G4Media.ro

Președintele Academiei Române, despre posibile materii opționale noi: ”Dacă crede cineva că…

sursa foto: Facebook/ Ioan Aurel Pop

Președintele Academiei Române, despre posibile materii opționale noi: ”Dacă crede cineva că fetele minore nasc pentru că nu învaţă la şcoală nimic despre sex se înșală amarnic. Ele fac asta fiindcă provin, în mare măsură, din familii dezorganizate sau abandonează școala”

Preşedintele Academiei Române, Ioan-Aurel Pop, afirmă că şcolarizarea tuturor copiilor şi asigurarea unităţilor de învăţământ cu învăţători şi profesori bine pregătiţi ar trebui să constituie „prima grijă” şi susţine că introducerea unor noi discipline în programa şcolară reprezintă „o falsă problemă a şcolii româneşti”.

„Prima grijă a noastră ar trebui să fie şcolarizarea tuturor copiilor şi prevenirea abandonului şcolar. Altă grijă ar trebui să fie asigurarea tuturor şcolilor cu învăţători şi profesori buni, bine pregătiţi. Cum să fac limba şi literatura română cu un ‘profesor’ care abia şi-a luat bacalaureatul, dacă l-a luat? Cum să aibă profesorul şi directorul de şcoală un statut respectat în comunitate, dacă primarul îl ameninţă, în faţa elevilor şi părinţilor, cu destituirea?”, a scris Pop, luni, pe Facebook.

El consideră că „şcoala noastră are nevoie – înainte de înlocuirea materiilor vechi cu unele noi – de măsuri drastice organizatorice, de reaşezarea ei pe un făgaş normal, bine arătat nouă de Spiru Haret, de Petru Poni şi chiar de Mihai Eminescu (care a fost o vreme inspector şcolar)”.

Ioan-Aurel Pop aminteşte anunţul despre o nouă materie şcolară care ar putea să fie predată începând cu anul 2022 în şcolile din România, educaţia cinematografică, pe care îl caracterizează drept una dintre „extravaganţele acestei veri buclucaşe”, şi trece în revistă mai multe propuneri privind introducerea unor discipline în programa şcolară – educaţia financiar-bancară, antreprenorială, protecţia mediului ori educaţia sexuală -, subliniind însă că „dacă facem un calcul simplu, ajungem la concluzii complet nerealiste”.

„Aceste noi discipline şcolare (în număr de 12-13), propuse şi enumerate aici fără epuizarea listei, odată acceptate toate – ele au toate o raţiune de a fi – ar conduce la 12-13 ore pe săptămână (dacă am socoti că o singură oră săptămânal este de ajuns) sau la 24-26 de ore pe săptămână (dacă fiecărei materii i s-ar rezerva câte două ore). În prima variantă, ar mai rămâne câteva ore săptămânal pentru materiile clasice, care ar urma şi ele să se rezume la câte o singură oră pe săptămână. În varianta a doua, cu 24-26 de ore deja ocupate, ar trebui renunţat la matematică, limba şi literatura română, limbi străine, fizică, biologie, chimie, istorie, geografie, educaţie fizică etc”, spune Pop.

Opoziţia dintre planurile de învăţământ considerate clasice şi aplicate încă, în oarecare măsură, în prezent, şi programele şcolare propuse recent este una falsă, aparentă, mai susţine preşedintele Academiei Române.

„Contrapunerea, de exemplu, a istoriei faţă de protecţia mediului este total lipsită de logică, fiindcă cele două realităţi se completează şi, uneori, se suprapun. Cunoaşterea prezentului oamenilor care au trăit în trecut (adică învăţarea istoriei) înseamnă pentru orice elev dobândirea experienţei de viaţă, în cadrul căreia intră şi protejarea planetei, a apelor, a pădurilor, a aerului. La istorie se învaţă cum şi de ce a început poluarea mediului, când s-au văzut primele semne negative, ce măsuri s-au luat, unde s-a ajuns până astăzi cu tulburarea echilibrului natural. La fel se întâmplă cu toate celelalte ‘educaţii’ propuse aşa de imperativ: educaţia ‘sexuală’ începea odinioară de foarte timpuriu, în familie şi în şcoală, încă de când elevul de clasa a cincea învăţa la botanică înmulţirea plantelor, a celulelor, apoi la zoologie, înmulţirea animalelor, la anatomie, înmulţirea omului; tot aici se dobândesc şi cunoştinţele elementare de igienă”, arată Ioan-Aurel Pop.

El susţine că „a crede că disciplinele ‘clasice’ trebuie acum abolite sau reduse drastic, pentru că ne obligă la aceasta modernitatea, societatea trepidantă în care trăim, schimbările năucitoare reprezintă cel puţin o mare naivitate” şi „câteodată şi o lipsă acută de logică”.

