G4Media.ro

USR București condiționează susținerea pentru introducerea vignetei Oxigen de modificarea grilei tarifare…

sursa foto: Inquam Photos/ Octav Ganea

USR București condiționează susținerea pentru introducerea vignetei Oxigen de modificarea grilei tarifare și înființarea de benzi unice în oraș

USR Bucureşti anunţă că va susţine proiectul privind introducerea vignetei „Oxigen” doar în condiţiile în care vor fi adoptate o serie de amendamente care vizează: modificarea grilei tarifare, înfiinţarea de benzi unice şi utilizarea fondurilor colectate exclusiv pentru protecţia mediului şi îmbunătăţirea condiţiilor de transport, transmite Agerpres.

„În general, taxarea autoturismelor în funcţie de cât poluează este corectă şi utilă. Este o soluţie de reducere a traficului auto şi implicit a poluării, soluţie care a dat rezultate foarte bune în alte capitale europene. Cu toate acestea, proiectul prezentat de Gabriela Firea are hibe majore. (…) Consilierii municipali USR Bucureşti vor vota proiectul de hotărâre doar dacă acest proiect va fi îmbunătăţit. (…) Deocamdată însă, în forma în care a fost propus, proiectul cere bucureştenilor să plătească din buzunar trei ani şi jumătate de incompetenţă şi indiferenţă a Gabrielei Firea faţă de problema poluării aerului”, precizează USR Bucureşti pe Facebook.

Amendamentele care vor fi propuse în şedinţa de joi a Consiliului General al Capitalei vizează:

  • modificarea grilei tarifare, astfel încât plata să se facă în funcţie de numărul de zile în care maşina este utilizată propriu-zis;
  • înfiinţarea de benzi unice în Zona de Acţiune pentru Calitatea Aerului (ZACA) şi respectarea lor;
  • exceptarea parcărilor tip park&ride de la zonele unde taxa este obligatorie;
  • utilizarea fondurilor colectate prin taxă exclusiv pentru lucrări, investiţii şi proiecte din domeniul protecţiei mediului care contribuie direct sau indirect la îmbunătăţirea condiţiilor de transport şi a calităţii aerului;
  • informarea constantă a publicului cu privire la nivelul de poluare şi informarea cu privire la rezultatele aplicării acestei taxe la şase luni de la introducerea ei.

USR apreciază că proiectul, în forma sa actuală, reprezintă „o măsură axată pe coerciţie” şi că bucureştenii vor fi taxaţi fără să li se pună la dispoziţie „alternative realiste”.

„Proiectele mari de infrastructură nu sunt finalizate, parcul auto al STB este deficitar şi învechit, sistemul benzilor unice pentru transportul în comun nu este implementat, reţeaua de benzi pentru transportul alternativ este insuficientă şi nu leagă cartierele de centru”, se arată în comunicat.

Reprezentanţii Uniunii opinează că măsură va avea rezultate „modeste”, deoarece oamenii nu vor avea alternativă şi vor continua să utilizeze autoturismele personale. O altă critică este legată de faptul că iniţiativa „nu respectă principiul ‘poluatorul plăteşte'”, deoarece un bucureştean care utilizează autoturismul propriu în 100 de zile pe parcursul anului va plăti la fel de mult ca unul care îl foloseşte 365 de zile pe an.

„În plus, nu se face distincţie între motoarele pe benzină şi cele diesel, nu se iau în considerare cantităţile efective de noxe emise. Pot fi maşini cu normă de poluare superioară, dar cu capacitate cilindrică mare ce poluează mai mult decât maşini cu motor mai mic”, adaugă autorii.

Toate maşinile cu normă de poluare sub Euro 5 vor plăti vigneta „Oxigen” de acces şi circulaţie în Bucureşti, potrivit unui proiect de hotărâre aflat pe ordinea de zi a şedinţei Consiliului General al Municipiului Bucureşti din 24 octombrie

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

19 comentarii

  1. O taxa pt taxat saracii
    Daca ai BMR X6 ca Jiji cu 500 de cai putere si motor de 4000 cmc si poluezi 250 g/km de carbon atunci esti ok. Ca AI EURO 6
    Daca ai un logan din 2006 si poluezi 140h/km platesti ca esti euro 4.

