G4Media.ro

Protecția Consumatorilor propune închiderea Halei Obor, aflată lângă Piața Obor, pe o…

Protecția Consumatorilor propune închiderea Halei Obor, aflată lângă Piața Obor, pe o perioadă între 6 și 12 luni pentru abateri repetate: „Lipsa flagrantă de curățenie și siguranță trebuie oprită aici”

Inspectorii Protecției Consumatorilor au propus, în urma unui control, închiderea Halei Obor, care se află lângă Piața Obor, pentru o perioadă între 6 și 12 luni pentru abateri repetate. Este vorba de vechea hală, unde se vinde carne, pește și alte produse alimentare, dar și produse nealimentare.

„În urma unei acțiuni de verificare efectuată de Comisariatul Regional pentru Protecția Consumatorilor (CRPC) București-Ilfov, la Hala Obor din București, echipele de control au constatat din nou o serie de nereguli importante, desi această locație a fost controlată periodic, constatându-se, de fiecare dată, repetitivitatea multora dintre abaterile de la prevederile legale. Cu toate aceste ocazii, atât societatea care administrează Hala, SC CI-CO SA, cât și operatorii economici care comercializează, în mod special, produse alimentare, în complex, au fost amendați și au primit măsuri complementare de reparare a spațiului și de remediere a stării de curățenie și a echipemantelor folosite, care nu au fost duse la îndeplinire sau realizate parțial”, se arată în comunicatul transmis de ANPC.

”Lipsa flagrantă de curățenie și siguranță trebuie oprită aici. Modul de desfășurare a activităților comerciale este desprins din anii ’70″, a declarat Horia Constantinescu, președintele Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor.

În urma verificărilor a 28 de operatori economici, care activează în Hala Obor, comisarii CRPC București-Ilfov au aplicat mai multe sancțiuni, după cum urmează:
– amenzi contravenționale în valoare de 171.000 lei
– au dispus oprirea temporară a prestării de servicii a 14 operatori economici până la remedierea deficiențelor
– A fost propusă închiderea temporară a unității (Hala Obor) pe o durată de la 6 luni la 12 luni pentru săvârșirea repetată a unor abateri sancționate de organele de control în decurs de 6 luni de la prima constatare.

„Această ultimă sacțiune, alături de amendă contravențională și oprirea temporară a prestării de servicii, a fost aplicată administratorului Halei, SC CI-CO SA, ca urmare a neducerii la îndeplinire a măsurilor anterior dispuse, în mod repetat, de remediere a neregulilor constatate, în ceea ce privește condițiile de comercializare, gradul de deteriorare al spațiului, precum și curățenia generală din centrul comercial”, se mai arată în comunicatul transmis de ANPC.

În ceea ce privește locația Halei Obor, deficiențele constatate aici au fost:

– existența, în continuare, a unor pavimente cu denivelări sau spărturi
– tranzitarea unor fire electrice în zone circulabile
– existența, în continuare, a unor margini ale zonelor placate cu gresie (în hala de pește) sparte, ciobite sau lipsă
– prezența, la nivelul gurilor de scurgere a apei în rețeaua de canalizare, a unor protecții metalice desprinse parțial si care pot produce leziuni consumatorilor
– existența, în hala de comercializare a peștelui, a unei portiuni asimilate unui acoperiș, care prezintă, pe suprafață, porțiuni de rugină, obiecte abandonate sau resturi de ambalaje și praf acumulat
– neigienizarea corespunzătoarea a căilor de acces pentru clienții din Hala Obor
– neigienizarea ventilatoarele amplasate la nivelul plafonului, în perimetrul de vânzare a produselor din carne și lactate
– prezența păsărilor în incinta halei, existând posibilitatea impurificarii produselor alimentare expuse la vânzare
– existența unor cabluri electrice neprotejate, la partea superioară a pereților exteriori ai spatiilor închiriate de la SC CICO S.A., deși au fost întreprinse lucrări de refacere a instalațiilor, acestea fiind, însă, nefinalizate
– existența, la momentul controlului, a unor ambalaje depozitate în afara spațiilor special destinate depozitării deșeurilor (cutii carton; pet-uri; moloz rezultat în urma lucrărilor de reparare a unor zone din pavimentul halei) și, de asemenea, prezența, în acest spațiu a unui miros respingător provenit de la zona de depozitare
– existența unor zone de tencuială desprinse, pe pereții exteriori ai intrării în hala de peste
– existența, în subsolul Halei, a unor condiții insalubre, cu exfolieri ale tavanelor și pereților, mucegai, miros dezagreabil, depozitarea unor cantități importante de moloz și ambalaje provenite de la diverse produs.

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

5 comentarii

  1. Credeam ca daca consumatorul accepta tacit „merge și așa”. Nu era nevoie de 100 de reclamații și ceva ca sa se re-sesizeze?
    Nu era nevoie de ANAF sa confirme ca amenzile anterioare date au fost incasate?
    Poate „vina” e a legii, ca e permisiva.

    Da’ ANPC mai verifică si altceva decât mâncare și cazare?
    Am putea primi o împarțire pe obiect de activitate a celor verificati, lunar, pe zi… că asa se lucreaza eficient.

  2. Bine ca o inchid. Poate se apuca de renovat. Altfel de ce sa o faca daca mergea si asa?!

    • Chiar nu se poate renova decat oprind orice activitate acolo, pentru un timp. Este imposibil dpdv tehnic.
      Dar nici nu trebuie demolata. Trebuie discutat cu niste profesionisti pentru o solutie. Poat sa dureze si mai putin, daca se face o planificare inteligenta si se respecta.
      Poate ca nu-i un capat de tara sa se inchida temporar pentru lucrari.
      Pentru partea de peste-carne-branzeturi este obligatoriu.
      Mai e si o zona de bazar; poate asta ar putea functiona daca se construieste o copertina provizorie pentru protectie ca sa se permita lucrul la inaltime, pentru restaurarea acoperisului – pana nu cade peste ei…
      Acolo sunt o mie de buticari care vor fi afectati de o pauza prea lunga. Dar daca se amana prea mult s-ar putea sa nu ramana decat solutia demolarii… Cred ca e si monument istoric, deci decizia de demolare poate sa nu se ia niciodata. In schimb, decizia de inchidere se poate lua imediat si pe termen nedeterminat. Ceea ce poate insemna sa aiba soarta halei din Piata Matache.
      Boala lunga…

  3. Să închidă tot, să se vândă mâncare doar la Mall pe platouri de argint așa cum mănâncă bugetarii!

    • Gresesti, sa faca publice amenzile, incasarile in cont, reclamatiile…
      Da’ trolii ce stiu…