G4Media.ro

VIDEO Șeful Aeroportului Otopeni vrea să rezilieze toate contractele cu firmele care…

Sursa Foto: Facebook/ Victor Ponta

VIDEO Șeful Aeroportului Otopeni vrea să rezilieze toate contractele cu firmele care gestionează pasagerii și bagajele

Directorul Companiei Naţionale Aeroporturi Bucureşti (CNAB), Alexandru Ivan, a declarat că a trimis săptămâna trecută notificări de reziliere către toate cele 5 companii de handling care operează pe Aeroportul Otopeni. Mare parte din contracte expiră la finele anului, urmând să nu mai fie prelungite dacă firmele nu sunt de acord cu cerinţele aeroportului.

Companiile de handling care operează pe Aeroportul Otopeni sunt: RAS Romanian Airport Services, Globe Ground, Menzies Aviation, Uplift Airport Services, ION TIRIAC AIR.

VIDEO: Imagini prezentate de ministrul Răzvan Cuc cu modul în care sunt aruncate bagajele:

ARVE Error: need id and provider

“Am trimis notificări de reziliere tuturor agenților de handling, deaorece aceștia nu au acceptat niciuna dintre condițiile noastre, respectiv modernizarea parcului auto în două etape și acomodarea numărului de personal astfel încât să fie respectați niște timpi (timpi de transport al pasagerilor la și de la aeronave, timpi de procesare și încărcare/descărcare a bagajelor, n.r.). Notificările au fost transmise săptămâna trecută urmând ca în termen de 10 zile noi să le trimitem noua formă de contract. Repet: nu ne dorim să reziliem contractele cu ei, ne dorim, în schimb, să opereze în condiții normale”, a declarat șeful CNAB.

CNAB a cerut companiilor de handling să-și înlocuiască vehiculele din dotare cu unele cu normă de poluare Euro 6 până în iunie anul viitor și să-și înnoiască întreg parcul auto până la finalul anului viitor.

“Vom vedea dacă până la finalul anului dacă se conformează și dacă vor semna aceste contracte. Operarea lor pe aeroport nu depinde decât de ei. Eu sper că vor accepta noile condiții puse de noi și că vom semna noile contracte”, a adăugat acesta.

Ce spun regulile pentru accesul si utilizarea infrastructurii aeroporturare adoptate de CNAB în iulie 2019 privind obligațiile companiilor de handling cu privire la timpii de procesare a bagajelor: “să se asigure că timpii de livrare pentru bagaje cu prioritate pe benzile sosiri sunt de maxim 15 minute de la on-block pentru aeronavele parcate la platforma 1 și 25 minute de la on-block pentru aeronavele parcate la platforma 2, iar ultimele bagaje pe benzile de sosiri sunt livrate de maxim 35 minute de la on-block pentru aeronavele parcate la platforma 1 și 50 minute de la on-block pentru aeronavele parcate la platforma 2”.

Ministrul demis al transporturilor, Răzvan Cuc, a criticat, într-o conferință de presă, pe 13 octombrie, firma de handling Globe Ground, la care sunt acţionari şi Compania de Aeroporturi (CNAB) şi TAROM, că nu şi-ar face eficient treaba, existând, din această cauză, întârzieri mari pe aeroportul Otopeni. Acesta a prezentat un clip în care se observă cum un angajat al firmei de handling Globe Ground, care manevrează bagajele ce urmează a fi duse la aeroport, le aruncă neglijent și chiar cauzează blocarea benzii de bagaje.

„S-a făcut mult timp confuzie vis-avis de autobuzele care preiau pasagerii și bagajele care ajung într-o anumită stare și întârzieri. Tot timpul lumea a spus că e de vină TAROM, ba aeroportul că nu merg benzile. Noi trebuie să informăm corect. Ce e aici e o firmă de handling. Ca orice firmă are contract vine și prestează servicii către aeroporturi. Aici avem firma Globe Ground, una din cele 5 firme care operează pe aeroportul Otopeni. O firmă unde sunt acționari CNAB și TAROM. Am discutat cu directorul de la aeroport și l-am rugat să vină directorul acestei firme și să îmi spună și mie de ce se întâmplă aceste lucruri. Un bagaj care rămâne în picioare blochează banda, iar apoi 20-30 de minute banda rămâne blocată. L-am chemat să îmi spună de ce întârzie autocarele care trebuie să preia pasagerii, iar ei își pierd conexiunile, de ce nu semnează actul adițional prin care se impun niște reglementări europene: să avem aer condiționat în autocare, 10 curse care vin și 4 autocare ce preiau pasagerii. Normal că pasagerii pierd zborurile de conexiune. Domnul director a spus că e ocupat și nu poate să vină la întâlniri. Eu l-am rugat pe dl. director de la Aeroport ca bazat pe aceste imagii să ia măsurile ce se impun față de acești oameni care câștigă mulți bani și dau o pată neagră Tarom și aeroportului. Este un privat care nu își face treaba. În loc să investească în locuri de muncă noi, în aer condiționat, preferă să își mențină un profit”, a declarat atunci Răzvan Cuc.

Potrivit informațiilor G4Media, compania Globe Ground a fost ulterior amendată de CNAB cu o mie de lei.

Răzvan Cuc a precizat atunci că și el a avut de așteptat, alături de ceilalți pasageri, în avion, după un zbor la Timișoara pentru a fi preluat de la aeronavă de către un autobuz, și că a fost nevoit să le explice oamenilor că de vină nu este nici aeroportul și nici compania aeriană.

Foto: Aeroportul Otopeni

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

3 comentarii

  1. Romania va fi singura tara din Europa fara aeroport functional langa capitala.

  2. De aceea au si „aparut” in presa imagini, filme cu „problemele”.
    Au baietii pe altcineva de pus.

  3. Chiar vreau sa vad cum o sa fie in prima zi fara companii de handling! 200 de mii de oameni care nu o sa zboare nicăieri, ca numai un prost pus politic poate sa creada ca o companie aeriana straina o sa lase un neica nimeni sa aiba acces asa instant la sistemele lor de check-in si imbarcare si la listele lor de pasageri! Neica nimeni fara pregătire, fără autorizatii de la IATA si ICAO! Probabil vor vreo taxa de protecție de la ele. Aeroportul s-a supărat ca au fost pusi sa plătească sutele de bagaje lasate pe jos pentru ca au avut filtrele de securitate stricate, benzile de bagaje rupte, penele dese de curent! Se stie de pe vremea lui Ponta ca banda de bagaje in terminalul nou a fost proiectata greșit! Mai degraba ar lucra si la pista poate nu se mai strica avioane noi nouțe in gropile lor!