G4Media.ro

Primarul Sectorului 4 spune că lucrările propriu-zise la planșeul de la Piața…

Sursa foto: Inquam Photos / George Călin

Primarul Sectorului 4 spune că lucrările propriu-zise la planșeul de la Piața Unirii încep în 2025 și se va lucra pe porțiuni, pentru a menţine circulaţia auto şi pietonală în zonă

Primarul Sectorului 4, Daniel Băluță, a anunțat, luni într-o conferință de presă, că lucrările propriu-zise la planșeul de la Piața Unirii încep în anul 2025 și se va lucra pe porțiuni, pentru a menţine circulaţia auto şi pietonală în zonă. Contractul a fost semnat luni și prevede ca proiectarea să dureze 9 luni, iar realizarea lucrărilor 24 de luni.

Reconstrucţia Planşeului Unirii se va realiza cu o finanţare de aproximativ 800 de milioane de lei asigurată de Guvern.

„Astăzi am semnat contractul pentru realizarea proiectului tehnic şi pentru execuţia lucrărilor efective de refacere din temelie a Planşeului Unirii, contract a cărui derulare a început deja, întrucât am dat şi ordinul de începere a activităţilor de proiectare”, a spus Daniel Băluţă, luni, într-o conferinţă de presă.

Potrivit edilului Băluţă, contractul semnat luni a fost atribuit, în urma unei proceduri de licitaţie publică derulate în sistemul electronic de achiziţii, unei asocieri de constructori şi proiectanţi cu renume şi expertiză în realizarea lucrărilor de infrastructură mare. Daniel Băluţă a menţionat că aceştia au la dispoziţie 33 de luni pentru reconstrucţia totală a planşeului, mai exact nouă luni pentru proiectul tehnic, iar restul de 24 de luni pentru realizarea efectivă a lucrărilor de refacere, relatează Agerpres..

Practic, după finalizarea lucrărilor de proiectare din acest an, lucrările efective vor începe în anul 2025 (…), se va lucra pe porţiuni, tocmai pentru a menţine circulaţia auto şi pietonală în zona Unirii, pentru a nu bloca centrul oraşului„, a spus Daniel Băluţă.

Edilul Sectorului 4 a menţionat că Planşeul Unirii reprezintă „o mega-structură de beton” realizată în 1936, cu grinzi fisurate, armături corodate şi rupte pe alocuri, cu infiltraţii în placa de beton, defecte de execuţie şi mucegai, încadrată în starea a IV-a, nesatisfăcător, din cinci posibile.

„În afară de planşeul Unirii, în baza contractului semnat, vom proiecta şi lucrările necesare pentru consolidarea Pasajului Unirii, încadrat, de asemenea, tot în clasa tehnică IV nesatisfăcător din cele cinci posibile. Aici, cel mai probabil vom avea de a reabilitat structura de rezistenţă a pasajului, prin cămăşuirea şi armarea pereţilor existenţi. De la luarea în administrare, în aprilie 2022, Pasajul Unirii a fost pus în siguranţă în cadrul primei etape a lucrărilor de consolidare a acestui obiectiv de infrastructură, folosit zilnic de peste 60.000 de autoturisme”, a menţionat Daniel Băluţă.

El a spus că lucrarea referitoare la Pasajul Unirii are o valoare de aproximativ 300 de milioane de lei şi va fi finanţată din fonduri europene.

Daniel Băluţă a menţionat că arborii din zona Unirii vor fi relocaţi, urmând ca întregul spaţiu verde cu arbori şi alt tip de vegetaţie să fie refăcut, readus la starea iniţială la terminarea lucrărilor de refacere a planşeului.

Liderul de asociere care a câștigat contractul pentru refacerea planșeului este firma Erbașu, constructor puternic cu numeroase lucrări de infrastructură de transport, inclusiv un lot de 26 km. pe Autostrada Transilvania .În asociere este și constructorul bucureștean specializat în proiecte rezidențiale Concrete Solutions (companie definită în SEAP ca medie), iar BogArt este compania care reabilitează Podul Grant și participă la numeroase licitații ale CNAIR, potrivit Economedia.

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

1 comentariu

  1. Eu nu inteleg cum stabilasc astia durata unei lucrari INAINTE de proiectare. Fara sa aibe proiectul.