G4Media.ro

Primăria Sectorului 1 supune la votul consilierilor amplasarea de limitatoare de viteză…

Primăria Sectorului 1 supune la votul consilierilor amplasarea de limitatoare de viteză pe 330 de străzi și supraînălțarea trecerilor de pietoni de lângă școli

Primăria Sectorului 1 anunță, printr-un comunicat transmis joi, că în ședința din 20 ianuarie va supune la votul consilierilor locali amplasarea de limitatoare de viteză pe 330 de străzi și supraînălțarea trecerilor de pietoni de lângă școli.

Alte propuneri sunt modernizarea intersecțiilor periculoase, inclusiv cu semaforizare la comandă și organizarea de campanii de prevenție.

În bugetul pe anul 2022, susține primăria, este cuprins și montajul a 97 de indicatoare rutiere reflectorizante „trecere pentru pietoni” echipate cu lămpi cu leduri, alimentate de la panouri fotovoltaice complet echipate.

Lărgirea trotuarelor în dreptul trecerilor de pietoni și amplasarea de stâlpi de delimitare pe străzile secundare pentru a împiedica oprirea neautorizată pe trecerile de pietoni sau trotuare, este o altă măsură vizată de instituție.

De asemenea, repararea gropilor din carosabil care pot produce accidente vehiculelor cu două roti pe aproximativ 330 străzi este un alt proiect care va fi supus la vot.

Comunicatul integral al Primăriei Sectorului 1

Amplasarea de limitatoare de viteză pe 330 de străzi aflate în administrarea Sectorului 1, supraînălțarea trecerilor de pietoni de lângă școli, modernizarea intersecțiilor periculoase, inclusiv cu semaforizare la comandă, organizarea de campanii de prevenție și aplicarea strictă a Codului Rutier sunt doar o parte din măsurile cuprinse în Planul de siguranță rutieră a Sectorului 1, propus spre aprobare consilierilor locali în ședința de astăzi, 20 ianuarie 2022, de la ora 14.00.

Aceste măsuri sunt structurate pe trei mari capitole: securizarea infrastructurii rutiere, aplicarea strictă a Codului Rutier și campanii de prevenție, conducere preventivă și de educare a conducătorilor auto și a pietonilor. Obiectivul administrației Sectorului 1 este de a avea zero decese din accidente rutiere.

„În 2019, România a raportat cea mai mare rată a mortalității cauzate de accidente rutiere din Uniunea Europeană, 96 decese/1 milion locuitori. Sunt statistici care trebuie să dea tuturor de gândit și să ne facă să acționăm urgent și ferm. Am gândit acest plan pentru a crește gradul de siguranță al pietonilor din Sectorul 1 și a opri teribilismul de pe străzi,” a declarat primarul Sectorului 1, Clotilde Armand.

Tot în acest proiect de hotărâre este prevăzută posibilitatea ca Primăria Sectorului 1 să poată acorda ajutoare de urgență familiilor victimelor accidentului din 13 ianuarie 2022 din bulevardul Laminorului. Cu privire la acest caz, precizăm că la Administrația Străzilor din cadrul Primăriei Capitalei au fost înregistrate cel puțin două petiții (cu nr. 33888/29.11.2018 și 32995/24.10.2019) pentru remedierea deficiențelor trecerii de pietoni din bulevardul Laminorului la intersecția cu strada Mihai Viteazu. În ciuda acestor petiții, deficiențele semnalate nu au fost din păcate remediate.

Securizarea infrastructurii rutiere

Pentru capitolul „Securizarea infrastructurii rutiere” sunt prevăzute mai multe măsuri.

Amplasarea de limitatoare de viteză monolit din mixtură asfaltică, aproximativ 3.000 de metri liniari, pe străzile din administrarea Sectorului 1. Toate trecerile de pietoni de lângă scoli vor fi securizate cu limitatoare de viteză din mixtură asfaltică.

Lucrări pentru realizarea a 100 treceri pentru pietoni supraînălțate din mixtură asfaltică pe străzile din administrarea Sectorului 1. Toate trecerile de pietoni de lângă școli vor fi analizate pentru a fi securizate cu acest tip de infrastructură. În bugetul pe anul 2022, aferent lucrărilor de semnalizare rutieră, este cuprins și montajul a 97 de indicatoare rutiere reflectorizante „trecere pentru pietoni” echipate cu lămpi cu leduri, alimentate de la panouri fotovoltaice complet echipate.

Lărgirea trotuarelor în dreptul trecerilor de pietoni și amplasarea de stâlpi de delimitare pe străzile secundare pentru a împiedica oprirea neautorizată pe trecerile de pietoni sau trotuare.

Administrația Domeniului Public (ADP) Sector 1 va monta, în 2022, un număr de 6.000 stâlpi flexibili pentru delimitare pentru a securiza/proteja trecerile de pietoni (mai ales lângă școli) care nu pot fi supraînălțate, prin stâlpi de delimitare, garduri, extinderea trotuarului, alte elemente de siguranță pasivă.

ADP va identifica toate zone rezidențiale din Sectorul 1 și va lua măsuri pentru diminuarea limitei maxime de viteză în aceste zone la 30 km/h și va iniția cu Administrația Străzilor identificarea tronsoanelor de drum, aflate în administrarea acestei instituții, cu limita maximă de viteză mai mare de 50km/h și diminuarea limitei pană la 50km/h.

Semaforizare cu comandă pentru pietoni în apropierea instituțiilor de învățământ preuniversitar la trecerile de pietoni periculoase.