    Dreptatea pt catei nu pt smekeri.
    Prosti mai sunt designerii legilor, fantastic.
    Nu mai zic ca ala cu X6 face 20.000 de km leger pe cand ala cu Logan poate nici nu are benzina sa cheltuie atata si mai merge cu metroul din cand in cand

    • Oricum, e prima oara cand vad spusa clar critica: „legată de faptul că iniţiativa „nu respectă principiul ‘poluatorul plăteşte’”, deoarece un bucureştean care utilizează autoturismul propriu în 100 de zile pe parcursul anului va plăti la fel de mult ca unul care îl foloseşte 365 de zile pe an”

  2. Ar trebui conditionata de inchiderea mizeriei de la Rudeni si declansarea unei anchete serioase pentru ce se intampla acolo si lipsa de reactie (as zice chiar protectie pe fata) a autoritatilor fata de acest subiect…

  3. USR, sunteti aceeasi mizerie ca pizede!

  4. USR tine cu tot dinadinsul să o legitimeze pe firea. Chiar nu realizează că taxa asta nu are nimic cu poluarea este doar inca o o taxa care va merge la bugetul primăriei generale și de acolo la companiile municipale unde sunt sefi pilele lui duamna?
    Uite aici cum lupta cu poluarea duamna:
    http://mobile.hotnews.ro/stire/23442307

    • Subscriu. Desi sunt votant usr, ii vad cum se pesedizeaza si ei. Jalnic…

    • Păcat că USR se baga in asemenea rahaturi. Ei afirmă una iar în realitate sunt fix ca toți ceilalți politicieni.
      Aceasta taxa este o hoție din multe pcte de vedere.
      Daca vrei într-adevăr să pui o taxa de poluare, faci diferența între diesel si benzina. O mașină euro 3 sau 4 pe benzina poluează mult mai puțin ca una euro 5. E vorba de noxe, nu neapărat CO2, noxe pe care le resimțim.
      Vrem aer curat dar sunt zeci de anunțuri cu „anulam filtru de particule”. Iar la ITP treci fără probleme pt că nu există aparatura. Adică iei itp-ul pe bune fara filtru de particule.
      Ce facem cu VW? Acele mașini euro 5 care sunt de fapt euro3? Da, soluția vw a fost sa le pună o sita de plastic (soluția oficială!) înaintea debitmetrului de aer. Cine are minime cunoștințe, e fix frecție la un picior de lemn.
      Poluare înseamnă stat în trafic. Infrastructura e praf, automatizările sunt praf, drumurile sunt praf. Ce s-ar făcut concret pt fluidizarea circulației? Nimic!
      Iar pt toți deștepții care comenteaza că așa e și afara, ei bine, in Viena poți circula lejer cu orice norma de poluare (și e jale in orele de vârf) iar în Germania primești ecobon pt a-ți cumpără mașină nepoluanta in valoare de 7000euro.
      In opinia mea e o taxa penală în adevăratul sens al legii. Cred că se poate demonstra f ușor că mai degrabă urmărește altceva.
      Cât despre zona centrala, cu ce este vina mea că pe strada mea supercentrala, cu sens unic și doar o banda de circulație (mai e și zona protejata istoric) s-au dat n autorizații de funcționare la firme care au cate 5-6-10masini și care nu au ce căuta acolo?
      Așa că USR, așa cum te-ai ridicat, așa o să și cazi! Next!

    • @ Alex
      Poluarea in București a crescut datorită creșterii numărului de mașini, euro 0 până la 6 plus electrice (toate mașinile precum și bicicletele arunca in aer pulberi la frânare), a creșterii gradului de încărcare urbana (în special în centru acolo unde de construiește cu un regim de înălțime aberant), a șantierelor și nu în ultimul rând a reducerii spatiilor verzi. Comparativ cu acum 10 ani când nu existau euro 5 și 6 poluarea a crescut.
      Ceea ce mă deranjeaza insa la USR este că a intrat în jocul primăriței wireless WiFirea și prin comunicatul asta practic legitimează o măsură care nu are nimic cu ecologia și nici cu bunul simț. După 3 ani de zile în cgmb nu au învățat că WiFirea are atitudinea din Cățelușul șchiop, acum cine si-mi dă zahar?…
      Daca ar fi vrut cu adevărat să lupte cu poluarea ar fi trebuit să înceapă cu marea problemă a orașului: planul de urbanism general. Precum se vede acest oraș este „făcut din resturi”, semi-Frankenstein. Orice măsură de ecologizare ar trebui să înceapă cu un plan general care să includă nu numai tipurile de clădiri și regimul de înălțime și de ocupare și utilizare a terenului ci planuri complete inclusiv rețeaua stradală și cea de utilități. Altfel toate măsurile astea „hai sa taxam” sunt doar niste taxe în plus.

  5. Pb: „Oxigen” pt bucuresteni.
    Soluția Firea PSD: protejam cetățenii din centru, nu și pe restul iar daca scoți banii poți polua liniștit.
    ___Similitudine:
    Pb: Violarea femeilor.
    Soluția Firea PSD: protejam femeile din centru, nu și pe restul iar daca scoți banii poți viola liniștit.
    ___Concluzie:
    Focusul e pe sa mai taxăm niste bani in nici un caz pe „oxigen”, altfel interzici total si peste tot, așa cum e afara, dar nu ai cum sa faci asta cu euro4, sau motoare pe benzina și mai ales tot ca afară anunți anul asta măsură care se va aplica din 2025.

