Donează aici. Susține o presă liberă.
Funcționăm ca organizație non-profit, iar banii rezultați din contribuțiile cititorilor sunt destinați integral finanțării proiectului G4Media.
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
Vehiculele electrice, excelente pentru combaterea schimbărilor climatice, nu se descurcă bine în condiții de căldură extremă. Este un paradox care este pus în evidență în timp ce lumea întreagă se coace sub valuri de căldură care devin tot mai frecvente și mai intense, scrie Bloomberg.
Per total, temperaturile mari nu sunt neapărat o problemă pentru vehiculele alimentate baterii. Într-un climat cald, un vehicul electric trebuie să lucreze mai mult pentru a menține bateria și pasagerii răcoroși, dar mașina va funcționa foarte bine. La nivel chimic, însă, căldura extremă este asemănătoare cu o boală de inimă pentru bateriile mașinilor electrice sau cu o formă blândă de cancer, cu evoluție lentă.
Acest lucru se datorează faptului că, atunci când temperaturile cresc, ionii din bateria unei mașini se accelerează. Odată ce se întâmplă acest lucru, aceștia au adesea probleme în a se atașa la anod sau catod. Presiunea și viteza pot crea, de asemenea, mici fisuri, care încetinesc reacțiile chimice și fac ca durata de viață a bateriei să fie mai puțin utilă.
Citește integral pe economedia.ro