G4Media.ro

Vicepremierul Dan Barna îl apără pe şeful CFR Călători: Un om care…

sursa foto: Inquam Photos/ Octav Ganea

Vicepremierul Dan Barna îl apără pe şeful CFR Călători: Un om care a muncit toată noaptea să deblocheze o situaţie, putem să-l judecăm pentru o replică nefericită, dar hai să judecăm oamenii după ceea ce fac

Vicepremierul Dan Barna a afirmat, în contextul discuţiei despre directorul CFR Călători, Ovidiu Vizante, că un om trebuie judecat după faptele sale şi nu după vorbele lui. El a declarat că va face o evaluare a activităţii lui Vizante după şase luni sau un an de la preluarea de către acesta a mandatului la CFR.

„Nu e scuzabil, este o situaţie însă explicată de o furtună şi de o situaţie meteorologică atipică, neobişnuită. (…) A fost un context nefericit. Nu e prima oară când stau trenuri pe linie datorită accidentelor”, a declarat Dan Barna, joi seară, la Digi 24.

Barna a susţinut că nu „datorită domnului Vizante” s-a stricat o locomotivă sau au fost furtuni, arătându-se convins că oamenii înţeleg acest lucru.

Viceprim-ministrul i-a luat apărarea directorului CFR Călători, susţinând că acesta nu trebuie evaluat după o declaraţie, ci atunci când se va face un bilanţ al realizărilor sale, după cel puţin jumătate de an.

„Dialogul acela a fost cu un jurnalist care nu i-a spus că este într-un interviu. A fost un interviu înregistrat fără acordul lui, care a fost apoi folosit în presă. Nu e nimic de apărat, doar vă spun realitatea. (…) Un om care a muncit toată noaptea să deblocheze o situaţie ca nişte trenuri să meargă pentru ca oamenii să nu mai stea în câmp în garnituri, putem să-l judecăm pentru o replică nefericită, dar hai să judecăm oamenii, şi de asta spun, îl evaluăm la şase luni, la un an, hai să judecăm oamenii după ceea ce fac şi mai puţin după ceea ce spun. Că de 30 de ani am judecat oamenii pentru ceea ce spun şi avem o cale ferată unde se strică locomotivele una după alta. (…) După trei luni de zile, un manager are în continuare toată credibilitatea (…) pentru că o vorbă neinspirată nu ţine loc nici de garanţie, nici de argument. Eu cred că acest om va putea să facă o schimbare”, a mai afirmat Dan Barna.

Directorul CFR Călători, Ovidiu Vizante, a transmis clarificări cu privire la declaraţiile făcute anterior.
“A fost un moment de lipsă de concentrare pe fondul oboselii acumulate după o noapte petrecută la serviciu, sub nicio formă nu vreau să se înţeleagă că aş fi indiferent la disconfortul pasagerilor”, a explicat Vizante.

Directorul CFR Călători a asigurat toţi pasagerii că, mai ales în situaţii dificile, compania a depus şi depune toate eforturile pentru a depăşi dificultăţile survenite cât mai rapid.

Vizante a intervenit, joi, la Antena 3, şi, întrebat de ce o locomotivă nu a ajuns timp de 8 ore la trenul în care se aflau copii care se întorceau din tabără, a declarat: ”De ce mă întrebaţi pe mine? Noi am pus la dispoziţia CFR-ului această locomotivă. Dacă a fost un pom căzut pe linie, locomotiva nu poate, din păcate, sări peste linie (…) Încercaţi, totuşi, să vorbiţi cu responsabilii, cei care se ocupă de circulaţie. (…) Cred că e impropriu să spuneţi că au stat abandonaţi (…), încercaţi să găsiţi transbordare pentru 1.000 de călători la 1 noaptea”.

Întrebat dacă pasagerii au primit cel puţin apă, Vizante a declarat: ”Vor primi când ajung la Bucureşti”.
„Dacă directorul CFR ar fi lucrat la Guvern, acum era acasă”, a scris Florin Cîţu, joi pe Facebook.

„Dacă am trăi într-o Românie normală şi educată, şi tu, Florin Cîţu, şi Drulă şi şeful CFR eraţi astăzi acasă”, arată comentariul PSD la postarea premierului de pe reţeaua de socializare.

Întrebat joi dacă este mulţumit de cum s-a intervenit, Florin Cîţu a precizat că nu poate să se pronunţe încă, dar, în ceea ce priveşte accidentul de la Feteşti ar trebui să se poată face ceva ca pasagerii să nu stea zeci de ore în trenuri.

