Home » Economie » Ordonanța pentru noul Cod Rutier, publicată în Monitorul Oficial. Când intră în vigoare noile amenzi și cum pot proba polițiștii ambalarea motorului sau claxonatul excesiv

Ordonanța pentru noul Cod Rutier, publicată în Monitorul Oficial. Când intră în vigoare noile amenzi și cum pot proba polițiștii ambalarea motorului sau claxonatul excesiv

Ordonanța pentru noul Cod Rutier, publicată în Monitorul Oficial. Când intră în vigoare noile amenzi și cum pot proba polițiștii ambalarea motorului sau claxonatul excesiv
SURSA FOTO : DRDP Timişoara
Ascultă articolul

Ordonanța Guvernului pentru modificarea Codului Rutier a fost publicată vineri în Monitorul Oficial, noile dispoziții privind perioadele de suspendare a permisului de circulație, definirea comportamentului agresiv și cuantumul amenzilor urmând să se aplice la 30 de zile de la publicare, adică din 26 februarie.

Urmărește cele mai noi producții video G4Media
- articolul continuă mai jos -

Cele mai importante modificări la Legea Circulației (OG 195/2002) se referă la introducerea unui nou prag de viteză, 70 km/h. peste limita maximă admisă, depășirea acestuia urmând să fie sancționată cu reținerea permisului pentru 120 de zile (în prezent 90 de zile) fără posibilitatea de a reduce perioada de suspendare la o lună. De asemenea, sunt prevăzute două noi sancțiuni pentru circulația neregulamentară pe autostradă, întoarcerea și mersul pe contrasens se sancționează cu suspendarea permisului pentru 4 luni (față de 2 luni în prezent) fără posibilitatea de reducere a perioadei de suspendare în timp ce mersul nejustificat pe banda de urgență duce la suspendarea permisului pentru 90 de zile (în prezent este prevăzută doar amendă). Pentru această ultimă abatere, amenzile se majorează de la 580-725 lei la 1300- 2900 lei.

Totodată, Poliția Rutieră a definit ,,condusul agresiv” și a stabilit sancțiuni cuprinse între 580 și 725 de lei  cu posibilitatea de a plăti jumătate din minim în 15 zile cu măsura complementară de reținere a permisului 30 de zile. de menționat că, în Nota de Fundamentare amenzile prevăzute erau și mai mari : ,,Proiectul cuprinde dispoziții prin care: – se definește comportamentul agresiv în conducerea vehiculelor pe drumurile
publice, precum și sancțiunea corelativă adoptării acestui comportament cu amenda prevăzută în clasa a IV-a de sancțiuni (1.305 lei -2.900 lei.)”.

Citește integral pe economedia.ro

Comentarii
  • Interesant mod de a prezenta o știre cu „conținut” prezent în titlu și absent în articol.
    Concret nu se explica nimic despre modul cum ca proba politia comportamentul agresiv, ambalarea motorului și claxonatul excesiv. Probabil la bunul plac al agentului constatator. Foame mare de bani din amenzi la buget și de șpăgi.

  • Problema la noi nu e ca nu avem legi. Avem legi. Problema e ca nu se aplica. De ce nu se aplica? Pentru ca in general, nu avem suficienta politie in Romania. Dar si atunci cand e politie prezenta, ei ignora parcatul neregulamentar sub toate formele, stationatul abuziv pe avarii, si trec mai departe cu masina din dotare.

    • @avlFCRB _ „De ce nu se aplica? Pentru ca in general, nu avem suficienta politie in Romania.”

      Ba avem, cum să nu?! Cer într-una măriri de salarii și nu par deloc puțini când fac asta!

      Doar că din mită veniturile sunt și mai mari, oricât de mari ar fi salariile.

      Cu cât încălcările Codului rutier sunt pedepsite mai aspru prin lege, cu atât contravenienții sunt dispuși să plătească o mită mai mare pentru a nu fi aplicată legea.

      …Asta deoarece în România, spre deosebire de statele civilizate, aplicarea legii este tranzacționabilă!

    • @Constantin: pentru ca Politia tine cu dintii de monopolul constatarii contraventiilor, invocand in mod eronat cuvantul „direct” din 109(1).