„Şcoala noastră nu are nevoie acum neapărat de schimbarea numelui materiilor, de introducerea de noi discipline încheiate cu medii trimestriale (semestriale), de cruţarea memoriei elevilor, ca să le fie mintea odihnită. Dacă crede cineva că fetele minore nasc înainte de vreme sau că îşi încep viaţa sexuală prea repede sau că nu respectă igiena sau că sunt surprinse traversând strada în afara trecerilor de pietoni etc. pentru că nu învaţă la şcoală nimic despre sex, despre naşteri, despre curăţenie sau despre circulaţia pe drumurile publice, se înşală amarnic. Ele fac toate aceste lucruri fiindcă provin – în mare măsură – din familii dezorganizate, pentru că nu merg deloc la şcoală sau pentru abandonează şcoala după o clasă sau două. Adică, pentru că nu beneficiază deloc de educaţie organizată”, spune Ioan-Aurel Pop.

Altă „grijă” ar trebui să fie asigurarea tuturor şcolilor cu învăţători şi profesori buni, bine pregătiţi, consideră preşedintele Academiei, care pledează pentru tratarea „cu seriozitate” a şcolii.

„Cum să fac limba şi literatura română cu un ‘profesor’ care abia şi-a luat bacalaureatul, dacă l-a luat? Cum să aibă profesorul şi directorul de şcoală un statut respectat în comunitate, dacă primarul îl ameninţă, în faţa elevilor şi părinţilor, cu destituirea? (….) Fireşte, anii au trecut şi şcoala este obligată să ţină pasul cu viaţa, dar nu aruncând peste bord valorile reale în favoarea unora iluzorii. Iar programele europene, naţionale sau locale de educaţie sunt foarte importante, dar nu de ele ducem lipsă în primul rând, ci de aplicarea legilor existente, de scoaterea educaţiei din statutul de cenuşăreasă, de tratarea cu seriozitate a şcolii. Altminteri, vom distruge fără bombe şi pandemii, dar pas cu pas, acest popor”, a mai scris Ioan-Aurel Pop.

sursa: Agerpres.ro, sursa foto: Facebook/ Ioan Aurel Pop

Citește și...

Donează prin PayPal paypal icon
Donație recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Abonează-te la newsletter

39 comentarii

  1. mai bine faci liceul, cumoeri si diploma, te bagi pe spaaranghel unde asteapta o cariera

    la 40 de ani, cand nu mai poti munci si germania iti da multa-ue, te intorci in Romania si poate, poate, poate faci un downian

    • Ce escroc rasist acest IAP.

    • Adică mai inoportuneaza invatamantul și așa de cea mai proasta calitate didactica/programatica/sociala/psihologica, extrem de încărcat, inutil, cu încă niște „optionale” obligatorii, destinate sa genereze venituri din manuale aiurate, redactate de câte un clan se manualisti, și, normal, niște posturi la STAT unor nepotei…

  2. Pe cat de mult nu il suport pe gandacul asta, aici tind sa fiu de acord el.Problema nu e ca nu se face educatie sexuala in scoala, problema e ca renunta la scoala dupa 2 clase. Noi la nivelul ala suntem.

    Apropo, mai tineti minte orele de muzica/desen/educatie tehnologica?! si alte chestii de genul asta? Stiti voi, orele alea la care faceam tema la mate sau mai povesteam intre noi. Ma indoiesc ca o sa prind ziua cand macar 10% din profesorii care predau disciplinele astea chiar o sa predea pe bune disciplinele astea.Nu de alta, dar daca tot ii platim..

    • Intre el si tu, singurul gandac esti tu, din toate punctele de vedere….din ala mic, aproape invizibil.

  3. La ce s-o fi referind cand zice familie dezorganizata?

    • Probabil la parintii de la secu’ sau copii informatori…

    • Părinții dezinteresați de copii, unul sau ambii cu probleme legate de alcool.

    • Daca ne permitem invective la adresa unui om de calibrul domnului academician, suntem dusi….ai inteles ce a spus?….daca un individ, ajuns accidental in parlament sau intr-o functie guvernamentala, viseaza o materie, o introducem in programa?….unele sunt cu adevarat redundante, inutile, pictura la liceu de mate-info e aberant, chiar si muzica, cu exceptia liceelor vocationale sau pedagogice…in scoli e nevoie de laboratoare,…despre abandonul scolar la varste fragede, chiar e tragedie nationala, pe langa analfabetii functionali si neintegratii social

    • De abandonul scolar stiu eu sigur un ONG  care se ocupa. Fenomenul este si el corelat cu dezinteresul parintilor. Dar ce vreau eu sa spun este ca eforturi in sensul asta se fac.

      Este foarte linistitor sa crezi ce spune domnul Ioan, dar eu nu as sta chiar asa de linistita si cred ca stiu ce vrea sa previna. Se teme sa nu cadem in progresul ixmoral. Adica sa nu se faca ore aiurea predate de oameni necalificati.