„Mi se pare anormal să avem astfel de situaţii, iar un şef de la CFR Călători sau un director să spună că soluţia vine din altă parte”, a afirmat premierul.

sursa: News.ro, sursa foto: Inquam Photos/ Octav Ganea

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

40 comentarii

  1. Da, putem. Directorul ăla trebuie să zboare!
    SCURT!

    • Ha ha !

      No cimment !

    • @Barbu Gh.
      Te angajezi tu in locul lui?

    • Bullshit. Barna are dreptate. Schimbati-i la fiecare luna că nu declară ce vrea un agarici de la A3 sau PSD și o să avem aceleași rezultate. De zeci de ani facem asta, schimbăm oamenii după interesele unora, și ne așteptăm să avem alte rezultate – se numește nebunie. Acum cretinismul e la cote maxime. Schimbăm oamenii doar că nu dau răspunsuri corecte la întrebări cretine.

    • Ce a muncit? S-a întors pe partea ailaltă! Căile ferate nu au nici noapte nici sărbătoare. Ele trebuie sa funcționeze non stop. La fel ați făcut și cu poliția, nu ii vezi la datorie noaptea sau in week-end. Păi atunci se întâmplă nenorocirile!

  2. Spagarii de la calatori si munca.

    • Eu am stat la urgente in Bucuresti 6 ore si am asteptat un medic sa ma bage in seama.
      Care e diferenta? Cineva a hotarat ca nu e nici o urgenta…
      Asa si aici.
      Apeluri la 112 au foas?

  3. A muncit toata noaptea si a rezolvat ce?

    Daca e muncitor si incompetent nu ma incalzeste, sa plece!

  4. aceeasi vrajeala ca la pnl sau psd. doar ca pe barna nu l ajuta fata. e unul din putinii candidati care a luat mai putine voturi decat partidul pe care l conduce

    la subiect , o fi stat vizante noaptea treaz sa rezolve situatia , dar nu s a vazut nimic , copiii au stat 8 ore blocati in camp… apa de baut ? cand or ajunge la bucuresti

  5. Numai să nu fie vorba de: „pân’ la D-zeu, te mânâncă sfinții”, că un director, oricât de bun, nu poate verifica in miez de noapte fiecare injector, iar o locomotivă are vreo 16…

    • Barna il apara ca e de la USR…..abia l-au pus….dar o fiola nu putea sa puna mecanicului…? E o problema veche asta cu bautura la mecanici….Caile ferate sunt oricum cenusareasa ministerului….Daca asa gestioneaza problema, Vizante sa zboare, impreuna cu secretarul de stat coordonator

    • Vreau să spun că nu m-aș mira dacă intr-o bună zi aș afla că CFR Călători e plin de frățiori de-ai lui Ră2, care frățiori abia așteaptă să fie mângâiați pe cap pentru priceperea de care au dat dovadă umblând cu tubulara la rampă sau la pompa de „inaltă”…

  6. Comunicarea e praf. Asta e realitatea. Plus ca e nevoie de o strategie pt astfel de situatii care se vor repeta.

  7. Stati putin…despre ce vorbim?
    Ma doare-n cot pana la urma de ce a spus sau nu a spus directorul CFR. Ma intereseaza ce a facut sau mai bine zis ce nu a facut in cazul acestor calatori, unii dintre ei minori. Pana la urma ce conteaza, deblocarea caii ferate sau rezolvarea punctuala a unor calatori ramasi ore in sir fara apa si mancare? Ca inteleg ca nu se puteau rezolva ambele probleme. In 2021, intr-un stat european….Halucinant!

    • Cîte apeluri la 112 au fost?
      Un profesor insotitor a spus ca cei mai multi copii au dormit pentru ca era noapte.
      Asa se mai alinta unii…
      Bine ca nu erau -20 de grade

  8. Lumea crede ca directorul merge noaptea și taie și spânzura….astea sunt naivi pentru ca tot răspund la telefon celor de la A3.. Dacă vorbeau la Digi era alta treabă.

    • Gogule, pe tine te intereseaza culoarea microfonului? Vorbim aici de oameni nu de politica. Parca ne-am tampit cu totii…

    • Dacă vorbeau la Digi era altă treabă? Digi mă? Mizeria aia este televiziune? UM024, nu Digi24. Acea televiziune este o rușine pentru orice stat democrat, UM024nu are nicio treabă cu imparțialitatea.

