Home » Articole » Uleiul s-a scumpit în medie cu 8%, în primele trei luni ale anului. Consiliul Concurenței: Scumpirile pot fi rezultatul războiului din Ucraina, precum şi a apropierii sărbătorilor pascale

Uleiul s-a scumpit în medie cu 8%, în primele trei luni ale anului. Consiliul Concurenței: Scumpirile pot fi rezultatul războiului din Ucraina, precum şi a apropierii sărbătorilor pascale

29 mart. 2022
Uleiul s-a scumpit în medie cu 8%, în primele trei luni ale anului. Consiliul Concurenței: Scumpirile pot fi rezultatul războiului din Ucraina, precum şi a apropierii sărbătorilor pascale
Foto: Pexels
Ascultă articolul

Prețul mediu al uleiului de floarea soarelui a crescut cu 8,68% în primele trei luni ale anului, arată datele analizate de Consiliul Consiliul Concurenței, care indică faptul că aceste scumpiri pot fi cauzate atât de războiul din Ucraina, un mare producător de ulei de floarea soarelui, cât și de apropierea de perioada sărbătorilor pascale, în care crește volumul cumpărăturilor.

Urmărește cele mai noi producții video G4Media
- articolul continuă mai jos -

Cel mai mic preţ al uleiului de floarea soarelui, înregistrat în luna martie a fost de 3,69 lei/litru, în timp ce cel mai mare preţ înregistrat a fost de 11,29 lei/litru, arată datele preluate din platforma Monitorul Prețurilor, instrument gestionat de către Consiliul Concurenţei. Astfel, prețul mediu la uleiul de floarea soarelui la 1 litru, înregistrat în luna martie anului 2022 este de 9,179 lei.

Prețul mediu, care are la bază datele încărcate de principalii retaileri în platforma Monitorul Prețurilor și anume Auchan, Carrefour, Cora, Kaufland, Mega Image, Penny, Profi și Selgros, a fost calculat în urma transmiterii datelor de către retaileri, referitor la prețul înregistrat la raft pentru 37 dintre mărcile prezente în magazinele de tip supermarket-hypermarket, dintre care enumerăm: Argus, Ardealul, Apus, Floriol, Spornic, Olpo, Surâsul Soarelui, Raza Soarelui, Sorica, Tomis, Untdelemn Bunica, Unisol, Ulvex, dar și mărcile proprii ale fiecărui retailer.

Citește integral pe economedia.ro

Lasă un răspuns

Trebuie să fii autentificat pentru a publica un comentariu.
Vă rugăm să țineți cont că folosirea injuriilor, a limbajului instigator la ură, a apelurilor la violență sau trimiterea repetată, în mod abuziv, a aceluiași comentariu pot duce nu doar la ștergerea mesajului, ci și la suspendarea temporară a dreptului de a comenta. Site-ul nostru încurajează dezbaterile aprinse, dar civilizate. Vă mulțumim pentru înțelegere și pentru contribuția la o discuție bazată pe argumente, nu pe atacuri.

Citește și

Top Articole