Donează aici. Susține o presă liberă.
Funcționăm ca organizație non-profit, iar banii rezultați din contribuțiile cititorilor sunt destinați integral finanțării proiectului G4Media.
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
Primăria Oradea şi Consiliul Judeţean Bihor aşteaptă, până pe 29 noiembrie, ofertele unor parteneri privaţi pentru operarea unor zboruri interne şi internaţionale de pe Aeroportul Internaţional Oradea, anunță Agerpres.
Termenul limită pentru solicitarea clarificărilor din partea operatorilor economici interesaţi este 10 noiembrie, urmând ca, până pe 17 noiembrie, societatea Air Oradea SA să transmită răspunsurile la aceste solicitări. Până la finalul lunii viitoare, mai exact până pe 29 noiembrie, se vor putea depune ofertele, arată un comunicat al Primăriei Oradea.
Decizia Air Oradea de a iniţia o asociere cu un operator aerian este justificată din perspectiva creşterii ritmului de dezvoltare economică locală a oraşului Oradea şi judeţului Bihor în ultimii ani, constatându-se astfel necesitatea asigurării accesibilităţii aeriene către Bucureşti şi alte oraşe europene.
Compania Air Oradea S.A. a fost înfiinţată în octombrie 2021 de către Municipiul Oradea şi Consiliul Judeţean Bihor, cu scopul de a dezvolta, în condiţii concurenţiale de piaţă, activitatea economică de operare zboruri aeriene de pe Aeroportul Internaţional Oradea, societatea având ca obiect principal de activitate CAEN 5110 – Transporturi aeriene de pasageri.
Compania are în vedere cooptarea unui partener privat în scopul înfiinţării unei asocieri (sub forma unei asocieri în participaţie) pentru operarea în condiţii de rentabilitate economică a unor noi curse aeriene de pe/către Aeroportul Internaţional Oradea, după următorul plan de lansare şi operare a destinaţiilor de zbor, cu menţiunea că se va avea în vedere zborul tur-retur:
Articolul continuă mai jos
– ruta Oradea (OMR) – Bucureşti (OTP) – zbor de linie (activitate obligatorie): 5 zboruri/săptămână – frecvenţă minimă;
– ruta Oradea (OMR) – Londra (oricare aeroport) – zbor de linie (activitate obligatorie): 3 zboruri/săptămână – frecvenţă minimă;
– una sau mai multe rute charter cu plecare din Oradea către destinaţii relevante (activitate facultativă, se va puncta suplimentar).
Autorităţile au anunţat şi criteriile minime de calificare referitoare la experienţă similară, anume ofertantul trebuie să aibă cel puţin 3 ani de experienţă în domeniul operării de curse aeriene pentru pasageri pe rute interne şi internaţionale; să dovedească operarea activă constantă, fără întreruperi sau retrageri, pe zboruri de linie şi charter în ultimii 2 ani; să fi asigurat transportul a minimum 1 milion de pasageri în ultimii 3 ani de operare (cumulat), cu menţiunea că depăşirea acestui prag se va puncta suplimentar şi să opereze deja zboruri de linie cu destinaţiile Bucureşti şi Londra.
Chiar sunt curios ce o sa iasa din experimentul asta.