G4Media.ro

Pentru ca sprijinul financiar destinat companiilor aeriene interesate să opereze la Oradea…

Pentru ca sprijinul financiar destinat companiilor aeriene interesate să opereze la Oradea să nu fie considerat ajutor de stat, Consiliul Județean Bihor a adoptat o Hotărâre prin care cursele regulate către Polonia sunt încadrate ca „serviciu public”

Consiliul Județean Bihor a adoptat o hotărâre privind impunerea ca „serviciu public” a unor curse regulate între Aeroportul din Oradea și aeroporturi din Varșovia în următorii 4 ani, relatează ebihoreanu.ro. În acest fel, subvenționarea celor minim 416 zboruri pe care CJ Bihor le-ar vrea anual pe relația Polonia nu ar fi considerată ajutor de stat.

La inițiativa președintelui CJ Bihor, Ilie Bolojan, consilierii județeni au dezbătut într-o ședință extraordinară desfășurată un proiect denumit „Impunerea unei obligații de serviciu public în ce privește serviciile aeriene regulate între Aeroportul din Oradea și cele din Varșovia”.

Sub această denumire, în mod concret, aleșii bihorenilor au fost chemați să aprobe ca pe o perioadă de 4 ani, din 1 iunie 2024 până în 31 mai 2028, să fie considerat serviciu public cel de transport aerian, în regim de curse regulate, de la Oradea la Varșovia.

Potrivit proiectului de hotărâre, care a fost adoptat în unanimitate de consilierii județeni, zborurile de pe Aeroportul din Oradea și cele din Varșovia vor fi considerate un serviciu public conform Regulamentului CE 1008/2008, fără ca sprijinul financiar acordat de aeroporturi sau de autoritățile care le tutelează, în acest caz CJ Bihor, să fie considerat ajutor de stat, având un statut de „obligație publică”, la fel ca orice serviciu public furnizat de autorități locale.

În conformitate cu hotărârea adoptată, companiile care vor fi interesate să asigure cursele pe ruta Oradea – Varșovia și retur, între orele 13:00 – 19:00 (decolarea din Oradea) și respectiv 10:00 – 16:00 (decolarea din Capitala Poloniei) vor primi sprijin financiar din partea autorităților locale, conform unei prevederi care arată că „Operarea Rutei va fi compensată de Cumpărător”, iar asta „în funcție de condițiile ofertei”.

Cert este că, pentru a depune oferte, companiile aeriene trebuie să dețină o flotă de minimum 50 aeronave cu motoare tip Jet, din care una, cu minim 75 locuri, să fie alocată acestei rute, iar una să fie de înlocuire a acesteia în caz de defecțiune. De asemenea, companiile trebuie să aibă minimum 15 ani de experiență în transportul aerian de pasageri prin curse regulate și să fi avut minimum 10 milioane de pasageri.

O licitație urmează să fie anunțată în acest scop în JOUE, adică Jurnalul de Operațiuni al Uniunii Europene, procedura fiind deschisă în regim internațional, singurele excluse fiind cele din state supuse sancțiunilor UE.

În parale, municipalitatea orădeană și administrația județeană urmează să semneze, prin intermediul companiei pe care au înființat-o în 2021, Air Oradea, un contract cu compania HiSky, conform licitație la care aceasta a depus singura ofertă.

Licitația a avut drept scop asigurarea a minimum 5 curse săptămânal spre București și a cel puțin 3 zboruri săptămânal spre Londra, plus una sau mai multe rute de tip charter cu plecare din Oradea spre „destinații relevante”.

Condițiile financiare, adică sprijinul acordat prin Air Oradea, care va fi parteneră a HiSky, nu sunt însă cunoscute deocamdată, urmând să fie anunțate după semnarea contractului, în care vor fi stipulate și condițiile concrete ale operării noilor rute, relatează ebihoreanul.ro

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează