G4Media.ro

Parcările Park&Ride din București sunt blocate de proiectul trenului metropolitan / Nicușor…

Sursa foto: Pixabay

Parcările Park&Ride din București sunt blocate de proiectul trenului metropolitan / Nicușor Dan: ”Primăria Capitalei nu va putea iniția nici măcar studiile de fezabilitate, până când nu va ști unde vor fi stațiile trenului metropolitan” / Primarul promitea în 2020 construcția a 15 park&ride-uri

Primarul general al Capitalei Nicușor Dan spune că parcările de tip park&ride trebuie să fie bine conectate la transportul în comun, acesta fiind motivul pentru care nu s-au finalizat cele 15 parcări promise în 2020.

„Noi avem două parcări de tip park&ride care nu funcționează, în momentul de față – cea de la Străulești și cea de la Cora Pantelimon.

Problema este că nu poți să ai parcări park&ride, dacă ele nu sunt bine conectate, adică experiența acestor două parcări ne spune că ele nu funcționează dacă nu sunt bine conectate la transportul public”, susține Nicușor Dan.

Cele 13 parcări de tip park&ride, promise încă din 2020, trebuie să fie corelate cu proiectul trenului metropolitan, care s-ar afla în stadiu de studiu de fezabilitate la CFR.

De aceea, Primăria Capitalei nu va putea iniția nici măcar studiile de fezabilitate ale park&ride-urilor, până când nu va ști unde vor fi stațiile trenului metropolitan, susține Nicușor Dan.

„Park&Ride-urile de care am vorbit vor fi strâns legate de trenul metropolitan. Iar trenul metropolitan întârzie pentru că este un studiu de fezabilitate în curs, la CFR, care va duce – posibil, la rectificări ale liniilor.

Pentru ca trenurile să poată circulă mai repede, pe linii, e nevoie de o rectificare. Și, atunci, noi trebuie să așteptăm să vedem pe unde va fi modificată, eventual, linia, că să punem stația”, explică Nicușor Dan.

Cel puțin încă un an de zile, de aici înainte, Primăria Capitalei nu va face niciun pas pentru amenajarea sau construirea park&ride-urilor promise.

„În momentul de față, noi avem studiul de fezabilitate al CFR-ului. A fost contractat. E în curs de execuție. Are o perioadă de execuție de 24 de luni, din care au trecut unsprezece sau douăsprezece”, a mai declarat Nicușor Dan.

În context, trebuie amintit faptul că, în campania electorală din 2020, actualul primar general al Capitalei, Nicușor Dan, susținea că Bucureștiul ar avea nevoie de 15 mari parcări de tip park&ride la ieșirile din oraș.

Treisprezece dintre acestea ar fi urmat să fie amenajate, măcar la sol, în primul său mandat, cu finanțare europeană.

Dintre cele 15 park&ride-uri, unul este cel de la Străulești, făcut de către Metrorex, la capătul Magistralei M4 de metrou.

Deși, la Străulești, nu este doar o simplă parcare – gratuită, de altfel, ci un terminal multimodal ultra-modern, de unde pleacă nu doar metroul, ci și troleibuze și autobuze, parcarea nu este folosită, pentru că, de jur împrejur și, apoi, pe bulevardele Bucureștii Noi, Ion Mihalache, pe străzile adiacente acestora etc, se poate parca gratuit, pe trotuar, pe bordură, pe banda întâi.

Cea de-a doua parcare despre care vorbea Nicușor Dan, pe 30 iulie 2020, este cea de la Cora Pantelimon.

Parcarea a fost începută de către Sorin Oprescu, iar, în vremea administrației Firea a ajuns la 50%.

Actualul primar general Nicușor Dan a reușit doar să finalizeze proiectul. Parcarea cu 495 de locuri de la Cora Pantelimon a fost inaugurată abia pe 25 mai 2022.

Conform candidatului Nicușor Dan, cea de-a treia dintre cele 15 parcări ar fi făcut parte din proiectul „Penetrație Prelungirea Ghencea – Domnești și Supralărgire Bulevardul Ghencea între Str. Brașov și Terminal Tramvai 41”. Aceasta era deja proiectată și nu mai rămânea decât să fie construită, susținea atunci actualul edil șef al Capitalei.

Din păcate, la aproape trei ani de la aceste declarații, lărgirea Prelungirii Ghencea încă pare să bată pasul pe loc, iar despre park&ride nici nu poate fi vorba.

O a patra parcare de tip park&ride ar fi urmat să fie construită de către Ministerul Transporturilor, în sudul Capitalei, în cadrul proiectului Pasajului Berceni, peste Șoseaua de Centură a Capitalei.

A cincea parcare urma să fie construită în zona Pantelimon, cea de-a șasea la Cățelu și a șaptea în Titan.

A opta dintre cele 15 park&ride-uri urma să fie amenajată, în sudul orașului, în zona Popești-Leordeni, iar cea de-a noua, tot în sud, în drum spre Jilava. Cea de-a zecea parcare ar fi urmat să apară spre Bragadiru. Apoi, cea de-a unsprezecea, urma să fie construită în zona Militari, a doisprezecea în Chitila, a treisprezecea în zona Băneasa, lângă complexul comercial, a paisprezecea în Colentina și, în fine, cea de-a cincisprezecea la Aeroportul Henri Coandă.

„Putem să le realizăm într-un mandat. Dar mai important, încă de la finalul primului mandat, ele pot fi amenajate ca parcări la sol. Trebuie pur și simplu luate aceste terenuri și amenajate ca parcări la sol, nu e foarte complicat. (…) Există bani europeni pentru asta. Nu există niciun motiv să nu putem să le facem în primul mandat”, declara, pe 30 iulie 2020, Nicușor Dan.

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

1 comentariu

  1. Lasă visele ciacanele și pune mâna să te comporți ca un primar! De când ai venit tu, capitala e 30 ani în urmă! Mai lasă-mă cu datoriile, dacă trimitem un corp de control al curții de conturi iese cu cătușe și penale . Nu auzi zgomotul cătușelor? Tic tac…