G4Media.ro

Proiect de cicloturism de peste 40 de milioane de euro, aprobat pentru…

Sursa foto: Inquam Photos / Octav Ganea

Proiect de cicloturism de peste 40 de milioane de euro, aprobat pentru finanțare prin PNRR/ Traseul de biciclete de aproape 500 de km va trece prin Suceava, Bistrița-Năsăud și Mureș

Proiectul de cicloturism coordonat de Consiliul Judeţean (CJ) Suceava, în asociere cu CJ Bistriţa-Năsăud şi CJ Mureş, a obţinut cel mai mare punctaj la evaluare, fiind aprobat la finanţare prin PNRR, a anunţat preşedintele CJ Suceava, Gheorghe Flutur, transmite Agerpres.

El a precizat, sâmbătă, că este vorba despre un traseu de pistă de bicicletă organizat pe teritoriul a trei judeţe, Suceava, Bistriţa-Năsăud şi Mureş, cu o valoare totală de 40,7 milioane de euro fără TVA.

Din lungimea totală de 494 km, pe teritoriul judeţului Suceava sunt 193 de km, valoarea aferentă fiind de 15,9 milioane euro.

În cadrul acestui proiect sunt asociate pe teritoriul judeţului Suceava 20 de primării, respectiv Brodina, Straja, Vicovu de Sus, Putna, Suceviţa, Vatra Moldoviţei, Frumosu, Moldoviţa, Sadova, Câmpulung Moldovenesc, Fundu Moldovei, Pojorâta, Ciocăneşti, Iacobeni, Vatra Dornei, Dorna Arini, Şaru Dornei, Dorna Candrenilor, Poiana Stampei şi Coşna.

Majoritatea sunt staţiuni turistice, Vatra Dornei, Câmpulung Moldovenesc şi Suceviţa fiind staţiuni turistice de interes naţional.

Acest proiect presupune construirea de piste de biciclete cu o lăţime de 1,5 m, iar cheltuielile eligibile se referă la lucrări de terasare şi reabilitare teren, lucrări de asfaltare sau pietruire, după caz, cheltuieli cu asistenţa tehnică şi proiectare, marcaje şi indicatoare de traseu, alte cheltuieli de investiţii şi organizare de şantier.

Traseul porneşte din frontiera cu Ucraina, de la Brodina, apoi Vicovu de Sus şi urmăreşte o serie de rute cultural-turistice, printre care se află mănăstirile Putna, Suceviţa, Moldoviţa, localităţi incluse în rutele gastronomice (Fundu Moldovei – Ţinutul Huţulilor), localităţi cu produse tradiţionale din Bucovina (Câmpulung Moldovenesc), gospodării tradiţionale (Brodina şi Ciocăneşti), staţii de cale ferată (Putna, Câmpulung Moldovenesc, Mestecăniş, Vatra Dornei şi Poiana Stampei).

”Vom încuraja această formă de turism, mai ales că se suprapune în procent de 71% pe Via Transilvanica, adică 136,3 km. În felul acesta creăm încă o pârghie de dezvoltare a turismului, în special pe zona montană, unde suntem convinşi că vor apărea noi unităţi de cazare şi servicii de turism specific”, a transmis Gheorghe Flutur.

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

10 comentarii

  1. Sa ne spuneti cand e gata sa stim sa ne luam concediu. Sa faceti ca in Polonia, nu ca slovacii care au pus betoane in mijlocul drumului sa se impiedice biciclistii cascati de ele, ca nu mai venim.

    • Vad ca mintile luminate care mai comenteaza la acest articol nu stiu ca aceasta investitie in turism vine de la UE. Daca nu doreati in UE, probabil doreati cu Rusia, iar Rusia investeste in razb.oaie ca vrea tot mai multe teritorii pe care sa nu le dezvolte din niciun punct de vedere.
      E drept ca celelalte tari din UE care au deja acest gen de piste, au multi pasi inainte si in domeniul agricol, doar se vede cu ochiul liber de pe bicicleta, dar si turismul (verde) este o ramura importanta a economiei, iar zona e una extrem de frumoasa, merita vizitata.

  2. Bani aruncati pe vopsea si semne de circulatie.

  3. bani aruncati pe fereastra. nu de asta avem nevoie acum, ci de spitale, invatamant de calitate, investitii care sa produca plus-valoare. traseele astea vor fi precum pistele de biciclete trasate pe trotuare, adica bani sifonati de smecherii din anturajul partidelor.

    • ce treaba are una cu alta, nu de aia nu se fac spitale. Nu or sa se faca pentru ca e nevoie de personal, plus ca o sa ai un singur director si o sa trebuiasca sa le inchizi pe celelalte si nimini nu vrea sa isi piarda postul. Mai conectati politic ca directorii de spitale nu e nimeni in tara asta

    • Problema lui este ca Gheorghe Flutur nu e userist.

  4. Bravo ! Abia aștept. Cicloturismul este cel mai mișto.

  5. Sa vedem cum va arata pista de biciclete atunci cand vor iesi utilajele agricole la lucrari agricole si animalele vor fi duse in camp.Vom vorbi peste cativa ani unde s-au dus banii fara niciun folos.

  6. Cred ca din MIliardele de Euro din PNNR ceea ce intr-adevar se va face vor fi pistele de biciclete, cu astea vom ramane!
    In rest, nu-i vad in stare sa FACA proiecte care sa aduca DEZVOLTARE, asa cum NU au reusit cu Fondurile Europene, desi le primim din 2007 incoace, dupa ce am aderat la UE!
    Ce-a ramas ca DEZVOLTARE din acele multe Miliarde de Euro accesate dupa aderare?!
    Mai nimic, dna Udrea e „campioana” terenurilor de fotbal in panta, a telegondoleleor ce se balanganesc nefolosite te miri pe unde, a piscinelor cu lacate ruginite pe care autoritatile locale nu sunt in stare sa le intretina, a parcurilor pline de balarii, amenajate la marginea satelor deja parasite…
    Un Spital NOU nu vom vedea….

  7. Statul roman a eșuat în construirea unui singur spital. O clădire cu 5 etaje și aparatură stă închisă.
    România are un spital nou cu 5 etaje și aparatură performantă care stă închis de 16 ani, practic de când există.
    Pare incredibil, dar așa știe statul român să gestioneze criza acută a spațiilor de îngrijire.
    Spitalul Municipal Bacău se degradează acum, iar aparatura a ieșit din garanție.
    Spitalul care stă închis de 16 ani, iar aparatura e încă în cutii.
    A costat 43 de mil. de euro. Nu a funcționat nici măcar o secundă.
    Este încă un exemplu despre cum a eșuat statul român în construirea unui spital, în țara fără spitale noi și fără aparatura necesară.
    Pare halucinant tot ce se întâmplă în tara asta în fiecare zi in care cel putin 1 OM, care ar fi fost SALVAT in alta Tara, moare in Spitalele uitate de autoritati…
    Romania e pe Locul I in UE la numarul de decese ar fi putut fi prevenite dacă ar fi avut acces la tratamente optime în spitalele Romaniei….
    Dar, Romania va ajunge din urma tarile UE la piste pentru biciclete…mareata „perfoamanta”!!!