G4Media.ro

Supraacciza la carburanți și supraimpozitarea contractelor de muncă part-time au fost eliminate,…

Supraacciza la carburanți și supraimpozitarea contractelor de muncă part-time au fost eliminate, prin votul Parlamentului. Proiectul merge la promulgare

Plenul Camerei Deputaților a aprobat, miercuri, în calitate de for decizional, proiectul prin care sunt eliminate supraacciza la carburanți și supraimpozitarea contractelor de muncă part-time. Legea va pleca la promulgare.

Secretarul general al PNL, Robert Sighiartău, unul dintre inițiatori, susține că, în urma adoptării acestei legi, bezina și motorina se vor ieftini de la 1 ianuarie 2020.

Proiectul a fost adoptat cu 280 de voturi „pentru”, un vot „împotrivă” și o abținere.

Deputații din Comisia de buget au aprobat, marți, în unanimitate, un raport de admitere a proiectului PNL.

Măsurile urmează să se aplice de la 1 ianuarie 2020.

Statul strângea anual la buget din supraacciză circa 3,4 miliarde de lei, potrivit datelor oficiale. Nu e clar cum va acoperi guvernul această gaură în proiectul de buget din 2020.

Inițiativa a fost depusă de PNL la jumătatea acestui an și vizează diminuarea accizei la carburanţi la nivelul anterior majorării operate în a doua parte a anului 2017. Legea a fost adoptată tacit în urmă cu o lună și jumătate de Senat, aflându-se de atunci în forul decizonal, Camera Deputaților, fără a fi dezbătut.

”Victorie la votul final din Camera Deputaților! Carburanții se vor ieftini la începutul lui 2020 pentru că supraacciza a fost eliminată! Am reușit să eliminăm o măsură care a făcut viața amară multora dintre dumneavoastră. Astăzi a fost votul decisiv în plenul Camerei Deputaților. Cu majoritate de voturi, Camera a adoptat propunerea noastră legislativă de eliminare a supraaccizei la carburanți. Consecința va fi că, de la începutul anului viitor, benzina și motorina se vor ieftini. Așa cum s-au ieftinit și după prima eliminare a supraaccizei, în perioada ianuarie-august 2017. Amintiți-vă că în iulie 2017, fără supraacciză, prețurile la benzină și motorină erau printre cele mai ieftine din Uniunea Europeană. Prin urmare, nu sunt niciun fel de motive să fie altfel după o nouă eliminare a supraaccizei”, a scris pe Facebook Robert Sighiartău, unul dintre inițatorii proiectului de lege.

Donează prin PayPal paypal icon
Donație recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Abonează-te la newsletter

13 comentarii

  1. Eu stiam ca preturile sunt mari sau mici si benzina (sau orice alt produs) e scumpa sau ieftina.

    Sa-i dam si d-lui Sighiartau un test PISA? 🙂

    • Sighiartau e un fost samsar de masini iar acum are ifn-uri adica da bani cu imprumut-camatarie.

      daca vreti sa va convingeti verificati pe Sighiartau pnl

  2. Se bucura prostimea pentru aceasta masura, dar nu intelege cat rau i-a facut PSD PNL-ului prin votarea acestei masuri care-i creaza probleme bugetare si mai mari. La smecherii nu intrece nimeni PSD-ul, dar ma intreb pana unde va merge PNL cu populismele?

    • Pana la locale si parlamentare. Se bucura toata lumea, insa tu, in imensa ta „noblete si inteligenta”, nu ai sesizat acest aspect. PS. Romania are suficiente fonduri, interne sau externe, problema este la politicieni si clica lor ce le sifoneaza in mod barbar.

    • Ce n-am sesizat?!

    • In principiu „gaura” de 3.7 miliarde se va acoperi singura din alte venituri ale statului cum ar fi TVA.
      Cred ca peste 90% din romani vor cheltui suma economisita din eliminarea supraaccizei pe produse cu TVA, cei care investesc vor plati impozit pe venit.
      In mare cred ca este o masura buna pt economia romaneasca in general.
      Supraacciza ar avea sens daca toti banii aia s-ar da ca subventii pentru achizitionarea de masini electrice si pt dezvoltarea infrastructurii pt masini electrice, daca asta era scopul ei, sa indemne romanii sa renunte la masini pe benzina/motorina.

  3. Domnule Radulescu , sa inteleg ca PNL-ul este o adunatura de naivi sau ignoranti , iar PSD-ul cel smecher le-a intors portofelul , precum basescu .

  4. 1. Pe partea de munca part-time este absolut normal sa platesti strict pentru venitul realizat, nu pentru un venit minim…adica democratic
    2. Votul PSD are 2 interpretari 1) reducerea incasarilor la buget adica presiune mai mare pe PNL, sau stimularea consumului – de la cel de carburant, la costuri de productie / transport mai ieftine care permit un consum mai mare si indirect mai mult volum din care ar trebui sa reiese mai multe incasari la bugetul de stat.
    Depinde de fiecare ce vrea sa vada…

    • 1. Se descuraja comportamentul abuziv al firmelor si evaziunea fiscala. Adica aganjai part time, muncea fultime, si plateai diferenta la negru.

      2. Acciza e optionala in economie. Daca ai colectare buna de taxe, elimini acciza, daca stai prost cu colectarea o pastrezi. Sunt sigur ca in Ro diferenta din pretul carburantilor va ramane la pompa si nu in buzunarul cl.

  5. @Priceputule, pentru că niște loaze de la ITM nu își fac treaba, trebuie să dai o lege „ca să impulsionezi mediul privat” ?
    Ce mentalitate de comunist-socialist PSD mai ai !
    In momentul in care leneșii asistați bugetari vor munci și ei, atunci poate se vor aplica și legile deja existente. Nu trebuie sa dam alte legi.
    Exemplul cel mai tare e cu Legea autostrăzii Unirii A8. Trebuie sa dai o lege pentru CNAIR ca să faci o autostradă ???

  6. Nu se va regăsi în scăderea prețului la pompă. Decât poate formal, o zi-două, apoi țup prețul și salt profit la „petroliști”. Fraieri în ecuație: consumatorul (același cost) și statul (încasări mai mici la buget). Marele câștigător: regele corporatist! Pentru cine guvernăm bine?

  7. In ceea ce priveste supraacciza la carburanti este praf in ochii naivilor , la 50 Litri economia ar fi de 19RON , care in mod sigur nu se va regasi la pompa , deoarece „benzinarii” tot timpul cu asemenea ocazii si-au maximizat profiturile .
    In ceea ce priveste contractele part-time , cum se rezolva problema celor care muncesc in realitate 8-10ore , dar figureaza cu program de 2 sau 4 ore/zi .
    Acestea sunt cele mai multe situatii intalnite in realitate .

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.