G4Media.ro

Sindicaliștii din transport feroviar protestează marți în fața Ministerului Transporturilor: Guvernanţii să…

Sursa foto: CFR

Sindicaliștii din transport feroviar protestează marți în fața Ministerului Transporturilor: Guvernanţii să înţeleagă că şi românii au dreptul să călătorească în trenuri noi ca toţi cetăţenii din celelalte ţări ale Uniunii Europene

Federaţia Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din România şi sindicatele afiliate vor protesta marţi, timp de două ore, în faţa Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, pe motiv că nu a fost aprobat bugetul de venituri şi cheltuieli al companiei CFR Călători pe anul 2021, pentru lipsa de material rulant nou, din cauza subcompensării transportatorilor feroviari, dar şi a lipsei de mecanici de locomotivă, transmite Agerpres.

„Protestăm până România va respecta strategia europeană şi în domeniul feroviar. Protestăm pentru că la jumătatea anului 2021, ce este declarat de Uniunea Europeană ca fiind anul Căilor Ferate Europene, în România nu există aprobat prin Hotărâre de Guvern Bugetul de Venituri şi Cheltuieli al SNTCF ‘CFR Călători’ SA pe anul 2021. Protestăm pentru că SNTCF ‘CFR Călători’ SA nu face solicitare la CENAFER pentru a începe şcoli/cursuri de mecanici locomotivă pentru asigurarea schimbului de generaţii. Protestăm contra subfinanţării infrastructurii feroviare care micşorează viteza trenurilor de călători. Protestăm contra subcompensării operatorilor de transport feroviar de călători din România, deoarece aceasta menţine în circulaţie trenurile vechi, cu saună vara şi cu răcoare iarna”, se arată într-un comunicat al organizaţiei sindicale.

Alt motiv pentru protestul sindicaliştilor este faptul că Executivul, Ministerul Transporturilor şi Autoritatea de Reformă Feroviară fac „inevitabilă distrugerea operatorilor de transport feroviar de călători români, în condiţiile în care reforma feroviară pentru aceştia înseamnă în realitate creşterea nemulţumirii pasagerilor din trenurile de călători”.

„Protestăm ca toţi aceşti factori decidenţi din România să afle că vagoanele şi locomotivele, automotoarele şi ramele de pe Calea Ferată Română sunt în proporţie de 90% vechi şi din această cauză nu oferă condiţii de călătorie şi confort corespunzătoare şi nici condiţii de muncă decente şi pentru ca aceştia să înţeleagă că trebuie să cumpere urgent – pe fonduri europene existente pentru aşa ceva – trenuri noi de călători”, se arată în document.

De asemenea, sindicaliştii spun că protestează pentru faptul că, din cauza nepăsării şi a dezinteresului guvernanţilor faţă de transportul feroviar, românii au rămas cu trenurile vechi şi fără bani pentru întreţinerea şi repararea lor. Potrivit acestora, România putea avea pe calea ferată în 2021 o treime din trenurile de călători noi şi în anul 2027 numai trenuri noi pe fonduri europene.

Reprezentanţii Federaţiei susţin că se referă la faptul că cele 420 de trenuri noi de tip push – pull ce ar fi totalizat 1.860 vagoane noi, respectiv 420 de trenuri noi de călători cu 4 sau 5 vagoane fiecare ar fi asigurat necesarul trenurilor de călători din România, atât pentru operatorul de transport feroviar de stat – CFR Călători -, cât şi pentru ceilalţi operatori de transport feroviar de călători privaţi.

„Protestăm pentru că vrem ca guvernanţii să reţină că nu vrem să fim doar nişte cetăţeni europeni de mâna a doua şi pentru că vrem ca guvernanţii să înţeleagă că şi românii au dreptul să călătorească în trenuri noi ca toţi cetăţenii din celelalte ţări ale Uniunii Europene şi pentru ca Guvernul României să folosească fondurile europene existente şi Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă şi să facă posibil să avem şi în România infrastructură feroviară care să permită circulaţia trenurilor de călători cu viteze între 160 de km/h şi 500 km/h şi trenuri noi de călători care să circule cu viteze între 160 de km/h şi 500 km/h şi care să asigure confortul necesar şi temperaturi corespunzătoare unei călătorii cu trenul”, se mai spune în comunicat.

Protestul va avea loc orele 10:30 şi 12:30.

sursa foto: CFR

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

15 comentarii

  1. Protestati ca ati cerut scumpirea biletelor si nu vi s-a aprobat. La jacmanit fraierul sunteti experti. La combatut frauda, ba.

    • In loc sa protestati, mai bine puneti la punct marfarele, ca s-au umplut soselele cu tiruri.

    • Puteti sa-l angajati pe Barbu, Raoke, Mirela la impins vagoane, ca si asa pierde vremea comentand pe site-ul asta ca nu convinge niciun cititor G4 ca ar avea dreptate si msi primeste si ruble din banii romanilor.

    • Iata-l, asta e. Sta aci si bolmojeste aiurea-n porumb. Puneti-l la treaba ca stie sa faca doar rau. Oamenii de genul asta au nevoie de activitate, de un loc de munca la foc continuu, oricare ar fi el, altfel sunt nocivi societatii.

    • Ca asa face psd-ul, ia tarani de la coada vacii si-i pune vacari la coada politicii, in loc sa puna omul potrivit la locul potrivit si mai depune si motiune de cenzura sa se bucure propagandistii rusofili.

