Donează aici. Susține o presă liberă.
Funcționăm ca organizație non-profit, iar banii rezultați din contribuțiile cititorilor sunt destinați integral finanțării proiectului G4Media.
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
La 104 ani de la „Marea Unire”, România încă nu a reușit să înfăptuiască Unirea și prin infrastructură modernă de transport, autostrăzi și căi ferate reabilitate. Cele trei provincii istorice, Muntenia, Moldova și Transilvania nu au asigurate conexiunile rutiere și feroviare atât de necesare pentru dezvoltarea economică, reducerea decalajului dintre regiuni și mai ales legătura cu rețeaua din Uniunea Europeană.
România încă nu are închis coridorul IV Nădlac 2 – Constanța pentru că lipsesc 130 de kilometri de autostradă (10 kilometri pe A1 Margina – Holdea și 120 km pe Sibiu – Pitești), Moldova are doar 17 kilometri de drum rapid (A7 Centura Bacău) și așteaptă lansarea primilor kilometri pe Autostrada Unirii – A8, capetele din PNRR, iar de la București la Pașcani pe A7 cei 320 de kilometri din Autostrada Moldovei pot fi terminați fără emoții în 2026 (n.r. contracte de execuție sunt semnate doar pe 4 din cele 13 loturi) dacă în cadrul CNAIR, Comisia de Evaluare lucrează cu mai multă atenție (detalii aici). Totodată, după doi ani pierduți cu Search, CNAIR face o nouă încercare pentru Studiul de Fezabilitate al Autostrăzii Brașov – Bacău, iar pentru Autostrada de pe Valea Prahovei, proiectantul Consitrans nu a reușit să prezinte o propunere care să se încadreze într-un buget rezonabil.
Dintre cele patru autostrăzi care „taie” Carpații (A1, A3, A8 și A13), doar A1 Sibiu – Pitești are toate contractele de proiectare și execuție semnate și ar putea fi terminată în 2028, termenul contractual pentru finalizarea loturilor de munte (loturile 2 și 3 cu o lungime de 68 km).
Citește integral pe economedia.ro