G4Media.ro

UPDATE Florin Cîțu: Deficit bugetar estimat la 9,1%. Ministerele Muncii, Sănătății, Agriculturii,…

sursa foto: Inquam Photos/ George Călin

UPDATE Florin Cîțu: Deficit bugetar estimat la 9,1%. Ministerele Muncii, Sănătății, Agriculturii, pe lista celor care primesc mai mulți bani/ Cele mai afectate de reduceri bugetare vor fi Apărarea, Finanțele și Internele 

UPDATE 21.00

Ministrul Finanțelor, Florin Cîțu, a declarat, la începutul ședinței de Guvern de miercuri seara, că deficitul bugetar estimat pentru finalul anului 2020 creşte la 9,1% din PIB.  „Suntem pregătiţi în primă lectură în această seară, cu modificarea bugetară (…). În linii mari, deficitul bugetar estimat pentru finalul anului creşte la 9,1% din PIB, pe fondul reducerii veniturilor faţă de cele estimate iniţial, 4,2 miliarde lei, în urma deciziei pe care am luat-o, de a eşalona datoriile acumulate în perioada de la începutul stării de urgenţă până pe 25 octombrie ale companiilor şi alte măsuri fiscale”, a explicat Florin Cîţu.

20.40

Ministerul Finanțelor Publice a publicat miercuri Ordonanța de urgență privind a treia rectificare bugetară pe anul 2020, care prevede că veniturile bugetului pe acest an se diminuează, pe sold, cu 4.489,4 milioane lei, în timp ce cheltuielile se majorează, pe sold, cu 1.157,6 milioane lei.

  • „În scenariul actual, pentru a treia rectificare bugetară creșterea economică pentru anul 2020 este estimată la -4,2%, în condiţiile în care starea de alertă s-a prelungit pe tot parcursul trimestrului III, iar începând cu luna octombrie numărul îmbolnăvirilor cu SARS–COV-2 a început să crească semnificativ, ceea ce a condus la luarea unor măsuri restrictive fie local, fie la nivelul întregii ţări, afectând direct anumite activităţi specifice”, se precizează în Nota de fundamentare publicată de Ministerul Finanțelor.

Influențele pe principalele naturi de cheltuieli ale bugetului de stat:

  • Cheltuielile de personal se diminuează cu 164,1 milioane lei;
  • Cheltuielile cu bunuri şi servicii se diminuează cu 35,3 milioane lei;
  • Cheltuielile cu dobânzi cresc cu 324,8 milioane lei;
  • Subvențiile se diminuează cu 22,8 milioane lei;
  • Transferurile între unități ale administrației publice se majorează cu 4.076,1 milioane lei;
  • Cheltuielile cu asistența socială se diminuează cu 96,0 milioane lei;
  • Proiecte cu finanțare din fonduri externe nerambursabile postaderare 2014-2020 se diminuează cu 2.805,7 milioane lei;
  • Fondurile de rezervă se majorează cu 1.200,0 milioane lei;
  • Cheltuielile aferente programelor cu finanțare rambursabilă se diminuează cu 309,0 milioane lei;
  • Cheltuielile de capital se diminuează cu 1.673,5 milioane lei;
  • Împrumuturile acordate se diminuează cu 101,0 milioane lei.

A treia rectificare bugetară prevede majorări ale bugetelor astfel:

Ministerul Muncii și Protecției Sociale: +1.590,2 milioane lei per sold.
Se propune majorarea transferurilor pentru echilibrarea bugetului de asigurări sociale de stat cu +1.490,2 milioane lei ca urmare a creșterii cheltuielilor bugetului asigurărilor sociale de stat aferente sistemului public de pensii și a transferurilor din bugetul de stat către Fondul de garantare pentru plata creanțelor salariale cu +200,0 milioane lei. Având în vedere gradul de execuție și necesarul de finanțare până la finalul anului s-au identificat economii la cheltuielile cu asistența socială (-100 milioane lei).

