G4Media.ro

10 vapoare cu animale vii din România, blocate în canalul Suez /…

Sursa: Captura BBC

10 vapoare cu animale vii din România, blocate în canalul Suez / Animalele riscă să moară de foame și de sete

Zece vapoare din România, încărcate cu cel puțin 130.000 de animale vii, sunt blocate în Canalul Suez, în drumul lor către ţări din Orientul Mijlociu.  Animalele riscă să moară de foame şi de sete, a declarat într-o intervenție telefonică, la Digi24, Gabriel Păun, directorul pentru Europa al organizației „Animal International”.

Nava care blochează Canalul Suez de 5 zile a fost mișcată doar puțin, sâmbătă.

Blocajul e considerat cel mai mare din istorie şi a survenit marţi, 23 martie în urma eşuării cargo-ului Ever Given, cel mai mare din lume, în lungine de 400 metri, cu o greutate de 220 mii tone. Acesa a blocat canalul Suez pe întreaga sa lăţime. „În ciuda eforturilor permanente ale autorităţilor egiptene, nava nu a putut fi mişcată şi nu se ştie când va fi remediată situaţia”, a transmis, sâmbătă, Animals International.

Directorul organizaţiei, Gabriel Păun, susține că ar putea fi „cea mai mare tragedie maritimă din istoria omenirii”.

„Situaţia în Suez este critică şi riscă să devină cea mai mare tragedie maritimă din istoria omenirii care implică animale vii. Dacă animalele rămân fără apă şi hrană atunci vor începe să se împingă unele în altele şi vor muri toate. A fost cazul celor 14.800 de oiţe din România de pe vaporul Trust 1 în drum spre Iordania acum câţiva ani. Toate au murit când nava a rămas fără apă de băut”, a declarat Gabriel Păun, directorul UE al Animals International, pentru Digi24.

Organizaţia atrage atenţia că România este deja în vizorul Comisiei Europene care a constatat numeroase deficienţe în portul Midia.

„Tragedia de la Midia, din noiembrie 2019, când vaporul Queen Hind s-a răsturnat, omorând peste 14.500 de animale a traumatizat o lume întragă care a văzut imaginile ce nu fac cinste ţării noastre. Singura şansă să evităm o situaţie şi mai gravă este ca România să suspende imediat exportul cu animale vii, să cheme înapoi toate vapoarele cu animale care aşteaptă intrarea în Suez şi să înceapă cu această ocazie exportul de carne în loc de animale vii. Ar fi un comerţ care ar anula suferinţa inutilă a animalelor şi ar fi mai rentabil economic pentru România”, a a mai declarat Păun, conform Digi24.

Foto: captura BBC

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

7 comentarii

  1. Se mai trezește câte unul sa se bage în seamă.

  2. De când e „cel mai mare din lume” un 20k TEU??
    https://en.m.wikipedia.org/wiki/List_of_largest_container_ships

  3. E o barbarie sa chinui atatea animale ce sont transportate fara apa, fara mancare timp de o saptamana. O treime mor inainte sa ajunga in Arabia Saudita sauf alte tari unde sunt omorate in mod barbar. Romania este singura tara din UE care mai exporta animale vii in Orient. Si Romania e tara care nu exporta ovine in UE, ce idiotenie!

  4. Păi, să dea cu spatele și să se întoarcă acasă! Cum să stai ca prostul zile întregi și să te uiți la niște vietăți cum mor?!!!

  5. Specia umana este campioana la cruzimi infioratoare. Suntem o plaga pt. planeta asta.

  6. Plot-twist: „Le exportă” înseamnă că PRIMEȘTE BANI!
    Adică, șoc și groază, România încasează bani din afacerea asta, deci mai echilibrează cât de cât balanța comercială golită de cei care importă orice rahat din China!
    Sigur, preferabilă ar fi fost să exportăm chestii complexe dar fix aceiași care plâng de mila oilor nu vor nici „industrie poluatoare” așa că, ghinion!
    Vreți să nu se mai exporte oi?
    Put your money where your mouth is și cumpărați-le voi!