G4Media.ro

The Times: Revoluția automobilului electric încetinește în Europa pentru că mașinile sunt…

Sursa foto: Pexels

The Times: Revoluția automobilului electric încetinește în Europa pentru că mașinile sunt prea scumpe pentru clienți

Producătorii europeni și britanici încetinesc producția de vehicule electrice deoarece acestea sunt prea scumpe pentru marea majoritate a automobiliștilor, arată un studiu din industrie, citat de The Times.

Centrul de Propulsie Avansată (Advanced Propulsion Centre), care distribuie bani de la contribuabili pentru a împinge industria auto către un viitor cu emisii zero, a arătat în ultima sa analiză trimestrială a pieței că fabricile britanice vor produce 280.000 de mașini și camionete complet electrice în 2025, dintr-o producție totală de 1,1 milioane.

Prognoza anterioară era de 360.000 de vehicule cu baterii, dintr-un total de un milion. Dacă este corectă, ar însemna că doar un sfert din producția de asamblare din Marea Britanie va fi electrică în termen de doi ani, față de prognoza anterioară de peste o treime.

Raportul arată că „se așteaptă ca incertitudinile economice să împingă cumpărătorii către modele mai ieftine, iar producția redusă de vehicule electrice este planificată pe această așteptare”.

Acesta nu este doar un fenomen britanic, a precizat instituția citată. Centrul de Propulsie Avansată se așteaptă acum ca producția de vehicule electrice în întreaga Europă să fie cu 1 milion de unități mai mică decât se aștepta, la 12 milioane, datorită impactului creșterii costului vieții, al inflației și al accesibilității vehiculelor. Centrul a adăugat: „O redresare pentru 2030 care să readucă producția pe drumul cel bun este incertă din cauza unei situații geopolitice incerte și a unor potențiale probleme de aprovizionare.”

Centrul a avertizat anterior că aceste probleme de aprovizionare, în special disponibilitatea litiului, un ingredient cheie în baterii, ar putea frâna tranziția combustibilului și ar putea determina mai mulți producători să caute să accelereze planurile de accelerare a vehiculelor pe bază de hidrogen ca alternativă.

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

12 comentarii

  1. Bah saracilor, dati banu’, ca se supara Greta Thunberg, how dare you? 🤣🤣🤣

    • Chiar nu putem noi, ceilalti sa facem un efort si sa platim niste taxe sau impozite noi, ca sa-si ia oamenii masini electrice? 🏅

    • Rar vezi asemenea exemplare de primate… Ce vorbesc chiar și primarele s-ar rușina cu voi…

    • Sphinx dacă nu-i fudul, parcă nu e prost destul. Nimic nu-l poate face să gândească. Narcisismul provoacă incapacitatea de a învăța.

    • Sa-l faci primata pe sfix pix zis chix e un compliment pentru el, ca thembelul asta e un ter.chea ber.chea nima-n drum, bun doar de luat la caterinca 😆 🤣 😂

    • Sau fiu si mai verde am devenit vegetarian. Mananc iarba, fumez doar iarba. Imi plac si ierbivorele, ma joc in fiecare zi cu armasarul satului si taurasii din zona ca au la ei uleiuri vegetale.

  2. Plus pretul incarcarii, care a luat-o spre in sus, in mars fortat. Oamenii isi fac socotelile si raman la diesel, sau mici autoturisme de oras, pe benzina.

  3. Prețul ca prețul…dar de ce avem impresia că rețeaua noastră electrica duce multe mii de mașini electrice? Și cum producem curentul in timpul nopții când cele mai multe din ele vor sta la încărcat? Băgam cărbune pe foc?

  4. Văd că nimeni,dar absolut necesar nimeni nu pune problema reciclări bateriilor uzate, asta că tot se dorește ‘inverzirea’ Europei. Asta pentru că nu o face nimeni pe Pământ. Iar că să schimbi bateria mai bine schimbi mașină. Tot o politică ‘verde’.

  5. Tu vorbești serios, întrebi cum se va produce curentul noaptea cât timp se incarca mașinile electrice? Mare e grădina..