  9. Ăsta e mai imbecil decât directorul

  10. Alt pacalici fara copii care nu stie ce simte un parinte cand copilul lui sta fara apa si mancare pe un camp datorita analfabetismului functional al unor cretini impusi politic!S-a vazut fiecare individ pus politic, indiferent de partid, este aparat de sistem…plususr aceeasi cloaca politica care, ajunsa la ciolan, incepe sa arate ca provine din acelasi aluat politic de mahala!

  11. Cum ar veni, dacă știa că e înregistrat, avea alt discurs. Dar îți dai seama cât creier să aibe și ăla să nu îi treacă prin cap că e înregistrat de o televiziune care l-a sunat punctual pt. o situație delicată legată de obiectul activității lui ?!?

    Ce observ este toleranța nemărginită a domnului vicepremier atunci când e vorba de oameni din partidul lui. Totodată faptul ca nu a dormit toată noaptea îl percep ca pe o agravantă și în nici un caz atenuantă fiindcă dacă dormea putea măcar lăsa impresia că dacă era treaz se rezolva speța. Dar și treaz și speța nerezolvată îmi da senzația de inabilitate ca să nu zic altfel.

    Domnule Barna, credeți că în Japonia sau Germania, acest director s-ar bucura de aceeași înțelegere după ce un tren stă aprox 8 ore în câmp iar apoi încă vreo 4-5 azi ? Cate șanse mai dăm? Chiar nu mai sunt alți directori ?

    • Pai abia l-a pus. In Japonia sau Germania nu și-a bătut joc statul de calea ferată 30 de ani. Mai gandim și noi când facem comparații din astea ? Ne place să ne auzim vorbind. Și cum zicea și directorul ăla, cu ce transbordezi la miezul nopții 1000 de oameni? Hai sa vedem realitatea, trăim în evul mediu, alte țări aloca de 10 ori mai mult raportat la pib pentru calea ferată.

    • @Marius

      Tu să-mi dai mie replici nu ai cum. Cârnați ca tine am mâncat mulți și câte unul și pe rând și la buchet toți odată.

      „Mai gândim și noi” – cine anume? eu?
      Pai vezi că eu sunt purtător de creier Mariusică. Dacă îți fac un sofism ți-am blocat mintea și ție și directorului incompetent pe numele lui Vizante (apropos, ce nume e ăsta ??)

      Pai și dacă nu suntem Germania sau Japonia, facem ce vrem?!? Ce e țara asta, sat fără câini?!?
      Dar directorul când a venit director nu știa ca nu suntem Germania? A trimis și el apa și pâine oamenilor însetați și înfometați care au avut neșansa de a folosi transportul feroviar pe mandatul directorului ăsta pârât?

      Hai sa te învăț o șmecherie. Când te mai pune Vizante să îl aperi, nu mai folosi termene specifice obiectului vostru de activitate (transbordezi). Spui și tu să îi transporți sau să îi muti, sa îl cari, etc, ca să pari ca nu ești din domeniu.

      „Cu ce ii transbordezi la miezul nopții” întrebi tu. Păi ii transbordezi cu orice, numai sa o faci. Cu autobuzul, cu microbuzul, cu dubita, cu mașina, cu bicicleta , cu tirul ca pe migranți, cu tractorul, cu carul cu boi ca în Grigorescu. Atâta tot să nu îi lași în câmp. Dar de ce ma întrebi pe mine? Iau eu salariul în locul lui Vizante ? Și totodată să înțeleg că la miezul nopții dacă rămânem în câmp ne mănâncă urșii? De ce? Ne e frica de vampiri? Geniul creator al domnului director nu se manifestă noaptea?

      Dar și dacă as accepta că nu se poate noaptea, ca noaptea e făcută sa dormi și nu sa salvezi oameni nevinovați, de ce nu a trimis domnul director măcar câteva automobile să salveze măcar gravidele și copii ca în filmele cu negociatori americani. Sau domnul Vizante disprețuiește și gandirea negociatorilor de peste ocean precum disprețuiește actiunea nocturnă? Este filorus domn’ director?

    • După mintea lui Marius, ar trebui ca mersul trenurilor să aibă program numai de zi pentru că noaptea este pentru dormit!!!!!

