
Se redeschid rutele feroviare clasice prin Alpi/ Calea ferată Tauern se redeschide pe 14 iulie, ceea ce influențează mai multe rute și destinații
După inundații și alunecări de teren grave, unele dintre marile rute transalpine au fost redeschise – cu noi servicii adăugate – oferind călătorii de neuitat cu trenul din Austria până la Marea Adriatică, scrie The Guardian.
Planificarea principalelor rute feroviare prin Alpi a fost influențată de ambițiile și rivalitățile naționale. Deschiderea căii ferate Semmering din Austria în 1854, a rutei Mont Cenis (cunoscută și sub numele de Fréjus) între Franța și Italia în 1871 și a tunelului Gotthard din Elveția în 1882 a definit contururile generale ale geografiei feroviare alpine la sfârșitul secolului al XIX-lea. Însă planificatorii habsburgi erau dornici să asigure legături mai bune cu porturile adriatice, așa că în 1901 au schițat un plan îndrăzneț pentru Neue Alpenbahnen (noile căi ferate alpine), dintre care cea mai importantă era calea ferată austriacă Tauern. Aceasta a fost inaugurată în 1909. Când a fost închisă pentru reconstrucție în noiembrie 2024, aceasta a fost o amintire dură a cât de mult depind pasagerii și mărfurile de câteva rute feroviare alpine cheie. Pierderea unei legături alpine cheie și efectele acestei închideri se resimt în toată Europa.
Ultimii doi ani au fost dificili pentru operatorii feroviari alpini. Alunecările de teren, inundațiile și deraierile au provocat ravagii pe linii. Așadar, trei urale pentru veștile bune mai recente. Importanta rută Mont Cenis a fost redeschisă în această primăvară, după ce a fost închisă în urma unei alunecări de teren în august 2023 (deși săptămâna trecută a existat o incertitudine când o altă alunecare de teren a întrerupt temporar serviciile). Această închidere a necesitat anularea tuturor trenurilor de mare viteză între Franța și Italia. Aceste legături au fost acum restabilite, permițând călătorilor să se deplaseze în această vară de la Paris la Torino în doar 5 ore și 40 de minute sau de la Lyon la Milano în mai puțin de cinci ore.
Noi servicii pe căile ferate clasice
Alte rute alpine importante au primit noi trenuri de lung parcurs în această vară. Pe ruta Brenner din Austria către Italia, un nou serviciu sezonier Railjet circulă acum de la München până la portul adriatic Ancona. De la sfârșitul lunii iunie, celebra cale ferată Semmering a primit noi trenuri directe de la Varșovia la Rijeka, care traversează Alpii austrieci în miezul nopții – 20 de ore de la capitala poloneză la coasta croată. Luna trecută, celebra rută Gotthard a primit un nou tren de zi de la Zürich la Pisa, o călătorie de opt ore care traversează nu numai Alpii, ci și peisajul glorios al coastei ligurice.
Dar ce este mai bun abia urmează. Calea ferată Tauern se va redeschide pe 14 iulie. Revenirea acestei importante axe feroviare prin Alpii austrieci a avut un efect transformator asupra orarelor feroviare europene, deoarece multe servicii feroviare transalpine cheie sunt restabilite. Serviciile de noapte de la Stuttgart și Salzburg la Veneția, suspendate de anul trecut odată cu închiderea Tauern, revin începând cu 14 iulie. La fel și Nightjet de la München la Roma.
Este remarcabil modul în care pierderea unei legături feroviare cheie poate remodela geografia europeană. În timpul închiderii Tauern, călătoriile din Elveția și sudul Germaniei către Slovenia au fost mai lente. În Austria, Salzburg și Carintia vor fi reconectate cu bucurie odată cu redeschiderea căii ferate. Trenurile vor circula din nou de la Salzburg la frumosul oraș Villach din Carintia în doar 2 ore și 32 de minute, de unde există conexiuni bune către Slovenia și Italia.
Calea ferată Tauern este o linie principală de tip vechi, care transportă atât mărfuri, cât și pasageri. Nu a fost proiectată pentru viteze mari, iar peisajul este prea frumos pentru a fi parcurs în grabă. Așadar, faptul că chiar și cele mai rapide trenuri au o viteză medie sub 50 mph este un avantaj.
Foto: © minnystock | Dreamstime.com
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen BankPentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.