      Eu propun ca la orele de dirigentie sa fie invitati medici si psihologi si sa-i invete pe elevi ceea ce trebuie sa stie. Nu cred ca e nimic riscant daca punem problema in felul asta.

      Este mai bine sa stii decat sa nu stii. Iar copiii pot afla lucruri de la biserica si/sau scoala si/sau din familie. Cu cat au mai multe alternative cu atat mai bine.

    • De abandonul scolar stiu eu sigur un ONG  care se ocupa. Fenomenul este si el corelat cu dezinteresul parintilor. Dar ce vreau eu sa spun este ca eforturi in sensul asta se fac.

    • Eu propun ca la orele de dirigentie sa fie invitati medici si psihologi si sa-i invete pe elevi ceea ce trebuie sa stie. Nu cred ca e nimic riscant daca punem problema in felul asta.

      Este mai bine sa stii decat sa nu stii. Iar copiii pot afla lucruri de la biserica si/sau scoala si/sau din familie. Cu cat au mai multe alternative cu atat mai bine.

    • Este foarte linistitorx sa crezi ce spune domnul Ioan, dar eu nu as sta chiar asa de linistita si cred ca stiu ce vrea sa prexvina. Se teme sa nu cadem in proxgresul imxoral. Adica sa nu se faca ore aiurea predate de oameni nexcalificati.

      Aveam mesajul integral, dar nu a trecut de filtru, asa ca l-am scris pe bucati.

  4. Era de preferat un mesaj mai structurat, nu o salata de cuvinte. Nu cred ca a propus cineva eliminarea istoriei, a geografiei si a celorlalte materii din planurile-cadru. Ce face, manipuleaza, inducand de la inaltimea forului pe care il conduce ca ar fi in planurile cuiva asa ceva? Sigur ca nu toate optionalele se vor regasi in schema orara, mai ales ca sunt niste conditii metodologice de indeplinit, nr de elevi minim care opteaza pentru a se realiza o grupa/clasa. Ideea este ca elevii sa aiba o plaja mai mare de alegere pentru cele 1, 2 sau cate optionale sunt prevazute pentru clase/profile. Cat despre educatia sexuala, ce facem, d-le academician? Dupa ce ca ,,provin-in mare masura-din familii dezorganizate,, sa nu le spunem deloc cum e cu ,,lover boy,, de exemplu? Mare dezamagire.

    • @Florina

      tre sa predai optionalele in clasa intaia , a doua , ca dupa aceea nu le mai prinzi la scoala. Poti sa i vorbesti de loverboy la 8 ani?

    • @Florina
      Sunt sigur ca tu ti-ai invatat copiii despre ,,lover boy”, la ce varsta? Si cum ai abordat problema? Mergi putin mai departe si explica-te. De fapt, cred ca toti copiii ce pot fi subiecti ai unei astfel de discipline, cu rol preventiv, din cate inteleg, nu prea merg la scoala. Daca vrei sa eviti sarcini la copii, ar trebui ca educatia sa fie facuta in comunitate, ca la scoala nu prea ii vor gasi

  5. Halucinant!
    Acest individ practic spune: EDUCATIA nu are nici un rost!
    Rusine!!
    Dezastrul cu vaccinarea provine tot de la acest soi de specimene…

  6. Cu asa presedinte al academiei…..

    • Cand il ajuti pe Voiculescu la „scrisul” de carti, cu parere de rau, esti un gandac si o scursura. Un pic prea flexibil moral acest om.

  7. Ăștia care publică „cărțile” pușcăriașului Felix :-))))

  8. Bine-nțeles cs este o falsa problema..la fel cum ar spune și Tapa..laga..dar aici chiar sunt de acord, e absolut legitim ce spune Domnul Pop: „Prima grijă a noastră ar trebui să fie şcolarizarea tuturor copiilor şi prevenirea abandonului şcolar. Altă grijă ar trebui să fie asigurarea tuturor şcolilor cu învăţători şi profesori buni, bine pregătiţi.“

  9. Domnul Pop a rămas în secolul 20. Imediat face tranziția către secolul 19.

    Iar dacă nu e loc de materii noi, extrem de necesare azi, mai tăiați din orele de matematică, oricum inutile!

    • Matematica inutilă?? Nu ați făcut încă tranziția către secolul 20.

    • Adică la familie unde de exemplu tatăl vine beat sau mama drogata,.etcCred ca ai fost un geniu la matematica

      Cred ca ai fost un geniu la matematica.

  10. Păcat. Ma așteptăm la mai mult de la domnul președinte.

    E adevărat ca educația sexuala nu le împiedică pe fetite sa facă copii, dar măcar le pune în garda, dar măcar afla (ca țin seama sau nu de sfaturi, ca aici e valabil ce zice sus-numitul de respectivele familii) ca acei zglobii spermatozoizi își fac datoria. Chiar și prin batista.

    • Prietene,la educatia sexuala te învață să faci sex,nu sa nu faci , sau sa te păzești sa faci copii…citește recomandările de programa școlară ale OMS-ului în sensul asta.in clasa a 2-a ,de exemplu, te învață despre ,,plăcerea atingerii propriului corp”, adică cum sa te masturbezi…e nebunie curata…am prieteni în Suedia unde se preda asa ceva…e nebunie!!

  11. Are dreptate domnul Pop!

  12. Total deacord cu ce sustine domnul academician

  13. O instituție politizata, păreri idioate. Nu facem educutaie sexuala ca nu avem profesori buni la romana

  14. Prietene,la educatia sexuala te învață să faci sex,nu sa nu faci , sau sa te păzești sa faci copii…citește recomandările de programa școlară ale OMS-ului în sensul asta.in clasa a 2-a ,de exemplu, te învață despre ,,plăcerea atingerii propriului corp”, adică cum sa te masturbezi…e nebunie curata…am prieteni în Suedia unde se preda asa ceva…e nebunie!!!!

  15. Cred ca școală e făcută să ia profesorii salari nimeni nu se mai ocupa de copii dacă părintele nu știe să îi explice o lecție acasă copilu nu știe nimic pentru ca profesorii copiază modelele rezolvate din carte și au pretenții de la copiii mulți copiii ajung în casa ⁵a și nu știu să scrie și să citească.

    • De la „înțelepți” ca dvs. s-au molipsit tinerele generații ale țării? Nu ați avut un părinte suficient de pregătit ( dacă, așa cum spuneți, profesorii nu sunt capabili) la lb. română, așadar, trimiteți-l la reciclare! Dacă mai sunt câțiva ca dvs. care să le spună copiilor că ” degeaba se duc la școală, că profesorii nu știu nimic și vin doar ca să-și ia salariul”, dați o mâna de ajutor guvernanților care mai au puțin și dau lovitura de grație școlii românești, cândva, demult, extrem de performantă! De ce nu v-ați făcut profesor ca să luați un salariu fără bătăi de cap?

  16. Hei mister vreau să ți dau un răspuns real.nu toate sau toți copiii provin din mediul de jos sau sărac sau din familii sărace etc mute fete provin din familii bune sau f bune cu bani condiții sau ce vrei tu nu abandonează școala din motive pe care le invocați voi sau presa . Uita te un pic in jur mergi la fata locului vezi ce se face in mod real in scoli sau familie sau in societate . Ce dai tu că guvern acelui copil ce faci tu pentru el .care sunt șansele lui în viața de a duce un trai normal . De ce nu faci ceva util daca tot stai 4 ani la guvernare pe banii acelui copil săi familii . De ce naiba ești plătit daca nu miști un deget de ce ocupi spațiul fara sa faci ceva pentru viitoarele generații. Helloooo trezește te odată stimat guvern și uita te un pic in jur că nu o să trăiți cat zidul bisericii . Încearcă să faci ceva care sa dureze nu distruge și nu fura viața și viitorul copiilor și copiilor noștri și ai voștri. Pune la catedra oameni cu suflet nu cu interes da copiilor o șansă una singura și ei vor face minuni. Da le viața înapoi reda copilăria copiilor îndruma i să facă sport sa citească să meargă în biblioteci să meargă la joaca sa socializeze . Te rog frumos stimate domn deschide ochii și da țării copiii care erau odată fericiți și plini de viață și vei avea un viitor în tara ta.

  17. Voi, cei care il injurati pe d-l academician sunteti rezultatul a doua fenomene: IQ inferior si educatie precara (atat de acasa si cat de la scoala). Nu puteti sa intelegeti ce inseamna sa ajungi academician si pe deasupra Presedintele Academiei Romane. Voi incercati sa combateti un spcialist (unul dintre cei mai mari din tara) in domeniul lui! Si cum? Cu aprecieri grobiene si injuraturi. Voi de fapt sunteti invidiosi pe statutul lui social,pentru ca niciodata nu veti fi nici la nivelul unghiilor lui de la piciore. Voi credeti ca daca comentati, va ridicati la nivelul lui. Sper sa nu apuc niciodata, sa traiesc in lumea absurda, care vi se pregateste voua! Rusine!

  18. Cred că cei care doriți să fie introdusă aceasta materie, bănuiesc că se și face practica, deoarece ei vor fi curioși iar domnii profesori care au aceste placeri nu vor mai fi trași la răspundere. Și-au făcut datoria că să înțeleagă copii. Halal societate și părinți mai suntem. Decât sex mai bine educație fizică că avem copii supraponderali de mici.