Donează aici. Susține o presă liberă.
Funcționăm ca organizație non-profit, iar banii rezultați din contribuțiile cititorilor sunt destinați integral finanțării proiectului G4Media.
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
Ministerul Transporturilor va cumpăra 12 trenuri cu hidrogen, Proiectul de Hotărâre de Guvern pentru investiția de peste un miliard de euro urmând să fie aprobată miercuri, în ședința de Guvern. Cele 12 trenuri cu hidrogen costă 174 de milioane de euro, potrivit Notei de Fundamentare, dar întreținerea, reparațiile și alimentarea cu hidrogen pentru o perioadă de 30 de ani aproape un miliard de euro. În PNRR, pe lângă finanțarea achiziției celor 12 trenuri cu hidrogen este prevăzută și refacerea/reînnoirea a două linii de tren: București – Pitești și Reșița – Voiteni, după cum Economedia a explicat aici.
În ultimii 15 ani, în România, nu s-au făcut achiziții publice de material rulant nou destinate transportului feroviar public de călători, operatorul de transport feroviar de călători cu capital de stat nu a achiziționat și nu are în parcul activ un număr suficient de material rulant care să deservească publicul călător, iar operatorii de transport feroviar de călători cu capital privat, care au intrat pe piața de transport feroviar din România, au achiziționat numai material rulant second hand, cu o vechime considerabilă, care nu mai corespunde din punct de vedere al cerințelor europene de calitate și siguranță, arată Ministerul de resort. Guvernul susține că introducere a automotoarelor în tracțiune electrică pe bază de pile de combustie cu hidrogen nu reprezintă o soluție pentru anularea programelor de electrificare în România ci doar o alternativă ecologică la transportul cu tracțiune diesel de pe liniile încă neelectrificate. Rețeaua feroviară publică din România are, la nivelul anului 2021, o lungime de aproximativ 10.500 km, din care 64% sunt neelectrificați, tracțiunea electrică în sistem „clasic” de alimentare catenară-pantograf nefiind posibilă.
Trenurile cu Hidrogen vor circula pe liniile neelectrificate : „Strategia de introducere a automotoarelor în tracțiune electrică pe bază de pile de combustie cu hidrogen nu reprezintă o soluție pentru anularea programelor de electrificare în România ci doar o alternativă ecologică la transportul cu tracțiune diesel de pe liniile încă neelectrificate. România face o prioritate în domeniul feroviar în ceea ce privește electrificarea sectoarelor principale și cele complementare de cale ferată, în baza beneficiilor legate de vitezele superioare care pot fi atinse.
Citește integral pe economedia.ro