  6. USR cade singur in propriile capcane.

    Asta e motivul pt care nu am votat și nu voi vota niciodată Nicușor Dan . . . il vad radical . . . de a doua zi cu taxe la fel de aberante sau tăieri (de ex caldura). Un Vlad Voiculescu e altceva, îl vad mai omenos, poate înțelege că bucureștenii au o viață chinuită in acest oraș, care produce o grămadă de bani, insa cetăținii sunt oropsiți (vezi sect 3,4, 5 și 6).

    Focusul tb sa fie pe dezvoltare, bani aveți grămadă . . . e simplu nu mai furați și uniți Bucureștiul!

  7. Se miră politicienii: „De ce pleacă români din tara?”

    De multe ori în fapt romanii pleacă din satul sau orașul lor, e adevărat în altă țară.
    Ex concret: bucureștean cu nonEuro 5 sau 6, ce zici tu de Alesul tau care te anunța cu ură că în două luni tb să-ți schimbi masina (aia pe care o iubești, sau aia in care tocmai ai investit ceva că sa o mai folosești 2-3 ani, sau aia pe care amâni sa o schimbi că zici sa mai faci un copil).
    Alesul tau te poate anunța ca „Afară” cu compasiune că în următorii 3 sau 5 ani tb să-ți aranjezi lucrurile sa pui și tu umărul l-a schimbarea orașului.
    Alesul meu nu face nimic pentru oraș 3 ani jum. apoi vrea că eu sa schimb mașina în 2 luni, pe bune ?!?

  8. dar gazul de la groapa de gunoi din chiajna (pe spatiul sectorului 1, deci tine de bucuresti) nu l-ar da mai incet ca ala miroase a primavara

  9. Ce se plang cocalarii cu rable poluante, majoritatea posesori de cazane BMW si AUDI cu multi cai sub capota. Nu aveti 5000 de euro pentru o masina decenta euro 5, atunci mergeti cu Citaro. Aceasta restrictionare este bine venita in contextul eliminarii taxei de inmatriculare, fapt ce a dus la inmatricularea multor rable poluante care au costat maxim 1500 de euro. Mancati cacat ca sunteti PRO EUROPENI, dar voi vreti numai beneficii de la UE, nu si obligatii.

  10. Un sofer de la o firma de ridesharing mi-a spus ca sunt o gramada de masini de prahova, giurgiu, dambovita care fac bussines -ul asta in bucale. Pe langa cei din oras sau ilfov. Unii si-au luat chiar chirie sa poata face asta.
    Bucurestiul a devenit un stup imens si cred ca orice administratie ar veni nu va putea tine ritmul.

  11. Masina ajunge sa fie un lux. Firesc pentru o tara fara sosele. Intretinerea, benzina, revizii, impozite locale, taxe de drum, taxe de poluare devin costisitoare. O astfel de taxa se poate pune unui poluator dovedit. Putem compara un Euro 4 stat in garaj cu 5.000 km anual in 10 ani cu un Logan taxi de 600.000 km? Evident ca nu poluarea reala este la cel din urma. Culmea ca aerul curat nu este necesar in centru ci in cartiere, acolo unde traieste populatia capitatei. Mai este un aspect, ce s-ar intampla daca orase fara centura ocolitoare vor pune astfel de taxe de poluare, un oras gen Comarnic? 10 lei trecerea ar fi firesc nu-i asa? Platesti taxa de bariera. Vama. Primarita aleasa cu 13% dintr-un singur tur a fost cel mai ineficient primar al Capitalei. De la peluze de iarba pe acoperisurile statiilor RATB la 10 milioane euro pentru Catedrala Mantuirii.

  12. Draga Alin gândești pur românește, cu invidie și fixism.
    Culmea că sunt de acord cu tine și as fi extrem de fericit daca cineva ar legifera întocmai ce spui tu.
    —Concret: cine cumpără azi cazane cu 1.500euro „PA”, dar cine a cumpărat un Logan nou 8.000euro în 2008 cu Euro4 ce vina are?!? Alta că e un bun șofer și are și azi o super mașina ?!?
    —Prin urmare daca vorbim de poluare, corect nu e taxare, ci interzicere totală, dar cu perspectiva de minim 3-5 ani, lucrurile se vor schimba de mâine, încet cei drept, nu în heirupism românesc.
    —Tu ai alta problema (pe lângă invidie), tu mergi zilnic cu mașina la birou și dai de multi ca tine în trafic, problema ta se rezolva mult mai satisfăcător cu un troleu, autobuz ceva daca te și urci in el . .

  13. Eu zic sa ne luam clasicele dacii 1300 din 80 am văzut cazuri in care unele ies mai bine noxe decât astea noi cu senzori și filtre de particule și dacă cele istorice nu au restricții mai bine poluam cu ele oricum sunt de părere că astea au avut arderi mai bune și mai complete decât jafurile cu sonde și catalizator