G4Media.ro

Secretar de stat la Transporturi despre siguranța pe șosele: „Principala problemă a…

Secretar de stat la Transporturi despre siguranța pe șosele: „Principala problemă a românilor este infrastructura: lipsa autostrăzilor și faptul că avem multe șosele în stări deplorabile”

Anul trecut au avut loc 8.569 de accidente rutiere în care și-au pierdut viața 1.967 de persoane, potrivit datelor furnizate de Inspectoratul General al Poliției Române (IGPR). Majoritatea accidentelor, spun polițiștii, s-au produs din cauza șoferilor: viteza excesivă, nerespectarea regulilor de circulație, conducerea sub influența băuturilor alcoolice etc. Ion Iordăchescu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor, recunoaște, însă, un adevăr știut de mult timp de către toți posesorii de permis de conducere: infrastructura precară este un factor favorizant în multe dintre accidente.

„Una dintre problemele majore este lipsa infrastructurii: lipsa kilometrilor de autostradă, faptul că avem foarte multe șosele în stări deplorabile care nu sunt la standarde europene de siguranță. Vorbesc de unele drumuri naţionale, unele drumuri judeţene. Principala problemă a românilor este infrastructura, în momentul de faţă”, a declarat acesta.

România se situează pe ultimul loc în statisticile europene privind siguranţa pe şosele. Cele mai sigure drumuri sunt în Suedia, Marea Britanie şi Cehia.

„Oamenii fac greșeli, însă nu trebuie să-și piardă viața din cauza acelor greșeli. Prin urmare trebuie să facem mașinile mai sigure, infrastructura trebuie să fie mai sigură, trebuie să găsim modalități pentru a-i convinge pe oameni să reducă viteza, trebuie să încurajăm folosirea echipamentelor de protecție de către bicicliști și motocicliști. Dar, da, infrastructura este un factor – cheie în siguranța rutieră”, a declarat pentru G4Media.ro Matthew Baldwin, coordonator al politicilor europene de siguranță rutieră.

„Înțeleg că este scump să construiești autostrăzi și că România face eforturi în acest sens, dar sunt modalități mai ieftine prin care poți face mai sigure drumurile pe care le ai deja. În România sunt foarte multe accidente în care victimele sunt pietoni. Poți investi bani în construirea de treceri pentru pietoni mai sigure sau pasaje subterane de traversare a drumurilor”, a adăugat oficialul european.

Peste 5.500 de sesizări ale Poliției pentru creșterea siguranței pe șosele, în 2018

Potrivit IGPR, anul trecut au fost trimise către administratorii drumurilor publice, autorități locale (consilii locale și consilii județene) și Compania Națională de Administrare a Infrastructurii, 5.590 de sesizări pentru creșterea siguranței rutiere. Câte dintre ele au fost și puse în practică este greu de spus.

Asociația Pro Infrastructura a găsit și o explicație pentru care Compania de Administrare a Infrastructurii nu reușește să elimine punctele negre de pe șosele deși toate rapoartele privind creșterea siguranței rutiere recomandă acest lucru, inclusiv unul din 2017 realizat de Banca Internațională pentru Reconstrucție și Dezvoltare (BIRD).

„S-a lansat la finalul lui 2017 o licitație pentru realizarea unui studiu de fezabilitate, dar s-a anulat la începutul lui 2018 din lipsă de participanți și nu s-a reluat nici până astăzi. Am răsfoit caietul de sarcini ca să înțelegem de ce nimeni nu a dorit să participe. Ei bine, CNAIR a solicitat să se analizeze 150 de puncte negre, dar pune la dispoziție o listă de doar 138. Celelalte vor apărea ulterior, dar nu se știe nimic despre ele, iar proiectanții nu știu ce să oferteze”, spun cei de la Asociația Pro Infrastructura într-o postare pe Facebook de la începutul acestei luni.

Foto: Gropi pe Autostrada A1 (Sursa: G4Media.ro)

Donează prin PayPal paypal icon
Donație recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Abonează-te la newsletter

3 comentarii

  1. „Autostrăzile pot să mai aștepte”, a afirmat Eugen Niciolichea, joi seara, la Antena 3. În opinia deputatului, „priorităţile PSD sunt salariile și pensiile”.
    „Am ajuns în situaţia în care trebuie să ai grijă să nu moară bunica şi abia pe urmă să vezi ce bani ai ca să-ţi cumperi pantofi”, a fost una dintre explicaţiile liderului PSD, în replică la nedumerirea generată de declaraţia sa cu privire la autostrăzi.

    Deci… cine nu vrea să se facă autostrăzi???

    • Astia sunt irecuperabili. Pur si simplu trebuie aruncati din politica.
      Bai, Nicolicea, prostalaule, daca pornesti munca pt autostrazi cu fonduri UE NERAMBURSABILE, adica bani adusi din afara tarii, nu din bugetul RO, platesti locuri de munca pt romani, iar acestia iti platesc impozite pe salarii, bani ce vin la buget. Asa ai dat munca la firme, acestea platesc si ele imoozite la stat, salarii la muncitori care aduc si ele impozite la stat si, astfel, platesti pensii si salarii la bugetari. Acestia din urma se duc sa isi cumpere de-ale gurii de la magazine care, la randul lor platesc salarii la angajati si impozite.
      Circuitul apei in natura, comunist prost ce esti!

  2. E un dezastru pentru infrastructura rutiera guvernarea psd-alde+udmr. Stiti ca DN10 (Buzau-Brasov-ruta vitala dintre moldova si ardeal) risca sa fie inchis din cauza unor grave probleme? Acest drum national nu a mai beneficiat de lucrari de intretinere majore de cca 30 de ani desi in zona acumularii Siriu probleme majore(alunecari masive de teren!) au fost semnalate de specialisti inca din 1990.

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.