Donează aici. Susține o presă liberă.
Funcționăm ca organizație non-profit, iar banii rezultați din contribuțiile cititorilor sunt destinați integral finanțării proiectului G4Media.
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
Modificarea sistemului de taxare, implicit majorarea tarifelor pentru utilizarea rețelei de Autostrăzi și Drumuri Naționale (rovinietă) este o obligație asumată prin PNRR și nu poate fi evitată, a confirmat marți, la Vaslui, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu care a ,,aruncat” problema în curtea USR.
„Nu putem să negociem cu Comisia Europeană, pentru că unele lucruri trecute în PNRR – şi nu mă feresc să spun şi nu sunt puţine, de nişte domni care au fost, aşa, câteva luni la guvernare – sunt parcă făcute împotriva statului român. Asta este un adevăr”, a spus prim-vicepreședintele PSD, lăsând să se înțeleagă că, resposabili de scandalul rovinietei ar fi cei din USR (n.r Cristian Ghinea și Cătălin Drulă).
Ce ,,uită” să spună ministrul Sorin Grindeanu, deși acuză USR : România primește aproape 8 miliarde de Euro pentru infrastructura de transport prin PNRR (jumătate granturi, adică bani gratis, iar jumătate sunt împrumuturi cu dobândă foarte mică). Pentru a primi miliardele de euro pentru autostrăzi și căi ferate România trebuie să respecte jaloanele din PNRR. Apoi, tarifele finale care vor fi plătite pentru rovinietă la autoturisme respectiv TollRO la camioane se stabilesc prin Ordin al Ministrului Transporturilor, oricând după ce Parlamentul votează Proiectul de Lege pe care îl primește de la Guvern. Practic, tarifele prezentate public în martie 2023 (simulările de tarife) sunt calculate în mandatul lui Sorin Grindeanu, nu al lui Drulă.
Citește integral pe economedia.ro