Ministerul Sănătății: +1.077,8 milioane lei per sold în special pentru:
– suplimentarea transferurilor pentru echilibrarea bugetului Fondului național unic de asigurări sociale de sănătate (+1.223,9 milioane lei),
– 15 milioane lei cheltuieli de personal pentru acoperirea în totalitate a drepturilor de personal în special stimulentul de risc pentru servicii publice de ambulanță.
S-au înregistrat economii la proiectele cu finanțare din FEN aferente cadrului financiar 2014-2020 (-91,4 milioane lei) și a programelor cu finanțare rambursabilă (-70,0 milioane lei);

Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale: +1.181,0 milioane lei per sold.
Propunerea de rectificare a avut în vedere execuția cheltuielilor pe primele 10 luni ale anului și necesarul de finanțare până la finele anului. S-au asigurat fonduri suplimentare pentru proiectele cu finanțare din fonduri externe nerambursabile aferente cadrului financiar 2014-2020 (+1.123,7 milioane lei), alte cheltuieli pentru despăgubirea producătorilor agricoli din sectorul vegetal afectați de secetă (+160,0 milioane lei) și alte transferuri (+8,3 milioane lei). S-au identificat economii în principal la cheltuieli de capital ( -10,0 milioane lei) și împrumuturi (-101,0 milioane lei);

Ministerul Lucrărilor Publice, Dezvoltării și Administrației: +999,5 milioane lei, per sold.
Se propune asigurarea suplimentară de sume pentru Programul Național de Dezvoltare Locală (+1.000 milioane lei) și cheltuieli de personal (+1 milion lei). S-au identificat economii la bunuri și servicii (- 1,5 milioane lei);

Ministerul Fondurilor Europene: +104,97 milioane lei, per sold. Propunerea de rectificare a avut în vedere execuția cheltuielilor pe primele 10 luni ale anului și necesarul de finanțare până la finele anului. Se propune asigurarea sumelor necesare la titlul 58 „Proiecte cu finanțare din fonduri externe nerambursabile aferente cadrului financiar 2014-2020” (+106 milioane lei). S-au identificat economii în principal la cheltuielile de personal (-0,5 milioane lei ) și bunuri și servicii (-0,5 milioane lei);

Ministerul Public: +90,3 milioane lei per sold. Propunere are în vedere, în principal, asigurarea fondurilor necesare pentru plata diferențelor salariale stabilite prin hotărâri judecătorești și acte administrative rezultate din majorarea valorii de referință sectorială;

Autoritatea Națională Sanitară Veterinară și pentru Siguranța Alimentelor: +19,17 milioane lei. S-au asigurat fonduri suplimentare (+19,17 milioane lei) pentru acordarea despăgubirilor pentru animalele sacrificate în contextul evoluției pestei porcine africane.

Ministere care vor avea bugetele diminuate în urma rectificării:

Ministerul Apărării Naționale: -2.000,0 milioane lei.
În funcție de gradul de execuție și de necesarul de finanțare până la finalul anului s-au identificat economii în principal la cheltuieli de capital (-1.596,9 milioane lei), transferuri între unități ale administraței publice (-79,2 milioane lei), cheltuieli de personal (-136,9 milioane lei), bunuri și servicii (-100 milioane lei) și asistență socială (-80,9 milioane lei). În aceste condiții bugetul rectificat al Ministerului Apărării Naționale va fi pe partea de credite bugetare de 21.836,3 milioane lei, din care 19,171,4 milioane lei de la bugetul de stat, 2.664,4 milioane lei venituri proprii și 0,5 milioane lei fonduri externe nerambursabile, respectându-se angajamentul de alocare pentru acest minister a unui buget de 2% din PIB;

Ministerul Finanțelor Publice – Acțiuni Generale: -854,7 milioane lei, per sold, din care: +352,5 milioane lei dobânzi, sumă necesară acoperirii scadenței plăților de dobânzi aferente datoriei publice până la sfârșitul anului, din care 327,5 milioane lei pentru dobânzile aferente datoriei publice interne directe și 25 milioane lei pentru comisioane și alte costuri aferente împrumuturilor externe și interne, +1.200 milioane lei la Fondul de rezervă bugetară la dispoziția Guvernului, +581,0 milioane lei reprezentând contribuția României la bugetul Uniunii Europene, -2.984.4 milioane lei reprezentând diminuarea necesarului refinanțării proiectelor pentru beneficiari şi/sau continuării finanțării proiectelor în cazul indisponibilității temporare a fondurilor europene, economie determinată de rambursările de la Comisia Europeană inclusiv a unor sume aferente unor proiecte finanțate din fonduri externe nerambursabile deblocate, precum și sumele previzionate a fi transferate de Comisia Europeană ca urmare a aplicațiilor de plată;

