G4Media.ro

Șoferi STB, într-o discuție tensionată cu polițiștii de la rutieră despre mașinile…

Sursa foto: STB / Facebook

Șoferi STB, într-o discuție tensionată cu polițiștii de la rutieră despre mașinile parcate în stațiile de autobuz, cer camere de supraveghere

Șoferii de autobuze vor camere video în stațiile STB, dar și la trecerile de pietoni din București. Este singura soluție pe care aceștia o văd, după experiențe repetate cu autoturisme sau mașini de transport ale companiilor de curierat parcate la marginea drumului, fie în stațiile de autobuze, fie la mai puțin de 25 m de trecerea de pietoni.

Opinia a fost exprimată la o discuție față în față cu agenții de poliție rutieră, chemați de conducerea STB să le prezinte șoferilor prevenția în cazul accidentelor cu autobuzele companiei de transport în comun al Bucureștiului. Dialogul s-a mutat însă de la prevenție la condițiile în care șoferii STB conduc în traficul prin București și pe numele cărora, nu de puține ori, se fac plângeri de către călători.

”Eu dacă opresc în afara stației, pentru că în stație este o mașină oprită, și din autobuz trebuie să coboare un om cu cărucior și trebuie să deschid rampa, ce fac? Iar dacă se întâmplă un accident, indiferent că nu eu sunt vinovat, eu sunt sancționat, pentru că am lăsat călătorul în stradă, ceea ce nu am voie”, le-a expus polițiștilor o situație un șofer al Societății de Transport București.

Același șofer STB a povestit că are imagini foto cu o mașină parcată seară de seară după ora 18.00 în același loc în stația de autobuz, semn că poliția rutieră sau locală nu a intervenit/ amendat pe șofer. „Sau vin, stau cu avariile puse și când vine poliția pleacă”, a mai spus acesta.

Un alt șofer s-a plâns că i s-a dat avertisment de către polițist pentru că în Piața Unirii, la Hanul lui Manuc, zonă cunoscută bucureștenilor pentru că opresc mașini în stația de autobuz, un șofer staționat pe banda de autobuz a acroșat STB-ul la ieșire, însă vina i-a fost atribuită șoferului STB.

Agenta de poliție prezentă la discuții i-a îndemnat pe șoferi să facă ei sesizări către administratorul drumului sau la Poliția Rutieră pentru a cere camere de luat vederi sau dacă observă anomalii de drum în care ei sunt forțați de împrejurări să depășească banda continuă și să pătrundă pe contrasens, întrucât autobuzele sunt mai late decât banda de circulație. „La Udriște, chiar la sediul dvs de poliție, autobuzul nu are loc pe bandă și trebuie să depășesc pe contrasens”, a spus șoferul STB, admonestat de agenta de poliție că nu a făcut sesizare. „Dar dacă trec pe roșu nu constată polițistul, atunci de ce la Udriște poliția care vine zilnic la sediu nu observă această problemă”, a ripostat acesta.

O altă discuție fără răspuns din partea agentelor de poliție a fost depășirea benzilor dintre liniile de tramvaie, pe care, pe anumite porțiuni de drum sunt mai înguste decât autobuzele, iar în caz de accident, indiferent de vinovat, șoferul STB poate fi acuzat că a circulat pe contrasens. 20 de permise ale șoferilor STB ar fi fost suspendate în 2022 pe tronsonul de la Piața Revoluției la Orășelul Copiilor pentru că s-a depășit banda continuă/intrat pe contrasens pe liniile de tramvai, din cauza gabaritului autobuzului care depășește pe unele porțiuni linia de tramvai.

Câte tramvaie, troleibuze și autobuze ale STB au fost implicate în accidente în 2022 și în primele 9 luni ale anului 2023

Potrivit datelor prezentate de Brigada Rutieră la întâlnirea cu șoferii STB ce a avut loc la Autobaza Obregia, în 2022 au fost 46 de accidente în care au fost implicate tramvaie, în care 3 persoane au murit, 9 au fost rănite grav și 36 rănite ușor. Cauzele principale au fost indisciplina pietonală, abateri pasageri (s-au accidentat în cădere în mijlocul de transport în comun) sau nerespectarea distanței între mașini. La troleibuze au fost 15 accidente, cu 2 persoane rănite grav, 14 rănite ușor. Cele mai multe au fost la autobuze, 167 de accidente la nivel STB, cu 6 persoane decedate, 18 răniți grav și 164 răniți ușor. Cauze, cele mai multe sunt abateri pasageri, alte abateri conducători auto (nu s-a asigurat când a închis ușire), neasigurare direcție de mers și indisciplină pietonală.

Pe primele 9 luni ale 2023 au fost 33 de accidente cu tramvaie, cu 2 decese, 5 persoane rănite grav și 26 rănite ușor. Cauze au fost abateri pasageri și indisciplina pietonală. De asemenea, au fost 13 accidente cu troleibuze cu 3 persoane grav, 10 rănite ușor. Principala cauză: abaterile pasagerilor. Totodată, au avut loc 121 de accidente cu autobuze STB din care au rezultat 2 persoane decedate, 10 rănite grav și 133 de persoane rănite ușor. Cauzele principale au fost abateri pasageri, neasigurare schimbare direcție de mers și alte abateri ale conducătorilor auto.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

2 comentarii

  1. Brigada Rutiera este praf … nu numai in Bucuresti, ci in toata tara. Daca intrebi la IPJ cate amenzi au dat administratorilor de drum o sa constatati ca s-au dat numai avertismente insa starea drumurilor, marcajelor, indicatoarelor, acostamentului, iluminatului public tin de anii ’70. Seful politie este numit si nu ales in cadrului unui concurs de proiecte si viziuni asupra capitalei.

  2. In Bucuresti, dimineața sau după ora 5 se circula execrabil și din ce am observat, mare parte a tupeiștilor, mai ales cei care depășesc pe contrasensul liniilor de tramvai sau depășesc coloana care face la stânga venind de pe banda din dreapta pana in fata coloanei (ex: când cobori la Tineretului), vin cu mașini din afara Bucureștiului, din Argeș, Teleorman, Olt…și nu numai. Mă amuză, amar totuși, când vine cineva din afara Bucureștiului și înjură bucureștenii pentru trafic, însă indisciplina vine de la șoferi din afara Bucureștiului, chiar dacă au nr de Bucuresti pentru ca au mașina de la firma. Bucureștenii get beget (cu excepția taximetriștilor galbeni sunt o specie aparte) urăsc indisciplina din trafic.