Peste 870 de mașini electrice înmatriculate în România, în primul semestru, creștere de 45% față de 2020. Creștere de peste 130% pentru mașinile electrice în UE

masina electrica, incarcare Sursa foto: Pexels

Un număr de 874 de mașini electrice au fost înmatriculate în România în primul semestru al acestui an, o creștere de 45% față de perioada similară a anului trecut. Și în UE, vehiculele electrice au înregistrat în avans semnificativ de peste 130%, arată datele publicate vineri de Asociația Producătorilor de Automobile din Europa (ACEA).

Avansul mașinilor electrice a fost susținut și în al doilea trimestru al anului, numărul mașinilor înmatriculate crescând cu aproape 40%, la 459 de vehicule, față de 328 anul trecut.

În UE, numărul de mașini electrice înmatriculate a crescut cu 130% în primul semestru, la 356.469 vehicule, față 155.276 vehicule anul trecut.

În al doilea trimestru al anului 2021, înregistrările de mașini cu încărcare electrică au continuat să se extindă în Uniunea Europeană. Cota de piață a vehiculelor electrice cu baterie s-a dublat – de la 3,5% în al doilea trimestru al anului 2020 la 7,5% în acest an – în timp ce hibrizii au reprezentat 8,4% din toate mașinile noi vândute. Cererea de mașini hibride a crescut, de asemenea, puternic în această perioadă de trei luni, reprezentând 19,3% din numărul de înmatriculări din UE. În același timp, cota de piață a tipurilor tradiționale de combustibil (benzină și motorină) s-a contractat, reprezentând împreună 62,2% din mașinile noi vândute.

Mașini pe benzină și diesel

Din aprilie până în iunie 2021, înregistrările atât ale mașinilor pe benzină, cât și ale celor pe motorină diesel au crescut în întreaga UE (cu 25,3% și, respectiv, 7,8%), ținând cont de o bază de comparație redusă din cauza restricțiilor COVID-19 de anul trecut. Cu toate acestea, această creștere a fost considerabil mai modestă în comparație cu cea a celorlalte segmente de combustibil, rezultând o reducere a cotelor de piață.

Drept urmare, motorina deține acum o cotă de piață de 20,4%, în scădere de la 29,4% în al doilea trimestru al anului 2020. În mod similar, cota de piață a autovehiculelor pe benzină s-a contractat cu 10 puncte procentuale (de la 51,9% în aprilie până în iunie 2020 până la 41,8% anul acesta), în ciuda creșterii cererii pe majoritatea piețelor UE, inclusiv pe cele mai mari patru piețe.

Vehicule cu motor alternativ

În cursul celui de-al doilea trimestru al anului, înmatriculările vehiculelor electrice cu baterii s-au extins cu 231,6%, ajungând la 210.298 de mașini. Această creștere a fost ajutată de câștiguri substanțiale pe toate cele mai mari patru piețe din regiune, în special în Spania (+ 372,7%) și Germania (+ 357,0%).

Vehiculele electrice hibride plug-in au avut un al doilea trimestru și mai impresionant din 2021, înregistrările crescând cu 255,8% la 235.730 de unități. Italia a fost din nou printre cele mai puternice piețe în creștere, cu 21.647 de mașini plug-in înregistrate din aprilie până în iunie – o creștere de la 659,3% la un an la altul. Celelalte trei piețe majore ale UE au înregistrat, de asemenea, câștiguri impresionante în segmentul hibrid: Spania (+ 430,3%), Franța (+ 276,4%) și Germania (+ 269,9%).

Cu 541.162 de unități vândute în UE în al doilea trimestru al anului, vehiculele electrice hibride au rămas cea mai mare categorie de mașini cu motor alternativ în termeni de volum. Toate piețele UE au înregistrat câștiguri procentuale de două sau chiar trei cifre în această perioadă, inclusiv cele mai mari patru piețe. Ca urmare, înregistrările hibride s-au triplat mai mult din aprilie până în iunie, în creștere cu 213,5% față de acum un an.

Cererea de vehicule cu gaze naturale în Uniunea Europeană a crescut cu 41,8%, până la 13.497 de unități în al doilea trimestru, susținută în principal de o creștere remarcabilă în Italia (+ 94,0%), care reprezintă singură 75% din totalul vânzărilor UE pe acest segment.

Înmatriculările autovehiculelor alimentate cu GPL s-au dublat (+ 134,1%) pentru a totaliza 59.363 de unități, stimulate de o performanță puternică în Italia (+ 89,5%) și Franța (+ 266,0%), cea mai mare piață europeană pentru mașinile GPL.

Sursa foto: Pexels

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *