
Pierpaolo Piccioli este noul director de creație al casei Balenciaga
Pierpaolo Piccioli, un designer italian consacrat, este noul director de creație al casei Balenciaga, începând cu 10 iulie. Prima sa colecție va fi prezentată în octombrie, în cadrul Săptămânii Modei de la Paris, relatează WWD.
Susține G4Media. Click AICI pentru a redirecționa 3.5% din impozit - online, gratuit și simplu.
Urmărește cele mai noi producții video G4Media
- articolul continuă mai jos -
El îi urmează lui Demna, excentricul designer georgian care, pe parcursul unui deceniu apreciat, a transformat casa franceză într-un sinonim pentru adidașii masivi, hanoracele cu umeri căzuți și un stil distopic-cool, redefinind totodată granițele luxului.
În martie, compania-mamă a Balenciaga, Kering, l-a numit pe Demna director artistic al brandului Gucci, una dintre cele mai profitabile mărci ale grupului, cu misiunea de a revitaliza casa italiană de modă.
Piccioli, care și-a petrecut cea mai mare parte a carierei în modă cultivând romantismul, glamourul și fastul haute couture-ului la Valentino, preia conducerea unui brand global cu magazine din beton brut, un business împărțit egal între modă feminină și masculină și o reputație recentă bazată pe provocare și hype.
Datorită înclinațiilor subculturale ale lui Demna, Balenciaga a devenit celebră în cercurile streetwear, apreciată pentru croielile supradimensionate, încălțămintea voluminoasă, puloverele cu mesaje și blugii uzați.
În ultimii ani, casa a făcut pași spre segmentul high-end prin reintroducerea haute couture-ului, semnând contracte cu actrițe de top precum Nicole Kidman, Michelle Yeoh și Isabelle Huppert, și lansând genți statement precum Le Cagole, Rodeo și Bel Air.
De-a lungul timpului, Balenciaga a experimentat mai multe direcții creative sub conducerea unor designeri anteriori, printre care Josephus Thimister, Alexander Wang și Nicolas Ghesquière, acesta din urmă promovând o estetică experimentală și adesea futuristă, care a readus casa în prim-planul modei mondiale.
Piccioli, în vârstă de 57 de ani, s-a aflat departe de scena modei de când s-a despărțit de Valentino în martie 2024, după 25 de ani în cadrul casei romane. Între 2008 și 2016, a împărțit funcția de director de creație cu Maria Grazia Chiuri. Și-a început cariera la Fendi, unde a lucrat timp de 10 ani, inclusiv alături de Chiuri.
Potrivit surselor citate de WWD, Piccioli era luat în calcul pentru Balenciaga încă din martie 2024. Se știe că designerul născut la Roma a purtat și discuții cu Fendi, în timp ce și-a păstrat legăturile apropiate cu Mayhoola, proprietarul Valentino, care controlează și brandurile Balmain și Walter Albini.
Foarte apreciat în lumea modei internaționale, Piccioli este recunoscut pentru volumele îndrăznețe, culorile vibrante, mai ales în haute couture, și pentru modul în care a extins estetica Valentino dincolo de imaginea sa elitistă, atrăgând un public mai tânăr și mai divers.
Luni, el a publicat o scrisoare în care reflecta asupra influenței pe care a avut-o Cristóbal Balenciaga asupra carierei sale, menționând că prima fotografie pe care a postat-o vreodată pe contul său de Instagram a fost o ținută de mireasă din 1967 semnată de designerul spaniol. „Simplitatea este o complexitate rezolvată”, a scris el sub acea imagine, postată în 2018.
„Moștenirea și arhiva lui Cristóbal Balenciaga reprezintă, probabil, una dintre cele mai influente declarații de modă din toate timpurile,” a scris Piccioli. „A făcut totul înaintea tuturor; a inventat, literalmente, cultura creativității; a infuzat ideea de couture în fiecare aspect al carierei sale și a demonstrat, prin creațiile sale, puterea evoluției și a inovației.”
Cu toate acestea, Piccioli a subliniat că intenționează să clădească și pe baza a ceea ce au construit liderii creativi anteriori ai brandului.
„Balenciaga este ceea ce este astăzi datorită tuturor celor care au deschis acest drum. Cristóbal, Nicolas, Alex, Demna,” a scris el. „În toate etapele sale, în timp ce evolua și se schimba constant, casa nu a pierdut niciodată din vedere valorile sale estetice.”
