G4Media.ro

Regulament: Ce amendă riscă șoferii de mașini care nu sunt electrice sau…

Regulament: Ce amendă riscă șoferii de mașini care nu sunt electrice sau sunt plug-in hibrid care ocupă stațiile de încărcare/ Amplasarea staţiilor de încărcare fără aviz se sancţionează cu amenzi cuprinse între 1.000 – 3.000

Consilierii generali ai Capitalei au aprobat luni regulamentul de amplasare a staţiilor de încărcare a autovehiculelor electrice, transmite Agerpres.

Potrivit acestuia, amplasarea staţiilor de încărcare fără avizul emis de autoritatea publică este contravenţie şi se sancţionează cu amenzi cuprinse între 1.000 – 3.000 de lei pentru persoane fizice şi 2.500 – 5.000 de lei pentru persoane juridice.

Totodată, ocuparea staţiei de încărcare de către o maşină care nu este electrică sau plug-in hibrid se sancţionează cu amenzi cuprinse între 500 – 1.000 de lei pentru persoane fizice şi 1.000 – 1.500 de lei pentru persoane juridice.

Conform unui amendament aprobat la propunerea viceprimarului Stelian Bujduveanu, se pot executa fără autorizaţie de construire lucrările pentru amplasarea staţiilor de reîncărcare care nu determină congestionarea sau blocarea traficului pietonal sau rutier, pe baza unui aviz de amplasare emis de autoritatea locală.

La propunerea consilierei municipale Anamaria Gram (USR), staţiile de încărcare vor fi amenajate într-un mod clar şi vizibil pentru toţi şoferii: semnul specific de încărcare electrică va fi desenat atât pe asfalt, cât şi pe un panou de informare care va conţine informaţii despre tariful pentru încărcare electrică şi procedura de urmat pentru încărcare.

Pentru amplasarea staţiilor de încărcare a autovehiculelor electrice sunt necesare: avizul de amplasare, avizul Comisiei Tehnice de Circulaţie din Cadrul PMB şi avizul operatorului serviciului public de administrare a parcajelor

În cadrul proiectelor noi care presupun autorizarea lucrărilor de construcţii, va putea fi inclusă şi avizarea staţiilor de încărcare, ca parte componentă a autorizaţiei de construire, fără a fi necesară emiterea unui aviz distinct. (de exemplu: locuinţe colective sau individuale, clădiri cu funcţiuni publice, clădiri de birouri, stadioane)

Proprietarul sau operatorul staţiei de încărcare amplasate în zone ce deservesc locuri de parcare ce aparţin Municipiului Bucureşti va avea obligaţia de a plăti către administratorul parcajului un tarif de exploatare. Locurile de parcare aferente staţiilor de încărcare se vor amenaja distinct, prin marcaje şi culori diferite. Pe acestea va fi permisă parcarea doar pentru autovehiculele electrice, pe durata încărcării. Proprietarul autoturismului electric care utilizarea staţia de încărcare va achita costul aferente energiei electrice consumate.

Amplasarea staţiilor de încărcare este interzisă în: ariile naturale protejate; în incinta locurilor de joacă şi a spaţiilor verzi; pe elementele de împrejmuire a cimitirelor, lăcaşurilor de cult, troiţelor, scuarurilor, parcurilor şi grădinilor publice; pe obiectele de artă monumentală şi monumentele de for public; în incinta clădirilor aflate în stare avansată de degradare; în zona carosabilă a străzilor; în interiorul intersecţiilor şi al sensurilor giratorii; pe parapeţii, pilonii şi/sau pereţii podurilor/pasajelor rutiere.

În zonele protejate, în parcelările monument şi în cazul imobilelor clasate monument istoric, amplasarea staţiilor de încărcare este permisă, dacă prin dimensiuni, formă sau amplasare nu alterează caracteristicile arhitecturale şi ambientale ale zonei. Emitentul avizului de amplasare sau al certificatului de urbanism, pentru staţiile de încărcare în zonele protejate, în parcelările monument şi în cazul imobilelor clasate monument istoric va fi PMB prin Direcţia Urbanism.

Primăriile de sector vor emite avizul de amplasare sau al certificatului de urbanism pentru staţiile de încărcare în zonele care nu sunt în competenţa PMB.

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

2 comentarii

  1. Foarte bine, in zona Brasovului sunt mai mereu ocupate de cazane diesel.

  2. Pai ca să poată parca pe aceste locuri acele mașini cu motoare termice, trebuie sa existe fizic locuri destinate încărcării mașinilor electrice. Nu prea sunt, aceste locuri nici în localități și nici pe drumurile naționale.