      Cand vor constata si pe baza de filmari/poze/declaratii ale cetatenilor … vor trebui sa intocmeasca muuuuult mai multe procese verbale.

  • Noul Cod Rutier este o mizerie care oferă polițiștilor pretexte pentru a cere și primi mită.

    Cum poate fi demonstrată pornirea de pe loc „în trombă”?! care este accelerația prevăzută prin [ce] lege admisă la plecarea de pe loc?!

    Cum poate fi probată o distanță prea mică față de autovehiculul din față, care poate deranja conducătorul auto? Care este distanța minimă, prevăzută de [care] lege?!

    Sunt pur și simplu aberații!

    • Melania Dancila Trump

      Nu faci nicio chestie menționată în noul regulament și uite asa nimeni nu are nimic cu tine
      E simplu. Te cumintesti în trafic sau îți iei amenda . Mă bucur pentru bizonii și teribiliștii din trafic :))))

    • @Melania: asta pana cand vei prinde din urma un agent de la circulatie, departamentul „lasa ca ne intelegem noi” care iti va zice ca ai condus prea aproape de autospeciala lui si ca … trebuie sa te amendeze, ca sa te cumintesti.

      Comentariul tau ca „Ba nu a fost asa”, scris chiar la rubrica „Observatii” din PV vor valora fix cat comentariul tau de mai sus. 🙁

    • @Melania _ „Nu faci nicio chestie menționată..”

      Foarte propbabil, ați înțeles ceea ce am scris în comentariul meu…

      Ceea ce este cuprins, dar nu este în mod explicit prevăzut în lege lasă loc pentru abuzuri din partea celor care o aplică.

      Ambiguitatea din Art. 54(1) , spre exemplu, „pornirea vehiculului de pe loc prin patinarea excesivă, a roților motoare” sau „circulația cu vehiculul la o distanță foarte redusă față de un alt vehicul, înaintea sau în spatele acestuia…” dă posibilitatea oricărui polițist să sancționeze practic orice conducător auto.

      Oricând poate fi cineva acuzat că a pornit prea repede, sau a circulat „prea aproape” (mai ales în București, unde se circulă bară la bară în mod obișnuit. Cel sanționat fie plătește mita către polițist, fie pierde bani și timp contestând o sancțiune aberantă.

    • Da, prevederi aberante pt ca nu sunt cuantificabile.
      Însă una e de a dreptul abjectă: circulația cu vehiculul la o distanță foarte redusă față de un alt vehicul, ÎNAINTEA sau în spatele acestuia. SUNTEȚI NEBUNI?!?! Se baga Garcea în fundul meu si ma scoate vinovat! Am condus la distanță foarte redusă înaintea lui!!! Bezna minții!!!

  • BIZONII VOR FI MAI ATENȚI CU VECINII DIN TRAFIC.SPER!

    • @Dinu _ „BIZONII VOR FI MAI ATENȚI …”

      Problema ambiguităților din Codul Rutier, ce lasă loc de interpretări, nu este cu bizonii din trafic, ci cu bizonii purtători de epoleți, care au primit oportunități pentru a comite abuzuri.

      Pentru descurajarea bizonilor din trafic, nu era necesară înăsprirea legislației, ci aplicarea celei deja existente. În acest scop, o primă condiție este prezența polițiștilor în trafic. Actualmente, patrulele poliției lipsesc din trafic, dar polițiștii sunt prezenți la Guvern, pentru a cere salarii mărite.

Lasă un răspuns

Trebuie să fii autentificat pentru a publica un comentariu.
Vă rugăm să țineți cont că folosirea injuriilor, a limbajului instigator la ură, a apelurilor la violență sau trimiterea repetată, în mod abuziv, a aceluiași comentariu pot duce nu doar la ștergerea mesajului, ci și la suspendarea temporară a dreptului de a comenta. Site-ul nostru încurajează dezbaterile aprinse, dar civilizate. Vă mulțumim pentru înțelegere și pentru contribuția la o discuție bazată pe argumente, nu pe atacuri.

Citește și

Top Articole