G4Media.ro

Presa bulgărească: Un tren de mare viteză va face legătura între Ruse…

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

6 comentarii

  1. Foarte bine că se face dar la 160km/h nu e teren de mare viteză

    • 160 km/h e minimul acceptat de UE ca fiind de mare viteza. Este și așa stabilit pentru ca multe din căile ferate încă au semnalizarea pe stil vechi și la mai mult de 160 km/h trebuie schimbat cu totul pentru ca mecanicul nu ar mai vedea semnalul sau nu ar mai putea reacționa în caz ca trebuie oprit trenul.
      Sa sari peste 160 km/h înseamnă o regândire totala la toată secția de cale ferată și costa enorm fata de upgrade la 160 cum este la noi pe București Constanta sau cum va fi de la Arad la Brașov (în curând…)
      Și majoritatea țărilor, inclusiv în Scandinavia au preferat sa rămână la 160, una de mare viteza 250-300 km/h rentează chiar numai în putine tari, cum sunt Spania, Franta unde orașele sunt la distante mari între ele și nimic pe traseu, așa ca pot face o linie dedicata.
      Dar pe undeva ai dreptate, aici ar merita un studiu de caz făcut de specialiști sa vadă de ce fel de tren aveam nevoie între RO și BG pentru ca traficul va creste de la an la an, vom avea nevoie de poduri, cai ferate noi…

  2. Ministerul bulgar al Transporturilor a informat revista „Kapital” că partea bulgară „acordă prioritate transportului feroviar și caută modalități de a crea legături rapide de transport între state și de a crește capacitatea infrastructurii feroviare pe teritoriul Bulgariei”
    Dacă întrebau ministerul român, la fel de bine le-ar fi spus, poate mai pompos și siropos, la vorbe nu între nimeni ministerele din Balcani.
    Apoi vreau sa spun ca RO și BG nu sunt în stare sa facă un proiect comun împreună, în orice domeniu. În loc sa ne ajutam și sa fluidizam transportul de marfa între cele doua tari, sa facem naibii câteva poduri pe Dunăre, da, sa facem un mini Schengen între noi, desfiintand granița dintre noi, ne punem bete în roate unde putem, ne tragem unii altora covorul de sub picioare. Și așa a fost mereu, și la București, și la Sofia, sa moara capra vecinului…
    Articolul pare ca vrea sa scuture un pic ministerul transporturilor de la ei, ca nu face nimic, sperând ca peste Dunăre lucrurile merg. Dacă lucrurile merg la noi pe București Giurgiu aveți răspunsul tot în articol cu podul prăbușit în 2005 și care încă nu e gata și durează încă o ora și ceva prin Videle.

  3. Cei care comentează pe aici, poate știți voi cum aș putea să-mi șterg contul de pe acest site că nu găsesc această opțiune pe site și nici sprijin din partea G4Media. Mulțumesc!

  4. Se va face la sfantu asteapta…

  5. Prima cale ferata din Regatul Romaniei ( inainte de 1918 ) a fost Bucuresti Filaret Giurgiu.
    Despre presupusul „TGV” semnalez doua probleme mari: podul de peste Dunare care nu face fata si podul avariat de la Mihailesti aflat in reconstructie despre care nu sunt sigur ca exista finantare.
    Desi beneficiari principali ar fi bulgarii din Ruse nu stiu daca se justifica investitia .