Home » atributii » Primul tren metropolitan din 2023 va circula pe linia de tren București -Giurgiu : șantierul PORR pentru podul peste Argeș de la Grădiștea a avut un avans semnificativ, de la 36 % la 45 % și este în grafic pentru finalizarea lucrărilor în iulie

Primul tren metropolitan din 2023 va circula pe linia de tren București -Giurgiu : șantierul PORR pentru podul peste Argeș de la Grădiștea a avut un avans semnificativ, de la 36 % la 45 % și este în grafic pentru finalizarea lucrărilor în iulie

Ascultă articolul

Progres semnificativ pe șantierul liniei de tren București-Giurgiu unde proiectul pentru noul pod peste Argeș de la Grădiștea și refacerea liniei pe o lungime de 12 kilometri a ajuns la 45 %, lucrarea fiind în grafic pentru ca linia să fie terminată în iulie-august 2023, conform contractului. Șantierul PORR a avansat în noiembrie și decembrie 2022 de la 36 % la 45 % conform monitorizării CFR Infrastructură pe care a consultat-o Economedia. Finalizarea lucrărilor și redeschiderea circulației feroviare pe linia directă București – Giurgiu este foarte importantă pentru introducerea trenurilor metropolitane în zona de sud a Bucureștiului și va aduce pasageri la Otopeni inclusiv din nordul Bulgariei, oferta de zbor de la Otopeni fiind mult mai atractivă decât de la Sofia, spunea la sfârșitul anului trecut, secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Ionel Scrioșteanu.

Urmărește cele mai noi producții video G4Media
- articolul continuă mai jos -

Și publicația de specialitate romaniaferoviara.ro care urmărește constant șantierul a remarcat că antreprenorul a profitat de vremea bună și nu a suspendat lucrările pe șantier : ,,Când majoritatea oamenilor și-au pus la grămadă concediu din 23 decembrie până în 9 ianuarie, pe șantierul liniei 102 nu s-a stat nici măcar o oră la trecerea dintre ani și s-a lucrat ca program normal de lucru. Fără amânări datorate unor obiceiuri ancestrale expirate, așa cum șade bine unei normalități de mult dispărute de pe plaiurile mioritice! În zona Grădiștea, PORR Construct a finalizat montarea pilelor provizorii de lansare al viitorului tablier care va fi înălțat peste râul Argeș. Pilele sunt vizibile mai bine în prima poză de sus. Grinzile viaductului și predalele sunt montate în procent de 95%, a mai rămas un spațiu gol vizibil în zona culeelor, cel mai probabil pentru a facilita montarea tablierului metalic. Se lucrează în continuare destul de intens pentru regularizarea malurilor râului Argeș, pe malul drept unde sunt 3 utilaje specializate care realizează săpături verticale în adâncime pentru turnarea zidurilor de sprijin realizate din beton special armat până la adâncimea de aproximativ 30 metri.”

Linia București – Giurgiu, inaugurată în 1869, este prima linie de tren din România (acelor timpuri), dar este închisă din 2005 de la prăbușirea Podului peste Argeș de la Grădiștea. Din 2005 până în 2020, când a fost semnat contractul cu antreprenorul din Austria, Ministerul Transporturilor nu a făcut eforturi pentru a asigura legătura feroviară între Giurgiu și București pe linia directă, timp în care patronii firmelor de microbuze au făcut profituri uriașe.

Citește integral pe economedia.ro

Lasă un răspuns

Trebuie să fii autentificat pentru a publica un comentariu.
Vă rugăm să țineți cont că folosirea injuriilor, a limbajului instigator la ură, a apelurilor la violență sau trimiterea repetată, în mod abuziv, a aceluiași comentariu pot duce nu doar la ștergerea mesajului, ci și la suspendarea temporară a dreptului de a comenta. Site-ul nostru încurajează dezbaterile aprinse, dar civilizate. Vă mulțumim pentru înțelegere și pentru contribuția la o discuție bazată pe argumente, nu pe atacuri.

Citește și

Top Articole