  12. Foarte bine, domnule Barna. Ii trebuie cel mult niste cursuri de perfectionare. Pai il dati afara din cauza unor vorbe aruncate la suparare? Doamne fereste! Mare grija, sa nu se angajeze Barbu Gh. in locul lui, ca atunci e mare bai. Sa-l vedeti pe asta ce si cum zice. Pe el l-ati da dupa 5 minute de la angajare pe principiul aruncatului cu vorbe in vant. :))))))

  13. asteptam pluseristii sa guite pe aici odata ce s-a stabilit directiva la partid :))

  14. Marș, mă!!! Nici acum copiii ăia nu au ajuns acasă, impostorii dracu!!!

    • Bai agarici, 30 de ani nu s-a făcut nimic la CFR, încă 30 de ani se vor defecta trenurile. Nu e nimic nou, in fiecare an e la fel. Până nu se vor aloca bani astfel încât cel puțin defecțiunile datorate lipsei de investiții sa nu se mai întâmple, tot vor sta oamenii in camp, fie viscol, fie canicula. Apropo, când se blochează austorada iarna de la viscol, cine e de vina?

    • Mariusică, taci dracu din gură că ești prost de puți. Nu stau să-ți explic pentru că proștii ca tine oricum nu pricep, doar de aceea sunt proști.

  15. Incompetentii pluseristi trebuie mangaiati pe cap de Habarnam ca sunt „obositi”. Dar ce-o fi facut dom’ director toata noaptea, s-o intrebam pe domnisoara secretara?

  16. Băi, nesimtitul, ai distrus usereul, gata, gură mică.
    La ora asta, 22.54-29 iulie sunt cel putin 4 trenuri din direcția Mangalia/Constanta cu întârzieri de 200 de minute fiecare/se vede pe Tabela Garii de Nord, ce dreak a muncit ăla toata noaptea?
    E un dezastru absolut, sunt mii de oameni afectați, stau in trenurile jegoase, apă măcar de vânzare din părți, cald, balamuc.
    Ia tu un tren Bucuresti Constanța si să vedem dacă îți mai arde de luat apărarea incompetentilor pe care îi promovezi, tu si cu ghinea.
    Cum ajungeți la putere, vă ia Dzeu mințile, stati cu dosul in mașină cu șofer si nici că vă pasă de ce se întâmplă în țară.

  17. CFR Calatori e o institutie tilhareasca . E plina de scursuri sociale care nu au putut sa isi gaseasca loc de munca in mediul concurential si au fost insurubati pe plie in institutie . De ce nu pot conductorii de tren sa emita bilete de calatorie in tren la pret de casa de bilete si sa fie desfiintate atitea mii de casierii ?! Eficientizarea activitatii pute la CFR ….

    La TFC poti cumpara bilet online oricind pina la urcarea in tren , comunici codul si conductorul iti emite biletul in tren . La CFR poti face asta numai cu …..6 ore inainte de plecarea trenului . Iar in tren conductorul dse plimba cu o lista dupa calatorii ce au cumparat bilet online …. Putori ordinare .

  18. Bine, bine, dar a deblocat-o?!

  19. S-au activat comentatorii USR-isti si ne demonstreaza cat de mizerabil e si partidul lor. In fruntea mizeriei binenteles Barna. Mai e putin pana 2024 si ramaneti in mizeria voastra departe de Parlament.

  20. Directorul ala ar trebui sa-si tina gura. Dar nu-mi dati exemple de germania ca am patit si acolo ca in loc de 4 ore intre berlin si frankfurt sa fac 8 jumate, stricat tren dat jos in soare, stat 2 ore fara apa, inghesuit toata lumea in alt tren full, stat 2 ore pe sina pt ca un accident, dat o sticla de apa. Ajuns la frankfurt cand nu mai aveam legatura pana dimineata. M-a luat cineva cu masina altfel faceam vreo 20 de ore pe un drum de 8. Si nu au demis pe nimeni. Shit happens…

  21. Dacă era „Ciuma Roșie” la guvernare, USR-iștii și PNL-iștii erau în spume, bineînțeles că și alogenul klauSS lua atitudine, dar așa fiind guvernul lui, totul este bine. Distrugerea CFR-ului a fost inițiată de către criminalul băsescu.

