Donează aici. Susține o presă liberă.
Funcționăm ca organizație non-profit, iar banii rezultați din contribuțiile cititorilor sunt destinați integral finanțării proiectului G4Media.
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
Primele 15 tramvaie noi pe care Astra Arad le-a livrat în București ar putea intra în circulație în acest week end, dacă mâine seară, Comisia de Recepție semnează procesul verbal care să certifice că produsul este conform și respectă cerințele din caietul de sarcini. La sfârșitul lunii noiembrie, patronul Astra Arad, Valer Blidar amenința PMB că, oprește livrările și dă în judecată Primăria dacă tramvaiele livrate nu circulă de 1 decembrie, de Ziua Națională (detalii aici)
Primarul General, Nicușor Dan a convocat din nou, pentru miercuri Comisia de Recepție din cadrul PMB și a precizat că procedura este aproape finalizată, iar mâine s-ar putea încheia : ,,Ieri a fost o discuție la care am participat, s-au mai adus documente clarificatoare între Comisia de Recepție și cei de la Astra Arad, mâine este convocată o nouă comisie, oficială, la ora 16 00 și așteptăm. Este o decizie pe care o ia Comisia, pot să vă spun că suntem aproape. O să le vedem pe traseu. Sunt 15 tramvaie venite. Este o chestiune care nu ține de tramvai, ci de hârtiile pe care trebuie să le facem. Un tramvai are cam 20 000 de componente. De la licitația din 2018, piața s-a mai schimbat de atunci și pentru orice modificare pe care Astra a adus-o de atunci față de oferta făcută trebuie să existe și o aprobare de la Autoritatea Feroviară (AFER) și asta înseamnă un mare circuit de hârtii și asta s-a realizat în mare parte. Vina fostului primar (n.r Gabriela Firea) este că nu a atribuit direct contractul către Astra Arad, așa cum a decis Curtea de Apel București” a explicat Nicușor Dan.
Primul termen pe care Primarul General, Nicușor Dan l-a promis pentru circulația tramvaielor noi a fost luna septembrie. Primele 20 de tramvaie noi vor circula la început pe linia 41. Contractul pentru cele 100 de tramvaie noi cu o lungime de 36 de metri a fost semnat în mai 2021 pentru aproape 870 de milioane lei, fonduri europene nerambursabile prin programul Ministerului Dezvoltării. Tramvaiele noi vor circula pe liniile 1, 10, 21, 25, 32, 40, 41 şi 55, iar inelul principal al Capitalei are 26 km.
Citește integral pe economedia.ro