G4Media.ro

OPINIE: Ce am învățat și observat după cinci luni în care am…

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

13 comentarii

  1. Casca, pe biciclera?! Toate studiile arata ca de cate ori s-a incercat sa se impuna casca pentru bicicleta a scazut numarul de biciclisti. In unele cazuri s-a facuit intentionat acest lucru… Daca mi s-ar impune casca a doua zi pun bicicletele la vanzare pe OLX.

    • Nuuu , te rog frumos, nu îți pune cască. Apropo, ce grupă de sânge ai?

    • ‘Toate studiile’ arata ca atunci cand cineva comenteaza un lucru si nu vine si cu argumente asupra acelor ‘toate studii’ , vorbeste balarii.
      ‘Cercetatorii britanici’ pot confirma lucrul asta /s

  2. Dacă ar avea permis de conducere, autorul ar ști ca semnalizarea schimbării direcției de mers se face în localitate cu 50m înainte de efectuarea ei. De asemenea, nici bicicliștii nici motocicliștii nu au dreptul să depășească pe partea dreaptă decât tramvaiul și vehiculele care efectuează virajul la stânga.

    • „ Este important să semnalizați cu 20-30 de metri înainte de a face o manevră.” Nu a zis că e obligatoriu cu 50 m ci doar a solicitat un minim de bun simț..

  3. Pe 2 roti niciodata nu te bazezi pe „am dreptate”/”e dreptul meu”/”am prioritate”, etc . Tine minte asta si vei fi in siguranta.

  4. In timp ce scuteristii sunt considerati participanti la trafic si au dreptul la o banda de circulatie, multi considera biciclistii un fel de subspecie ce ar face bine sa dispara de pe planeta. Nu e iesire mai lunga de doi km in care sa nu fiu injurat, sa nu mi se acorde prioritate, sa nu fiu inghesuit in bordura…
    Ce e interesant e ca am o lampa de noapte care face lumina intermitenta rosu-albastru; atunci ma simt si eu respectat in trafic.

  5. Concluzia: toti o apa si un pamant…

  6. A minimiza este una, si
    a minimaliza este cu totul altceva

  7. E cum zice autorul.
    In plus pot spune ca este mult mai bine in prezent fata de cum era acum cativa ani.
    Eu folosesc bicicleta sa merg la birou cam tot anul, mai putin cat e zapada, in Bucuresti.
    Aprox 30 km/ zi, cu masina as face cam 45-50 min pe segment, cu bicla fac cam 30.
    Daca esti decent, mai ales sa nu depasesti prin stanga, sa opresti la semafor si foarte important sa te tii la cam la 1 m distanta fata de masinile parcate pe margine si fata de bordura esti chiar ok. Altfel e risc sa te trezesti cu usa deschisa in fata sau urcat pe bordura.
    Un mare plus e ca cineva s-a gandit sa puna capacele de canal cele dreptughiulare, tip grila, cu fantele orientate perpendicular asa ca nu mai risti sa ti se blocheze roata daca treci peste ele. Chestia asta se intampla de vreo 3 ani, pana atunci a fost destul de periculos.
    Legat de problema portierelor deschise in fata, ar fi foarte fain daca soferii ar aplica modelul din niste tari cu apa calda din Europa, adica dupa ce parcheaza pe marginea drumului sa deschida usa cu mana dreapta. Daca faci asa, cand deschizi usa te intorci cu totul si remarci mult mai usor daca vine cineva din spate.

  8. Un om „normal” (excludem din aceasta categorie toti oamenii cu probleme de sanatate, cam toti oamenii mai in varsta, si/sau supraponderali, foarte multe femei, gravide sau nu etc) poate intr-adevar merge cu 6 km/h la pas, dar e un pas (foarte) grabit. Ceea ce, intr-un oras atat de poluat ca Bucurestii si mai ales la temperaturi de peste 30 C, s-ar putea oricum sa nu fie o idee prea buna.
    Nu vreau sa va supar, dar 9km in 45 de minute (sau 12 km/h) este o viteza de alergare pe care as pune ramasag ca foarte putini oameni (statistic vorbind) sunt capabili s-o mentina pe distante relativ lungi, anume doar alergatori destul de experimentati si bine antrenati… ba inca de doua ori pe zi?!?
    Mersul pe jos (sau alergarea) pana si de la munca nu e o solutie in orasele mari decat in cazuri cu totul speciale – mai exact, pentru cei care au norocul sa aiba domiciliul aproape de locul de munca.
    Altfel, am impresia ca discutia si articolul eludeaza cumva raspunsul stiut – solutia arhicunoscuta a problemei este un transport in comun bine gandit si administrat. In lipsa acestuia, sigur, automobilul, scuterul, bicicleta, trotineta… sau lucrul de acasa 🙂

  9. Din postura de conducator auto vin cu cateva obs:
    „Majoritatea șoferilor semnalizează fix în momentul în care încep o manevră.” – este Fals.
    Versiunea corecta este: Majoritatea șoferilor NU semnalizează nici cu 10 nici cu 30 si nici cu 50m înainte de a începe o manevră de schimbare a directiei de mers, nici macar in rond.
    De asemenea, alta corectie:
    Majoritatea soferilor vorbesc la telefon sau scriu mesaje in timpul mersului, cu telefonul in mana, inclusiv pe autostrada – ii vad zilnic.

    • Eu am vazut unul care se uita la un serial , TINAND telefonul in mana, in timp ce conducea cu vreo 70-80 km/h pe soseaua Stefan cel Mare. Sunt ireal de iresponsabili unii dintre concetatenii nostrii 🙂