
Zara, sancționată în Marea Britanie pentru promovarea unui ideal nesănătos de frumusețe
Autoritatea britanică de reglementare în publicitate a cerut grupului spaniol de îmbrăcăminte Zara să elimine două imagini de pe site-ul său, considerate „iresponsabile” deoarece prezintă modele cu „subțirime nesănătoasă”, potrivit unei decizii publicate miercuri, relatează Fashion United.
Urmărește cele mai noi producții video G4Media
- articolul continuă mai jos -
Aceste fotografii, afișate în carusele asociate fișelor de produs, „nu mai trebuie să apară în forma care a făcut obiectul plângerii”, scrie Advertising Standards Authority (ASA) în decizia sa, cerând Zara să nu mai folosească imagini cu modele care prezintă „subțirime nesănătoasă”.
ASA consideră că, într-una dintre fotografii, care prezintă o modelă într-o cămașă supradimensionată, se creează un „punct focal” în jurul claviculei, care este „vizibil pronunțată”.
Poziția modelei, „combinată cu purtarea unui top larg”, oferă de asemenea „impresia” că brațele, umerii și pieptul acesteia sunt „foarte subțiri”. A doua imagine prezintă o modelă într-o rochie scurtă, cu un chip „ușor emaciat”, o claviculă „vizibil proeminentă” și picioare „deosebit de subțiri”.
Zara a indicat în timpul anchetei că a respectat recomandările britanice, solicitând celor două modele „un certificat medical care să ateste starea lor bună de sănătate” înainte de a le angaja.
„Ne angajăm să oferim conținut responsabil și urmăm reguli stricte și controale riguroase în selecția și fotografierea modelelor”, a declarat miercuri un purtător de cuvânt al Zara din Regatul Unit, confirmând că imaginile au fost eliminate.
În cazuri similare, ASA a interzis deja anul acesta imagini publicitare ale brandurilor Next sau Marks & Spencer.
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen BankCitește și...
Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.