Sosirea lui Piccioli la Balenciaga, a doua zi după ce Demna își va prezenta ultima colecție couture pentru casă, adaugă încă un debut foarte așteptat în calendarul modei, alături de Gucci, Chanel, Bottega Veneta, Loewe, Versace, Jil Sander și Jean Paul Gaultier, care vor prezenta toamna aceasta colecții semnate de noi directori de creație.
Într-un anunț scurt emis luni seară la Paris, Kering a declarat că Piccioli va „aduce viziunea sa creativă unică și vasta sa experiență la Balenciaga, construind pe baza punctelor forte și succeselor brandului din ultimul deceniu sub conducerea creativă a lui Demna și în continuitate cu moștenirea lui Cristóbal Balenciaga și a casei pariziene istorice.”
Comentând numirea, Francesca Bellettini, CEO adjunct Kering responsabil de dezvoltarea brandurilor, l-a numit pe Piccioli „unul dintre cei mai talentați și apreciați designeri ai momentului.”
„Măiestria sa în haute couture, vocea sa creativă și pasiunea pentru savoir-faire l-au făcut alegerea ideală pentru casă,” a spus ea, mulțumindu-i totodată lui Demna pentru „viziunea sa îndrăzneață și distinctivă adusă Balenciaga în ultimii 10 ani, care a modelat identitatea casei în era contemporană.”
Gianfranco Gianangeli, CEO-ul Balenciaga din ianuarie, a declarat că este „entuziasmat să înceapă această nouă eră la Balenciaga alături de Pierpaolo. Viziunea sa creativă va înflori și va interpreta perfect moștenirea lui Cristóbal Balenciaga, valorificând creativitatea curajoasă, patrimoniul bogat și cultura puternică a casei. Cu expertiza echipei noastre și energia creativă care a definit istoric Balenciaga, aștept cu nerăbdare ce vom construi împreună.”
Bellettini și-a exprimat încrederea: „Sunt convinsă că Pierpaolo și Gianfranco vor conduce perfect Balenciaga în acest nou capitol important al istoriei sale remarcabile.”
Designerul basc Cristóbal Balenciaga și-a înființat prima afacere în modă cu un boutique în San Sebastián, Spania, în 1919, deschizând în cele din urmă casa de couture din Paris în 1937, pe Avenue George V.
Oscar de la Renta, Pierre Cardin și Emanuel Ungaro au fost printre cei care au lucrat în atelierul său, renumit pentru standardele riguroase și pentru abordarea arhitecturală a croielii. Printre cele mai faimoase creații ale fondatorului se numără paltonul cocon, fusta balon și rochia sac.
Balenciaga și-a închis casa în 1968 și a murit în 1972.
Piccioli a făcut aluzie la construcțiile sculpturale ale lui Balenciaga când a creat o colecție unică din piese din puf pentru Moncler, în 2018.
Casa Balenciaga a rămas inactivă până în 1986, când firma de cosmetice Jacques Bogart SA a achiziționat drepturile intelectuale și a reluat activitatea, inclusiv prin licențiere. Creațiile au fost inițial semnate de Michel Goma, apoi Thimister, urmat de Ghesquière între 1997 și 2012.
Kering nu publică separat veniturile Balenciaga, grupând-o în categoria „alte case” alături de McQueen, Pomellato și Brioni. Veniturile din această categorie au scăzut cu 11% în primul trimestru din 2025, deși Kering a evidențiat o performanță „foarte solidă” a genților din piele Balenciaga.
Brandul își extinde constant rețeaua de retail, încheind anul 2024 cu 271 de magazine. Sursele din industrie estimează că veniturile Balenciaga depășesc 2 miliarde de euro.
Se pare că Balenciaga pregătește lansarea unor parfumuri în 2025, sub umbrela Kering Beauté.
În scrisoarea sa, Piccioli a spus că vede în Balenciaga „un brand plin de posibilități, incredibil de fascinant.”
„Trebuie, în primul rând, să-i mulțumesc lui Demna; i-am admirat mereu talentul și viziunea,” a scris Piccioli. „Nu aș fi putut cere o predare mai potrivită a ștafetei. El i-a adus un omagiu lui Cristóbal în felul său propriu, împărtășind perspectiva sa, păstrând totodată vie identitatea casei. Asta îmi oferă șansa de a modela o nouă versiune a maison-ului, adăugând un nou capitol cu o poveste nouă.”
El și-a exprimat recunoștința pentru „încrederea pe care mi-o acordă [președintele și CEO-ul Kering François-Henri Pinault], Francesca și Gianfranco. Am fost imediat pe aceeași lungime de undă, iar asta este cea mai bună modalitate de a începe ceva nou.”
Se înțelege că Piccioli se va muta la Paris pentru a se dedica casei.
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen BankCitește și...
Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.