G4Media.ro

Tarifele pentru mașini de închiriat s-au dublat față de anul trecut în…

Sursa foto: Unspash/Sergio Souza

Tarifele pentru mașini de închiriat s-au dublat față de anul trecut în Sicilia și Sardinia / Un Renault Clio ajunge și la 2000 de euro pentru două săptămâni/ Cum se explică scumpirile din Italia

În perioadele şi destinaţiile mai căutate din Italia, prețurile sunt aproape duble faţă de cele din trecut, când au fost observate deja unele creșteri de preț, scrie Il Fatto Quotidiano, citată de Rador.

Pentru cel mai ieftin model, care va fi închiriat în primele două săptămâni ale lunii iulie, se cheltuieşte minimum 1.300 de euro. În prima jumătate a lunii august, preţul se ridică la cel puțin 1.500 de euro, peste 100 de euro pe zi pentru un Fiat Panda, sau altă maşină similară.

Pentru segmentele superioare (cum ar fi, de exemplu Renault Clio) se poate ajunge cu ușurință la 2 mii de euro. Cifre care includ asigurarea de bază. Dacă optați pentru politici care reduc deductibilele ,sau protejează mai mult (dar niciodată în totalitate, mai ales în sud) de posibile furturi, suma crește din nou.

Palermo, Catania, Cagliari, Olbia … aceeași surpriză peste tot. Deocamdată, lucurile stau ceva mai bine în Puglia unde, pentru primele două săptămâni ale lunii iulie, sunt suficienţi 900 de euro (tot pentru modelele de bază) în timp ce în primele două săptămâni din august, suma depăşeşte 1.000 de euro.

Cu riscul ca prețurile să sufere creșteri suplimentare pe măsură ce vă apropiați de data rezervării.
Asociaţia Federconsumatori afirmă că, „comparativ cu anul trecut, creșterile au scăpat de sub control: ridicându-se în medie la + 45%, cu vârfuri de + 227% la închirierea unei mașini în săptămâna din mijlocul lunii august”.

Dar ce anume se întâmplă? Explicația oficială este cea a unei întârzieri în sosirea de noi mașini în flota rent a car. Și aici, cauza ar fi tot încetinirea impusă întregului lanț de aprovizionare cu patru roți de lipsa semiconductoarelor.

Firmele care închiriează mașini cumpără de obicei autovehicule noi cu clauză de returnare. Mașinile rămân în flotă timp de 8 sau 9 luni, după care se întorc la producătorul care le plasează pe piaţa de second-hand.

Pe scurt, mașinile sezonului trecut au dispărut, iar cele ale sezonului nou nu au ajuns în cantitate suficientă. Aproximativ, se estimează că disponibilitatea este cu cel puțin o treime mai mică comparativ cu anul precedent. Motiv pentru care acolo unde cererea este mare, în special în insulele importante, prețurile au crescut foarte mult.

Trebuie specificat că în mai anul trecut, ANIASA (asociația comercială care aderă la Confindustria) lansase o alertă, invitând clienții să rezerve mașinile cu mult timp înainte de vacanţă, pentru a nu risca să rămână literalmente pe jos și / sau să fie nevoiți să plătească sume astronomice.

„Problema nu este doar una italiană – explică pentru IlFattoquotidiano.it Giuseppe Benincasa, directorul ANIASA – situații similare sunt înregistrate şi în Corsica, în insulele Baleare, sau în alte destinații turistice de vară populare”.

Insulele, subliniază Benincasa, sunt penalizate în mod special deoarece, având în vedere că feriboturile sunt rezervate acum de turiști, este foarte dificil să se transporte aici mașini disponibile în altă parte.

Mai mult, „anul acesta, din motivele pe care le știm cu toții, oamenii tind să aleagă să-şi petreacă vacanțele în destinații italiene și să călătorească în siguranță, cu propriul vehicul, cum ar fi mașinile de închiriat, evitând trenurile sau autobuzele”.

Practic, cererea este mai mare decât de obicei, oferta este mult mai mică, iar rezultatul este creşterea prețurilor.

Sursa: ilfattoquotidiano / Rador/ Traducerea Cătălina Păunel

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

5 comentarii

  1. Pai cu 2000 € cumperi un fiat panda de cativa ani
    Mergi cu ea 3 ani si o arunci!
    Cum draq s dai 2000 € pt 2 sapt pe un clio!(cica masina din segment superior).
    Daca un renault a ajuns sa fie masina de segment superior inseamna ca e foamete mare in Europa!

    • Da, mai… Te-ai nascut in BMW din 1992 si ti se umfla pipota la alte marci. E plina tara de cocosi de astia de-si cumpara gioarse cu nume si alimenteaza de 50 lei.

    • Alea sunt zone în care, dacă cumperi mașina, nu apuci să te bucuri de ea 2 săptămâni 😛

    • Bre nea ghiță nu stiu unde locuiesti matale da’ eu prin Bucuresti n am mai vazut BMW din ’92 de ani de zile.
      Oricum ,aveti frate toti un vis neimplinit vis a vis de aceasta marca ca prea o pomeniti in toate comentariile!
      Am pomenit eu ceva in texul meu despre marca bavareza?

    • Gigel, cand subiectul unui enunt este „Fiat Panda” iar in propozitia imediat urmatoare se vorbeste de ceva „superior”, asta nu inseamna ca acel lucru este „varf de gama”, ci doar este mai bun decat referinta, adica Fiat Panda. Daca ai fi stiut macar ce inseamna sa inchiriezi un automobil pe site-urile specializate, ai fi stiut ce inseamna clasificarile vehiculelor (Panda nu e in aceeasi grupa cu Clio).