  22. Prin 2006 mergeam des cu trenul pe ruta asta. De cateva ori am ramas in camp vreo 3 ore. N-am primit nici apa, nici mancare si nici nu s-a mai isterizat media. Dar atunci era dreapta la guvernare cu Tariceanu (PNL) premier. Cata ipocrizie!
    Se chinuie. Se chinuie sa scape de Drula. Si daca ar fi sa fac un pariu se vor chinui mult timp de acum inainte. Citu abia acum s-a prins ca nu are cum sa castige o confruntare directa cu Drula. Nu o sa o castige si daca ar fi sa fac un pariu am senzatia ca Drula e printre putinii din scena politica actuala care sa poata da o ranga definitiva in cariera actualului premier dar si in USL. Dar asta nu se va intampla acum.
    Se chinuie si au vazut si ei o luminita cand au deraiat trenurile la Fetesti. Dar le strica planurile „nenorocitul ala de betiv” si o companie privata care, cel mai probabil, nu respecta multe norme de siguranta. Atunci se agata de reteta aia stereotipala si de prost gust cu niste copii pe post de ingredient principal. O shaorma fada, cu de toate, preparata in cuptoarele masinariei media B1, Digi, RTV, antene si realitati paralele.
    Am mai vazut filmul asta doar ca era Base in rol negativ. In Base nu dadeau toti. In Drula da. Ceea ce da senzatia ca omul asta chiar face ceva bine.
    Masinaria asta are perioada de functionare expirata. Electoratul din 2024 nu va fi cel din 2012. Se schimba generatiile si avem aproape toti acces la internet si informatie. Un public in coma, dupa 30 de ani de toxinfectii alimentare, scarbit, care va dori sa incerce si altceva.
    Mai e ceva. De cate ori se cere demisia lui Drula in culise se intampla chestii. Prin februrie erau deranjati unii de nenorocitii astia din USR ca nu mai pot sa faca un ban (ne)cinstit cu amicii din PNL si PSD. Cand ii cereau demisia lui Drula pentru zombie, Radoi suna la linia fierbinte a lui Orban, Mitrea, Base. Oare ce afaceri dubioase le-a mai deranjat Drula acum?
    Nici Drula nu-i inca perfect. A deranjat increngatura de la Metrou dar la CFR a actionat cam tarziu. Dar poate vrem si noi prea multe in acelasi timp.

  23. Principalele probleme care trebuiau abordate: 1-coruptia- daca incalcarile legilor raman nesanctionate , nu se poate vorbi de justitie, deci nici de stat de drept( in loc de pedepse proportionale cu faptele si care sa poata fi anticipate( pt a functiona preventia), coruptii iau „cu suspendare ” , incaseaza uneori ani la rand salarii uriase de la data descoperirii faptelor pana la hotararile definitive, isi cauta adapost in afara etc etc; 2- trebuiau elaborate legi impotriva nepotismului(uneori ambii parteneri sau apropiati din familie ocupa functii politice sau posturi importante fara sa aiba pregatire corespunzatoare sau fara concurs) si favoritismului(vanzarea si cumpararea de avantaje); 3- nu s-a facut depolitizarea institutiilor, „vedetele” politice se instaleaza in functii si obtin mandate dupa mandate, trecandu-se primele pe listele de candidati si alegand sa candideze in colegiile unde opozitia este slaba; cu cat stau mai mult in functii, cu atat politizarea este mai extinsa; 4- marirea salariilor in procente este incorecta, ii favorizeaza pe bugetarii cu salarii uriase si mareste decalajul intre saraci si bogati, ceea ce face ca munca productiva sa devina nerentabila; daca exista crestere economica , partea pt salarii din fondurile obtinute din crestere trebuia impartita celor care au contribuit la crestere, nu sa fie marite( in procente) salariile cele mai mari ale bugetarilor; comparati castigul unei familii cu ambii parteneri in functii politice sau administrative ( de ex, unul primar si celalalt parlamentar sau europarlamentar) cu al unei familii care are un singur salariu , uneori si acela instabil!

  24. A observat cineva că această caricatură are puterea supranaturală de a spune numai idioţenii? Nu am auzit vreodată ceva de bun simţ sau normal de la acest Dan Barney. O singură persoană mai are asemenea superputeri şi acea persoană este Marian Vanghelie. Doar că la Marian Vanghelie te amuzai, că e analfabet. Dar la ăsta – e bâtă! Nici să râzi nu poţi… În rest îşi face selfie-uri şi crede că Luis Figo era idolul copilăriei lui, deşi între cei doi e diferenţă de 2 ani 😐 Dacă asculţi ce spune Dan Barney nu poţi să nu te întrebi oare el pe ce lume trăieşte? El e cu mintea pe Planeta Pământ sau în lumea basmelor şi a desenelor animate pentru copiii de la şcoala ajutătoare?