VIDEO A început deszăpezirea Transfăgărăşanului. Imagini spectaculoase cu cel mai frumos drum din România

Transfagarasan deszapezire Sursa foto: Captura CNAIR

Regionala de Drumuri Braşov a început operaţiunea de deszăpezire a Transfăgărăşanului pe tronsonul închis circulaţiei dintre Bâlea Cascadă şi Bâlea Lac. Drumarii spun că operaţiunea va dura câteva săptămâni având în vedere că pe unele tronsoane stratul de zăpadă ajunge şi la şase metri.

„A început operațiunea de deszăpezire a părții nordice a DN7C – Transfăgărășan. Deocamdată suntem la începutul operațiunii care va dura câteva săptămâni bune având în vedere stratul gros de zăpadă bătătorită, care pe alocuri depășește 6 metri grosime”, explică DRDP Braşov pe pagina oficială.




Transfăgărăşanul, construit în perioada 1970 – 1974, este al doilea cel mai înalt drum din România, ajungând la o altitudine maximă de 2.042 metri, în timp ce DN 67 C Transalpina atinge în Pasul Urdele 2.145 metri altitudine.

Tronsonul de altitudine Piscu Negru – Bâlea Lac – Bâlea Cascadă de pe Transfăgărăşan este deschis în medie, patru luni pe an, între 30 iunie şi 30 octombrie, şi doar atunci când comisia care face revizia tehnică (n.r. – drumari şi poliţişti rutieri) constată că sunt îndeplinite condiţiile de siguranţă.

Pentru a împiedica accesul turiştilor în perioada cu trafic restricţionat, Regionala de Drumuri Bucureşti, care administrază tronsonul Curtea de Argeş – Bâlea Lac, închide porţile metalice ale tunelului de la Bâlea.

Drumul Naţional 7 C – Transfăgărăşan a devenit şi mai atractiv pentru turişti, inclusiv din afara ţării, după ce cunoscuta emisiune auto Top Gear i-a dedicat în 2009 un episod special.




Sursa foto: Captura CNAIR

Comentarii

  1. Nu cred ca un drum poate fi numit frumos doar pentru jumatate din el.
    Avem legislatia necesara… cand se hotaraste Orban sa supuna la vot in Camera Deputatilor acea lege care tot asteapta de ceva ani – eliminarea taxei de trecere a podului de la Fetesti ar putea depunde un amendament pentru o taxa de trecere prin tunelul de pe Transfagarasan. Ca sa aiba fonduri sa-l faca… “frumos”.
    Daca taxa de pod de la Fetesti e clar abuziva (pentru ca oricum platit vigneta) taxa de tunel in acest caz nu e abuziva pentru ca nu te obliga nimeni sa alegi sa mergi pe acel drum.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *