G4Media.ro

SONDAJ Opt din zece români au o atitudine pozitivă vizavi de mașinile…

sursa foto: Pixabay

SONDAJ Opt din zece români au o atitudine pozitivă vizavi de mașinile electrice, dar nu își cumpără una din cauza prețului prea mare

80% dintre români declară că au o atitudine pozitivă cu privire la autovehiculele electrice, aproape jumătate dintre ei susținând că următoarea lor mașină va fi una electrică. Totuși, prețul este principala barieră când vine vorba de o achiziție acum, se arată într-un studiu realizat anul trecut de compania de cercetare de piață Ipsos.

La nivel global, conform aceluiași studiu Ipsos, 61% dintre cei intervievați au o atitudine pozitivă față de mașinile electrice și aproape jumătate dintre aceștia și-au îmbunătățit percepția în ultimii 3 ani.

Țările în care șoferii s-au declarat cei mai entuziaşti cu privire la mașinile electrice sunt Portugalia (87%), Turcia (84%) și Grecia (83%). La capătul opus al clasamentului, cu o atitudine mai rezervată, se situează Luxemburg (25%), Belgia (40%) și Germania (43%).

Atitudinea pozitivă, la nivel declarativ, este vizibilă și atunci când vine vorba de intenția de achiziție: 42% dintre românii care au răspuns la studiu au declarat că următoarea lor mașină va fi cel mai probabil un autovehicul electric.

În contextul creșterii notorietății problemelor legate de poluare și calitatea aerului, principalele motive pentru care șoferii ar fi dispuși să achiziționeze o mașină electrică sunt legate de reducerea poluării (emisii de carbon (CO2) sau oxizi de azot (NOx)), dar și de reducerea costului cu combustibilul. Reducerea noxelor (oxizi de azot) în urma achiziției unei mașini electrice a fost menționată ȋn special de respondenţii din România (61%, comparativ cu media globală – 43%).

Prețul de achiziție rămâne însă principala barieră atunci când vine vorba de cumpărarea unei mașini electrice, atât la nivel global (61%), dar mai ales în România (75%). În topul barierelor de achiziție, șoferii români menționează și numărul limitat al stațiilor de încărcare cât și autonomia redusă a autovehiculelor electrice.

Studiul mai arată că șoferii și-ar dori mai multe stații publice de încărcare. În România, 9 din 10 persoane au declarat că numărul limitat al stațiilor de încărcare în spații publice constituie un impediment în achiziţia autovehiculelor electrice.

Studiul Ipsos – al treilea grup mondial de cercetare de piaţă – s-a desfăşurat online în anul 2019, în rândul a 3.877 de cetăţeni, respectând distribuția demografică națională pe vârstă și gen din Belgia, Danemarca, Franța, Germania, Grecia, Italia, Luxemburg, Marea Britanie, Olanda, Polonia, Portugalia, România, Spania, Statele Unite ale Americii, Suedia și Turcia. În România, grupul Ipsos este prezent prin trei entităţi, Ipsos România, Ipsos Interactive Services şi Ipsos Digital, cu peste 1.000 de angajaţi ȋn total. Pentru mai multe informatii, vizitati https://www.ipsos.com/ro-ro

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

15 comentarii

  1. Sunt tare curios cum se fac aceste sondaje!
    De unde draq au scos 8 din 10?
    Asa isi doresc ei! Cum sa ti placa o masina cu motor de rasnita de cafea?

    • foarte simplu: e silentioasa si accelereaza de face rusine orice motor termic. da, stiu, tie iti place sa auzi motor turat. surpriza: majoritatii nu. sau nu on a regular basis.
      problema e ca nici nu ar fi curent destul sa ai totul doar pe electric.

    • Râșnița de cafea face zgomot pentru că funcționează la turații mari. Nu e cazul unui motor auto.

      8 din 10 – nu cred că s-au dus prin sate de provincie să facă sondajul. Cel mai probabil în 2-3 orașe mari unde mai întâlnit răbdători să răspundă adesea studenți.
      Dar și așa sună bine: viitorul va fi electric.

  2. Adică românii sunt cei mai creduli in materie de „ecologie”.
    Entuziasmul asta e alimentat cu „știri pozitive” și măsuri administrative („taxa Zyklon București”)
    Ăia mai dezinformați din vest (exemplu Luxemburg) nu sunt atât de entuziaști

    • Românii sunt mai interesați pentru că la noi au venit toate jafurile de mașini Euro 0-1-2-3-4 și poluează. Grav! În vest poate poluarea e mai puțin simțită când oamenii își permit să schimbe mașina la 4-5 ani.

      Apoi, cei 1000$ oferiți de statul român nu vor mai fi necesari când vom avea în Europa 3-4 fabrici de baterii.
      Pentru moment nu avem nici una. Sunt 2 în stadiu de proiect – nici măcar construcție. Din care una e Tesla.

      Ei, când nu vom mai aduce bateriile din China, adăugat la tehnologia în continuă evoluție, prețul acestora va scădea mult. Acum e pe la 1000€ / baterie.
      Pe de altă parte, o mașină electrică nu are atât de multe piese și nu e la fel de complexă. Prețul construirii va scădea a. î. împreună cu bateria să fie chiar mai jos decât la mașinile de azi.

      Dar să-ți spun un lucru pe care cert nu-l stii:
      Mașinile electrice sunt azi deja mai ieftine decât cele pe combustie internă. Nu vedem asta pentru că nu luăm în calcul la cheltuieli și prețul cu combustibilul și service-ul.

      Dar companiile care-și permit să investească puțin mai mult acum în parcul auto și stație de încărcare, ies pe termen mediu 4-5 ani mai câștigate.

  3. Procesul de producere al electricitatii este poluant?

    • dar procesul de producere al benzinei/motorinei e? ca eu stiu ca da.

    • benzina si motorina se teleporteaza direct in rezervor. soarele , vantul … astea consuma resursele planetei si polueaza

    • Depinde unde alimentezi.
      Îți poți pune la sediul firmei stație încărcare și faci contract cu un producător pe fotovoltaice.
      Poți încărca și acasă, dar doar pe eolian și nu e mereu vânt (bine, nu rămâi fără curent, dar folosești din cel produs standard)

    • Pentru producerea a 1 kWh de energie electrica in Romania, se degaja 0.290 kg CO2.
      O masina electrica consuma in medie 17 kWh la 100 km, deci aproximativ 5 kg CO2 / 100 Km.

      Prin arderea a 1 L de benzina se degaja 2.4 kg CO2, deci masina electrica ce consuma curent din reteaua nationala genereaza o poluare echivalenta cu 2 litri de benzina la 100 Km.

      Prin arderea a 1 L de benzina se degaja 2.6 kg CO2, deci masina electrica polueaza echivalent cu 1.9 litri motorina / 100 km.

  4. are sens, romanii sunt mai incantati de ideea ca e mult mai ieftin sa alimenteti o astfel de masina si ca o masina de asta e mai usor de intretinut + nu polueaza

  5. Bucuros, fericit, eu am fost de mic.. cand aveam masini electrice /cu baterii ! Da’cand am crescut, mi-am luat cu benzina, nu brichete (ca tineam cu mediu liniutza l).

  6. In veci n-o sa-mi permit sa dau 30 de mii (nici 20 de mii!) pe o masina. Daca ne vor interzice curand pe noi, cu combustibil, si prevad ca ne vor interzice, treptat, de peste tot, nu vad bine toata treaba asta! Ne supunem ca idiotii unui grup minoritar ecologist, care face galagie mai mare decat ii sunt dimensiunile.

  7. Nici daca ti-o permiti nu prea ai ce face cu o masina electrica in RO.

    Sa te fatzai prin oras, poate, dar nu stiu cum faci un weekend la munte intr-o zona mai nefrecventata.

    Ca urmare o masina electrica nu poate fi decat a doua masina. Si cei care-si permit sa dea 30k EUR pe *a doua masina* sunt cam putini 🙂

  8. Nu cunosc oferta de pe piata romaneasca, insa va pot descrie, cea de pe piata franceza. O renault Zoé, in LLD (inchirierea bateriei inclusa) se situeaza intre 80 si 150€/luna. Nu evoc Tesla/Nissan/etc.
    Avantaje:
    -zero buget parcare stradala (3,6-4,2€/h in Paris)
    -zero buget intretinere (ambreiaj, lichide, etc)
    -borne de incarcare, peste tot
    -liniste deplina in interior
    De aceea, o mare parte dintre noi, am luat o inchiriere de lunga durata (2 ani) Pentru utilizarea in oras si zona peri-urbana.

    Unii dintre noi, au pastrat un al 2lea vehicul, cu motor termic, pentru distante lungi, daca decidem sa nu luam trenul. Multi dintre noi, am abandonat demult masinile diesel. Avem masini termice pe benzina, transformate pentru a rula cu E85 (amestec ethanol85% + benzina15%. Pretul este de 0,6-0,7€ litrul, fata de 1,5-1,7€ litrul, benzina sau diesel. Pret 200-1000€, ptr a rula 100% E85, sau fara nici o transformare, intre 50-90% E85, depinde de motor/fabricant.

    Chiar daca avem un consum marit cu 10-20%, este mult mai ieftin decat benzina sau dieselul si… poluarea este redusa drastic.