G4Media.ro

Președintele CJ Neamț: Un drum de pământ va deveni una dintre cele…

Președintele CJ Neamț: Un drum de pământ va deveni una dintre cele mai importante căi de legătură între Moldova și Ardeal / Pe șase km de drum nu a fost niciodată turnat asfalt

Un drum de pământ, care acum are o lăţime de cel mult trei metri, va deveni una dintre cele mai importante căi de legătură între Moldova şi Ardeal, la finalul lucrărilor de modernizare, a declarat, miercuri, preşedintele Consiliului Judeţean Neamţ, Ionel Arsene, transmite Agerpres.

Este vorba de drumul judeţean DJ 127A Bicazul Ardelean – Tulgheş – Harghita care, odată modernizat, va scurta drumul către Cluj cu cel puţin o oră.

„Am fost pe şantier şi am văzut noua etapă în care a ajuns lucrarea începută anul trecut. Sunt foarte mulţumit de evoluţia proiectului. Până acum, pe primul sector ce se întinde pe aproximativ trei kilometri, s-au executat şase poduri, cu o lungime totală de 60 de metri liniari, şi urmează a se executa 18 podeţe cu diferite lungimi şi ziduri de sprijin.

Pentru că s-a terminat consolidarea, de săptămâna viitoare va începe turnarea covorului asfaltic. Proiectul pe DJ 127A vizează modernizarea a 6 kilometri de drum, pe care niciodată nu a fost turnat asfalt. Până la a-l reabilita, acest traseu, care pe alocuri era la nivel de potecă, avea o lăţime maximă de trei metri. După reabilitare, va ajunge la 8 metri, cu tot cu şanţuri şi terasamente.

Va fi un drum de care se vor bucura toţi participanţii la traficul din zonă, turiştii care vor alege să ne viziteze Valea Muntelui, iar eu, ca preşedinte al Consiliului Judeţean Neamţ, voi fi extrem de bucuros că instituţia pe care o reprezint a mai implementat un proiect de succes, care duce la creşterea nivelului de trai în judeţ”, a declarat, într-un comunicat de presă, remis AGERPRES, preşedintele Consiliului Judeţean Neamţ.

În paralel cu executarea acestui proiect, în zona montană nemţeană se realizează de către Consiliul Judeţean lucrări de modernizare pe DJ 209B, cunoscut ca „Drumului Talienilor”, care face legătura între judeţele Neamţ şi Suceava.

Pe data de 18 iunie 2020 a fost semnat contractul privind predarea amplasamentului pentru reabilitarea DJ 127 A Bicazul Ardelean – Tulgheș, limita dintre județul Neamț cu Harghita, între kilometrii 5 – 10+400.

Pe această lungime se vor realiza 6,2 km de șanțuri betonate, 18 podețe, 3.760 de metri de ziduri de sprijin, 6 poduri de peste 10 metri.

Valoarea totală a lucrării este de 33,9 milioane lei, fonduri care sunt asigurate prin Programul Național de Dezvoltare Locală.

Sursa Foto: Facebook/ Ionel Arsene

 

Donează prin PayPal paypal icon
Donație recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Abonează-te la newsletter

15 comentarii

  1. Pai cum, nu ne scosese Viorica din noroi?

  2. Romanii merg la Grecilica, preferand sa sofeze peste o zi dus, si o zi intors.

    In Bicaz nu e Grecie, si alea 10 minute cu care ai scurtat tu drumul nu schimba asta.

    Nu ai de incinerat niste pacienti la ATI?

  3. Nea asta habar nu are despre ce vorbeste, Bicazul Ardelean nu e in Moldova, el a fost anexat judetului Neamt in 1968.

    • Are vreo importanta?…judetele Hargita si Neamt s-au judecat vreo 10 ani pentru limitele teritoriale…a castigat Neamt…si totul de la tarabele din Cheile Bicazului, cine sa incaseze taxele….important e ca se face drumul, zona e superba, ceva pensiuni or sa apara…bine ar fi sa continue in Harghita, cativa km dupa Tulghes

    • S-au judecat pe limita dintre Gheorghieni si Bicaz Chei, care e intr-o situatie similara cu Bicazul Ardelean, nu pe granita istorica dintre Ardeal si Moldova, care este foarte clara.

  4. Sosetica mai face si lucruri bune….pretul e decent pentru zona montana….s-a pocait, aici sigur nu a luat parandarat….si degreveaza cheile Bicazului de traficul de tranzit…pana la autostrazi, ar trebui facuta figura asta in multe zone montane, de exemplu Campina-Rasnov-Brasov, pe Valea Doftanei, am ocoli statiunile de pe Valea Prahovei, cei cu tranzit, care nu merg la distractie in weekend……mai sunt solutii si in judetul Bistrita…, PNDL3, pe langa gaze si canalizare, situatii de genul asta ar trebui sa finanteze, proiectul de ordonanta, citit azi in prima lectura in guvern, are nevoie de ceva imbunatatiri, altfel HG-ul cu normele metodologice va fi identic cu cel de la PNDL1 si 2….Si revenind la pretul executiei, proiectul BEI pentru autostrada A8 are un pret de vreo 20 de ori mai mare, pe km., transpus la categoria de drum, comparativ, ar fi numai de vreo 5 ori mai mare..la preturi 2018…analiza de traseu se pare ca e deficitara…

    • Ce plan ,,măret” anunțat cu surle și trâmbițe de ,,pretenarul” lui Dragnea. Un drum de 6 km. cu ,,lățime totală de 8 m. cu tot cu șanțuri și terasamente”. A uitat subit de drumul expres Bacau-Piatra Neamț anunțat -tot cu surle și trambite- de el și fostul min. Cuc (gata proiectat și finanțat). Unde este spitalul municipal cu trei tronsoane de 10 și 11 niveluri prevăzut cu heliport?

  5. Zici ca e o revelatie masonica, nici Sadoveanu nu o nimerea asa bine

  6. Ce plan ,,măret” anunțat cu surle și trâmbițe de ,,pretenarul” lui Dragnea. Un drum de 6 km. cu ,,lățime totală de 8 m. cu tot cu șanțuri și terasamente”. A uitat subit de drumul expres Bacau-Piatra Neamț anunțat -tot cu surle și trambite- de el și fostul min. Cuc (gata proiectat și finanțat). Unde este spitalul municipal cu trei tronsoane de 10 și 11 niveluri prevăzut cu heliport?

  7. Dar cei 40 km de la Bicaz la Poiana Largului, DN15, nu o potecă, i – au lăsat pe alt cincinal. O zonă superbă pt.cei cu nervi tari și mașini blindate.

  8. Văd că sunt mulți răuvoitori care n-au făcut niciodată ceva bun pentru țară! Felicitări d-le președinte!

  9. Mă bucur când aud că se mai face cate ceva.Msi ales în jud NT…Felicitări!

  10. Sa speram ca pe drumurile astea nu vor pleca si padurile…

  11. E foarte bine. DAR HAI SA TERMINAM POIANA TEIULUI -BICAZ E MULT MAI CIRCULAT