Ministerul Afacerilor Interne: -635,4 milioane lei, per sold. Se propune alocarea suplimentară la cheltuieli de personal (+10,0 milioane lei), bunuri și servicii (+21,8 milioane lei), asistență socială (84,99 milioane lei) și transferuri între unități ale administrației publice (+4,0 milioane lei) pentru încadrarea unui număr de 200 de medici rezidenți și de specialitate de către Spitalul de Urgență „Profesor Dr. Dimitrie Gerota” București în vederea bunei gestionări a situației de risc epidemiologic. În funcție de gradul de execuție și de necesarul de finanțare până la finalul anului s-au identificat economii în principal la cheltuieli aferente programelor cu finanțare rambursabilă (-6,6 milioane lei) și proiecte cu finanțare din fonduri externe nerambursabile aferente cadrului financiar 2014-2020 (-746,9 milioane lei);

Serviciul de Telecomunicații Speciale: -82,6 milioane lei, economii identificate la proiectele cu finanțare din fonduri externe nerambursabile aferente cadrului financiar 2014-2020;

Secretariatul General al Guvernului: -53,8 milioane lei. Având în vedere gradul de execuție și necesarul de finanțare până la finalul anului s-au identificat economii, în principal, la bunuri și servicii și cheltuieli de capital;

Ministerul Economiei, Energiei și Mediului de Afaceri: -56,0 milioane lei. Propunerea de rectificare a avut în vedere execuția cheltuielilor pe primele 10 luni ale anului și necesarul de finanțare până la finele anului. S-au identificat economii la cheltuieli de personal (-10,0 milioane lei), bunuri și servicii (-3,0 milioane lei), subvenții (-25,0 milioane lei), precum și la transferuri (-18,0 milioane lei);

Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor: -37,8 milioane lei per sold. Propunerea de rectificare a avut în vedere gradul de execuție pe primele 10 luni și necesarul de finanțare până la finalul anului. S-au identificat economii la titlul „Cheltuieli de personal” (-10 milioane lei), la titlul 51 „Transferuri între unități ale administrației publice„ (-5,5 milioane lei), la titlul 58 „Proiecte cu finanțare din fonduri externe nerambursabile aferente cadrului financiar 2014-2020„ (-22,3 milioane lei).

Potrivit Notei de fundamentare, execuția bugetului general consolidat în primele nouă luni ale anului 2020 a înregistrat un deficit de 67,27 miliarde lei (6,36% din PIB), din care mai mult de jumătate este rezultat din măsurile de combatere a crizei cauzate de epidemia COVID-19.

Veniturile bugetului general consolidat se diminuează, pe sold, cu 5.212,8 milioane lei, iar cheltuielile bugetului general consolidat se diminuează, pe sold, cu 683,6 milioane lei, mai arată Nota de fundamentare.

Deficitul bugetului general consolidat în termeni cash se majorează cu 4.529,2 milioane lei.

Sursa foto: Inquam Photos/ George Călin

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

6 comentarii

  1. La M.A.I. economii în principal la cheltuieli aferente programelor cu finanțare rambursabilă (-6,6 milioane lei) și proiecte cu finanțare din fonduri externe nerambursabile aferente cadrului financiar 2014-2020 (-746,9 milioane lei), La STS -82,6 milioane lei din economii, la ministerul MEDIULUI -22,3 milioane lei din economii…Dar spuneti cati au pierdut aceste ministere prin neatragerea fondurilor UE ?????????TOTI LA ASISTENTA SOCIALA. De fapt acesta este un GUVERN SOCIALIST!

  2. Luati-va desteptaciunea inapoi, aecuristi mafioti nenorociti, tradatori infecti!

    L-ati bagat pe looser ul asta la inaintare.sa.va mentineti privilegiile! Marsh!

  3. Deci pt a acoperi deficitul bugetar la anul vom avea o inflatie reala de aproximativ 9%. Nice!

  4. CAT AU CRESCUT LUNA TRECUTA PENSIILE SPECIALE ?

    dorneanu A TRECUT DE 30000 DE EURO PE LUAN DIN DOUA SALARII PATRU SPORURI SI TREI PENSII ?

  5. Niște dobitoci care bagă bani într-o agricultură privată 80la sută!mai dați-le bani să bage mai multe chimicale in legume și fructe!ia verificat cineva să vadă cât de bio au fost legumele lor fără gust!?!și la ce prețuri le-au vândut?dar nu vă interesează decât comisionul!?!