    • Mergi la impins vagoane, Mirelo, ca nu te-a facut PSD-ul vataful meu. Dreapta e inca la putere. Tu nu poti decat spera altfel.

  2. De la CFR vin cei mai multi banii negri. Vorba unui nasi, daca nu adun malai sa-dau la sef ajung la revizii vagoane.

  3. Ce atata graba!!
    Si cetatenii Romaniei vor calatori in trenuri noi: peste 100 de ANI cand se vor termina reformele marete ale guvernului Zombie!!!

  4. Hai, Mirelo, ca am facut lobby sa te reangajeze la CFR, daca acolo lucrai. La munca, Mirelo, nu la intins mana dupa ruble! Mai departe stii tu …

  5. Din ce am citit in PNRR-ul public, MT a propus spre finanțare pe partea de transport feroviar:

    A. Cale ferată:
    – 311 km de cale ferată modernizată;
    – 311 km de cale ferată cu sistem ERTMS 2;
    – 110 km de cale ferată electrificată;
    – 206 km de cale ferată cu sistem modern de centralizare.

    B. Trenuri:
    – 12 trenuri de tip H-EMU (hidrogen) achiziționate și stații de alimentare cu hidrogen aferente acestora;
    – 20 trenuri de tip EMU achiziționate;
    – 30 de locomotive electrice modernizate;
    – 100 de vagoane modernizate

    Investițiile care privesc modernizarea și achiziția de material rulant se vor face utilizând atât sursele de finanțare disponibile prin PNRR, cât și cele din Programul Operațional Transport (cu co-finanțare de la Bugetul de Stat).

    Sigur ca nu se pot face minuni peste noapte sau in 6 luni de guvernare, dar faptul ca au prioritizat in PNRR achiziția de trenuri noi arată ca ii interesează.

    Oricât de eficienta si competentă este resursa umană, dacă vagoanele nu îndeplinesc niște standarde de calitate minime => satisfacția pasagerului se va diminua => nr pasagerilor va scădea => veniturile operaționale se vor prăbuși.

    • @Diana: ” dar faptul ca au prioritizat in PNRR achiziția de trenuri noi arată ca ii interesează.”
      Chiar crezi?!
      In Romania NU valoreaza 2 BANI un Program de guvernare VOTAT ca LEGE in Parlamentul Romaniei cand e Investit Guvernul si tu spui ca „ii intereseaza?!
      NU valoreaza 2 BANI Bugetul de stat pe 2021(si pe oricare An!) Aprobat de ei in Guvern si VOTAT apoi in Parlamentul Romaniei, iti reamintesc 2 masuri ANULATE desi figureaza in Bugetul pe 2021 adoptat de Guvern si VOTAT de Parlament:
      – deducerea fiscala de 1500 lei pentru educatie timpurie
      – cresterea alocatiilor de cate 2 ori in 2021 si 2022.
      Mai mult, iti reamintesc:
      Programul de guvernare al aliantei PNL-USR PLUS-UDMR 2020-2024 ala cu 269 de PAGINI pline de pROMISIUNI marete prevede la Pagina 166/269, „10 Spitale, inclusiv maternitati, in valoare de 4 Miliarde Lei – CONSTRUIRE”!
      Adica: 10 Spitale, inclusiv maternitati, NOU NOUTE vor fi gata la final de 2024, la final de mandat!
      CREZI???!!!!
      Mai crezi in Programele astora, in „prioritatile” acestui Guvern de mincinosi in frunte cu Zombilica!?
      Pe cate PAGINI crezi ca am putea dupa 4 ANI scrie REALIZARILE dintre cele prevazute in cele 269 PAGINI din Programul de guvernare al aliantei?!
      2 ajung?!!!

  6. @Fă,
    Nici Cuțu nu le zicea mai bine. Sau ăla de se pupa bot în bot cu Macovei, Ghinea.

  7. România are nevoie de câteva linii noi de cale ferată care să unească magistrale și județele:
    Între Pitești și Râmnicu Vâlcea, între București și Alexandria via Mihăilesti-Ghimpati, între Bacău și Moinești, între Sighișoara și Târgu Mureș, între Vâlcea și Gorj, între Iași și Botoșani via Harlau, între Piatra Neamț și Gheorghieni.
    Se vor construi multe autostrăzi și drumuri express care vor îndepărta clienții de la transportul feroviar.

  8. Eu m-aș mulțumi și cu un tren mai vechi; de la noi din gară nu mai pleacă nici un tren de câțiva ani! Pe vremuri cred că erau 10.

  9. Miscat fiind de grija purtata „calatorilor” de catre sindicatelele cfr, ma intreb daca acest lucru se datoreaza faptului ca acelor peste 10.000 de posesori de legitimatii cfr, si acelea utilizate fraudulos, in sensul ca sunt folosite pt a se calatori fara rezervarea contra cost a locului ocupat, nu le mai priesc conditiile actuale de calatorie de la clasa 1, pe unde, cu maxima nesimtire, isi fac naveta zilnica, inclusiv ciocanarii cfr-ului? Oare in tarile alea europene invocate ca ex referitor la conditiile de calatorie cu tenul, tot asa o fi, in sensul ca prostul care plateste pt a calatori la clasa 1 plateste, fara ca de fapt sa stie, pt dreptul de a i se acorda favoarea de a fi tolerat sa calatoreasca in compania „selecta’ a unor speciali de autobaza, in practica, e nimeni controlati?