G4Media.ro

România a ratat catastrofal ținta asumată în fața Comisiei Europene pe Educația…

România a ratat catastrofal ținta asumată în fața Comisiei Europene pe Educația pe tot parcursul vieții: indicatorul a scăzut față de acum 12 ani, în loc să fie de 10 ori mai mare

România nu a înregistrat un progres în legătură cu participarea adulților cu vârste între 25-64 de ani la învățare pe tot parcursul vieții. Valoarea indicatorului a fost în 2020 de 1% și a ocupat ultimul loc la nivelul statelor din Uniunea Europeană, potrivit datelor oferite de Eurostat. România și-a asumat din 2010 că va crește această rată la 10% în 2020.

Obiectivul naţional al României pentru învăţarea pe tot parcursul vieţii a fost de a creşte participarea persoanelor cu vârste cuprinse între 25-64 ani la 10% până în 2020, dar obiectivul nu a fost atins. În 2020, rata înregistrată a fost de 1%.

Rata indicatorului se calculeaza pe populatia 25-64 de ani, daca in ultimele 4 saptamnai precedente anchetei Eurostat au participat la vreun curs de formare sau la vreo forma de invatare.

Participarea adulților la învățare a fost unul dintre reperele cadrului strategic pentru cooperarea europeană în educație și formare până în 2020, numit „Educație și formare 2020” (ET 2020). Această valoare de referință urmărea să atingă o medie de cel puțin 15% dintre adulții cu vârsta cuprinsă între 25 și 64 de ani, care participă la învățarea pe tot parcursul vieții în UE.

Se consideră că o parte a scăderii ar putea fi legată de pandemia COVID-19, adică anularea activităților de formare. Indicatorul de învățare a adulților se referă la participarea la educație și formare formală și non-formală, iar perioada de referință pentru participare este de patru săptămâni anterioare interviului, așa cum este obișnuit în ancheta forței de muncă.

Rata de participare în România a adulților cu vârste între 25-64 de ani a fost de 1% în 2020, în timp ce rata Uniunii Europene a fost de 9.2%. România a ocupat ultimul loc.

Ratele de participare în aproape toate statele membre au crescut constant între 2010 și 2019, cu excepția României și a altor cinci state: Danemarca, Slovenia, Cipru, Spania, și Polonia. Această tendință s-a inversat între 2019 și 2020, deoarece doar trei state membre au înregistrat o mică creștere în această perioadă: Spania (+0,4 pp), Grecia și Lituania (+0,2 pp pentru ambele).

Citește articolul integral pe Edupedu.ro

Foto: Eurostat

_______

Proiectul ”The European Parliament: leadership during historical change” este finanțat de Parlamentul European prin DG Communication. Edupedu.ro și G4Media sunt singurele responsabile de conținutul acestui material și în niciun context acesta nu poate reprezenta poziția Parlamentului European.

Donează prin PayPal paypal icon
Donație recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Abonează-te la newsletter

12 comentarii

  1. O multime de concetateni nu stie cum sa fuga de scoala cind e in scola si voi vreti sa invete dupa 25 de ani?

    • De fapt, un bun exemplu esti tu, fata palida. Precis ti-ai imaginat ca „nu stie” e un dezacord, doar ca acordul se face cu „o multime”. Chiar eram curios care-i primul papagal care se baga-n seama.

    • „O multime” in acest context e substantiv colectiv incomplet, pentru ca nu se refera la toti concetatenii, deci se acorda la plural cand se refera la persoane. Daca era substantiv colectiv complet ai fi avut dreptate. In acest context „o multime” poate inlocuit cu „multi”, care e plural.

      De pe un alt site, nu pun link ca apare comentariul peste 5 ore: „Dacă substantivul determinat cuprinde semul [+ UMAN] sau [+ABSTRACT] – adică dacă se referă la oameni sau la lucruri abstracte – atunci substantivul colectiv incomplet funcționează NUMAI CA NUMERAL iar acordul se face cu verbul la plural”

      „c). serie, mulţime, puzderie
      – SUBSTANTIV – vb. la sg.: Mulţimea (de copii) A PLECAT.
      – NUMERAL – vb. la pl.: O mulţime (de copii) AU PLECAT.

      NOTA BENE: în general au valoare de NUMERAL şi se acordă cu verbul la plural.”

  2. Uite Ciolos un subiect demn de urmarit, o problema serioasa de rezolvat, pentru care ca pm n-ai facut absolut nimic.
    Tot cu Ungaria te culci si te trezesti waxere?

  3. cand vedem totusi CV-ul Andreei Moldova sau diploma lui Coliban?

    • pe ale tale când le vedem?

  4. Eu nu cred, ăsta e un fake!

  5. E FAKE, LA MIILE DE DOCTORI FABRICATI DE invatamantul romanesc… TREBUIE CA SUNTEM IN VARF.

  6. o timpenie de statistica tipic birocratica Cine drk mai invata si de ce dupa 55- 60 de ani ? doar cei f f f pasionati La cit au demonstrat si alte tari cu ,,intelectuali,, sadea care incurca budapesta cu bucurestiul nu stam asa rau

  7. Dar cu ținta privind indicele calității vieții cum stăm, sau nu am avut țintă?!!!

  8. Genul asta de comentarii m a făcut acum 10 ani sa nu mai dau 2 lei pe gramatichie, dincolo de un anumit nivel
    Important e mesajul. Esential e mesajul. Daca stăpânești suficienta grama cât sa nu il alterezi considerabil, esti util , ai sens
    Priviti ce umflare penibila in pene de la obsedatii de detaliu…dar ce transmit in eter?
    Conflict
    Vanitate
    Superficialitate
    Vecinu’ meu e praf la grama, dar ma inteleg excelent cu el si am infinit mai buna comunicare decat as avea vreodata cu domnii postaci pt ca e om. Ii pasa. Construieste. E modest. Fain

  9. „Romania educata” a ratat tinta? Nu e nicio problema. Ne va arata unul cum se fac 6 case din meditatii pas cu pas.

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.