Donează aici. Susține o presă liberă.
Funcționăm ca organizație non-profit, iar banii rezultați din contribuțiile cititorilor sunt destinați integral finanțării proiectului G4Media.
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
Contractele de lucrări pentru infrastructura feroviară și metrou vor putea fi suplimentate pentru a acoperi creșterea prețurilor la materialele de construcții, Ministerul Transporturilor preluând modelul deja aprobat pentru șantierele de autostrăzi (Ordonanța UMB).
Ajustarea contractelor pentru lucrări la calea ferată a fost solicitată de constructorii feroviari care au transmis că nu mai pot acoperi diferența de cost dintre prețurile estimate la momentul ofertei/licitației și cele din prezent, subliniază Ministerul Transporturilor într-un Proiect de Ordin. La calea ferată elementele de cost principale sunt: forța de muncă, combustibil, energie și gaze, agregate minerale de carieră și balastieră, structuri metalice, oțel beton, articole din beton ciment și ipsos, cabluri electrice, subansamble electrice și suprastructura căii.
„Criza provocată de conflictul militar din regiunea Mării Negre a afectat piața construcțiilor din întreaga Uniune Europeană, având în vedere că Ucraina este principalul furnizor și producător de oțel și materie primă pentru piața europeană a construcțiilor. Consecința imediată a fost o creștere semnificativă a prețurilor la materiale, determinând creșteri și de peste 40% la unele materiale utilizate în proiectele de infrastructură, cum sunt: oțelul, fierul-beton sau structuri metalice si cabluri izolate si neizolate care urmează a fi reflectate în indicele de cost total în construcții.De asemenea, criza generată de virusul SARS-CoV-2 a determinat, la rândul ei, o creștere a indicelui de cost total în construcții cu aproximativ 18%, din care, 60% a fost generată de creșterea costului la materiale în construcții și 40% de creșterea costului cu manopera.
Citește integral pe economedia.ro