G4Media.ro

Premierul Cîțu vizitează șantierul centurii ocolitoare din Zalău, realizată de o companie…

Sursa Foto: Inquam Photos/ Autor: Octav Ganea

Premierul Cîțu vizitează șantierul centurii ocolitoare din Zalău, realizată de o companie chineză. Cîțu a exclus prin OUG companiile chineze de la licitații

Premierul Florin Cîțu a ajuns vineri în Zalău, unde face de la 12.30 o vizită pe șantierul centurii ocolitoare a orașului. Lucrările sunt realizate de compania Sinohydro, un constructor din China care a câştigat contractul în 2020 pentru o valoare de 185 de milioane lei. Este primul mare contract de infrastructură câștigat de o companie din China.

Pe de altă parte, Florin Cîțu, este cel care a exclus în acest an, printr-o ordonanță de urgență, companiile din China de la marile licitații de infrastructură adoptată de guvern în luna aprilie. Ordonanța de urgență prevede că România poate refuza participa la licitațiile de infrastructură a companiilor din țări non-UE fără un acord cu Uniunea Europeană care să le permite accesul pe piața europeană a achizițiilor publice de lucrări. Ordonanța de urgență produce efecte de la momentul publicării în Monitorul Oficial.

Proiectul centurii ocolitoare de la Zalău include cinci viaducte şi două poduri, potrivit Economedia.ro. Varianta Zalău are o lungime de 5,5 kilometri şi asigură legătura între DN 1 F (Cluj Napoca – Zalău – Satu Mare) şi Drumul Judeţean 191 C, termenul de execuţie fiind de 24 de luni cu 7 ani termen de garanţie.

Management şi utilaje din China, muncitori români. Compania din China va asigura managementul pe şantier şi utilajele specializate, în timp ce forţa de muncă vine din plan local. De asemenea, şi unele utilaje vor fi închiriate din ţară. Şi pe şantierele Autostrăzii A 0 Bucureşti Sud, unde lucrează un antreprenor din Turcia, forţa de muncă şi utilajele sunt asigurate prin firme din ţară.

Sursa Foto: Inquam Photos/ Autor: Octav Ganea

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

11 comentarii

  1. Jurnalistii dezinformeaza. Legea asigura reciprocitate . In China nicio companie straina nu poate aplica pentru proiecte din fonduri publice. Poti lucra la proiecte private dar nu pe bani publici, le fel si in Romania. Inainte sa scrieti articolul faceti o documentare temeinica.

    • Nimic nou sub soare in ce priveste jurnalismul si jurnalistii ! Chiar si o stire corecta poate deveni falsa in urma inexactitatilor cu care scriu jurnalistii despre ea.

    • E la mintea cocosului ca ougul se referea la licitatiile publice. Ca doar la privat nu fac licitatii publice.

  2. Și atunci, cum are tupeul să se ducă în vizită la chinezi?! Nesimțită creatură premierul ăsta!

    • Vizita e la Zalau, nu la chinezi. Chiarnu intelegi ceea ce citesti??? Rau au ajuns fermele de trolli daca angajeaza analfabeti functional.

    • Wrong. Chinese government opens its market to EU companies by the investment agreement. But EU rejected to sign. Please have in mind that the investment agreement means China open market to eu.

    • E foarte simplu dacă ai fi capabil sa gândești, dar voi prostimea psd-ista sunteti incapabili sa gândiți.
      Atat timp cât se face o lucrare din bani publici are voie sa meargă în control.
      Daca chinezii ar fi făcut ei un drum privat alta ar fi fost treaba, nu avea ce sa caute.

  3. Vizita la Zalău nu are nici o legătură cu firma chineză, este o descindere electorală pentru funcția de președinte PNL sau ce a mai rămas din el ( numele ). Totul pe bani publici sub pretext că se află în treabă.

    • Ei na ca ii era greu sa treaca si pe la santier ca sa se acopere ca a fost. Evident ca isi rezolva si din problemele electorale. Tu in locul lui mai faceai o vizita nu? E pe bani publici ca e prim ministru. Nu aia sunt banii cheltuiti aiurea si multi ci altii. Cu mult mai multi decat o deplasare in tara.

    • Are legătură, poate vă face metrou

  4. Dacă nu semnează Câțu cu chinezii atunci vom fi nevoiți să plătim sume triple pentru km de autostrada , lucrările nu se vor mai termina niciodată iar pe șantiere vor fi mai tot timpul 2-3 muncitori români rezemati in lopeti.
    Nu ati inteles ca nu mai există mâna de lucru calificată și necalificata in constructii?
    Încercați să vă amenajati un apartament cu meseriasii actuali din constructii si cu cateva mici excepții veți vedea pe pielea voastră ce patiti!