Protocol încheiat cu Administrația Străzilor pentru realizarea de lucrări de modernizare și reparații pe străzile din Sectorul 1 aflate în administrarea Administrației Străzilor.

Repararea gropilor din carosabil care pot produce accidente vehiculelor cu două roti pe aproximativ 330 străzi.

Aplicarea strictă a Codului Rutier

Și la capitolul „Aplicarea strictă a Codului Rutier” sunt prevăzute mai multe măsuri.
Amplasarea de radare fixe omologate care să detecteze automat depășirea vitezei legale pe tronsoanele cu potențial ridicat de accident.

Dotarea Poliției Locale cu sisteme inteligente de redactare a proceselor verbale de contravenție care să fie emise electronic și semnate olograf de către agentul constatator.

Poliția Locala va fi dotată cu sisteme inteligente de citire automată a plăcuțelor de înmatriculare a autoturismelor oprite ilegal, interogare automată a bazelor de date și redactare automată a proceselor verbale de contravenție pentru fluidizarea fluxului de procese verbale.

Aplicarea de sancțiuni pentru șoferii care nu respectă prevederile Codului Rutier, sancționarea sistematică a opririi și staționării pe trecerile pentru pietoni ori la mai puțin de 25 m înainte și după de acestea, în intersecții, în stațiile mijloacelor de transport public de persoane, precum și la mai puțin de 25 m înainte și după acestea. În 2021, Poliția Locală a constatat 10.086 contravenții la OUG 195/2002 privind circulația pe drumurile publice.

Campanii de prevenție

Capitolul „Campanii de prevenție, conducere preventivă și de educare a conducătorilor auto și a pietonilor” include două măsuri.

Responsabilul ISU în colaborare cu Poliția Locală și cu ONG-uri specializate în educație rutieră vor desfășura activități în instituțiile de învățământ preuniversitar.

Funcționarii publici și personalul contractual din aparatul de specialitate al Primarului Sectorului 1 sau din cadrul instituțiilor publice subordonate vor fi instruiți pentru respectarea dispozițiilor Codului Rutier.

Sursa foto: G4Media.ro

Donează prin PayPal paypal icon
Donație recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Abonează-te la newsletter

17 comentarii

  1. Trebuie sa manance si firmele de casa, nu?

    • Oamenii pot fi educați doar prin amenzi sau psihologi.
      Noi avem k solutie doar sa cheltuim, nu recuperam niciodata ce poate fi recuperat.

    • Masurile sunt necesara dar NU suficiente!

      Limitatoare de viteza….sunt cam multe si strica masinile
      mai bine punea niste semnalizatoare

    • Taranii prosti sunt depasiti de realitate. Eu v-as da foc la masini 🙂

    • Păi asta este și ideea limitatoarelor, dacă nu încetinești, s-ar putea să îți strici mașina. Semnalizare nu are niciun efect.

  2. Ma intreb daca o sa-i ramana rapandulei bani pentru asa ceva, dupa ce cumpara Casa Radio, Ciclop si Hotel Dunarea de la proprietari! Cel mai probabil in 2124!

  3. Ne luam X5 și Range Rover cu gardă la sol 20+

  4. Cu Bode la comanda nu va fi implementat niciodata:
    Dotarea Poliției ( Locale ) cu sisteme inteligente de redactare a proceselor verbale de contravenție care să fie emise electronic și semnate olograf de către agentul constatator.

    Fatmecul vietii in romania e sa se lase loc descurcareților.

    În Bulgaria daca ai amenzi la circulatie neplatite ti se confisca numerele la masina.

    • În ziua de azi nu poate obliga nimeni un agent/inspector al unei institutii sa trimita PV-ul contraventiei la anaf pentru executare.
      Pot da ei oricate fițuici au chef, la raportare apar ca suma totala DAR smekerii stiu ca nu trebuie sa le plateaaca

  5. Cu acele limitatoare se reduce si viteza cu care circula o ambulanta. Se pierd se secunde importante, in plus zdruncinaturile nu fac deloc bine pacientului.
    Ganditi-va….

  6. Pe drum se circula 8760 ore/an. Scoala este aprox 1680 ore (8 luni x 30 xile x 7 ore/zi). Real este si mai putin ca se circula mult la inceperea si sfarsitul orelor.
    Deci pentru 20% din timp stresezi soferii tot anul.

  7. pe aici mai scriu doar analfabati functionali si tovarasi platiti de la partid. noua ni s-a reasfaltat strada, dar limitatoarele au fost aruncate de dorei si nu le-a mai pus nimeni inapoi desi exista si semn de circulatie inca in picioare. culmea aiurelii e ca de la primarie ni s-a spus ca nu exista remontare, ci doar sa facem sa ne strangem mai multi si sa facem o cerere nou de amplasare…cand am intrebat de semnul de circulatie existent, ala nu mai era in atributiile lor :))

  8. În București, în apropierea trecerilor de pietoni, trebuie supraînălțată șoseaua la fel cum este la bulgari. Așa și pietonii vor fi în siguranță.

  9. Lăsați prostiile cu limitatoarele, refaceți întâi marcajele rutiere și le urmă astea.
    Ați văzut în sectorul vostru cum era trecerea aia de pietoni cu marcajul invizibil.
    Da se pot pune limitatoare cu 50 m înainte de trecerile de pietoni , când trece nea Gulie de la Melitie să-i cadă sapca in poală.