Donează aici. Susține o presă liberă.
Funcționăm ca organizație non-profit, iar banii rezultați din contribuțiile cititorilor sunt destinați integral finanțării proiectului G4Media.
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
Răsturnare de situaţie la licitaţia pentru proiectarea şi execuţia lotului 2 al Autostrăzii A 1 Sibiu – Piteşti după ce, din şase constructori calificaţi de la care CNAIR aştepta oferte pentru următoarea etapă, doar turcii de la Mapa au depus o ofertă, astăzi, la termenul-limită de la ora 15.00. Una dintre posibilele explicaţii pentru retragerea constructorilor din UE este Studiul de Fezabilitate prea vechi (2008) care, pentru un proiect atât de complicat, poate duce la elemente neprevăzute pe şantier.
În prima fază a procedurii au fost 11 constructori, apoi în iulie, la licitaţia restrânsă, CNAIR a selectat şase asocieri şi firme:
„Miercuri, 20.10 2021, a avut loc depunerea ofertelor pentru Etapa a II-a (Propuneri Tehnice și Propuneri Financiare) pentru procedura de atribuire a contractului Proiectare și Execuție “Autostrada Sibiu – Pitești, Secțiunea 2, Boița – Cornetu”. Până la termenul limită de depunere a ofertelor s-a înscris următorul ofertant: ASOCIEREA MAPA INSAAT VE TICARET A.S. – CENGIZ INSAAT SANAYI VE TICARET A.S. Menționăm faptul că, Etapa I a procedurii de licitație restrânsă “Proiectare și Execuție “Autostrada Sibiu – Pitești, Secțiunea 2:Boița – Cornetu” a fost finalizată în data de 23.07.2021 fiind transmise totodată și Invitațiile de participare la Etapa a II-a a procedurii – Etapa de depunere a ofertelor, către cei 6 Candidați precalificați la prima etapă. Operatorii economici interesați au avut la dispoziție un termen inițial de 2 luni pentru pregătirea ofertelor (20.09.2021), care a fost ulterior prelungit cu încă o lună, până la data de 20.10.2021, fiind astfel asigurat un termen mai mult decât suficient pentru pregătirea ofertelor”, a anunţat Compania de Drumuri.
Citește integral pe economedia.ro
Daca era finantat corespunzator, existau constructori interesati.
Cum UE asigura doar 750 milioane din 2.1 miliarde minim necesare pentru Sibiu Pitesti e clar din start ca este un proiect cu probleme financiare.
Lasati-va economia pe mainile UE ca va face doar bine.
Adica daca 750 milioane vin gratis de la UE e rau?
Era mai bine daca erau 2.1 Miliarde doar de la bugetul tarii??
Nu face sens plus ca UE finanteaza 90% nu doar 750 din 2100 milioane.
Aa, ce nu poti face cu bani UE e sa-i sifonezi ca la contractul Bechtel. E aia problema cumva?
Când îți vine retribuția de la ruși? O primești în ruble sau în euro?
Se câștigă bine din trolat?
Sunt necesare autostradă și cale ferată între Pitești și Sibiu prin Râmnicu Vâlcea.
rectific, costul estimat este de 2.7 miliarde, nu 2.1 miliarde cum am scris mai sus
g4media.ro/autostrada-sibiu-pitesti-comisia-europeana-a-aprobat-alocarea-a-8755-milioane-de-euro-din-fonduri-ue.html
Multumesc UE ca asiguri 32% din finantarea autostrazii! Cu asemenea sprijin, acronimul UE devine sinonim cu „autostrada”. In semn de recunostinta voi cumpara doar din supermarket-uri frantuzesti, belgiene sau nemtesti. Stai, nici nu avem alte supermarket-uri in tara.
O fraza din articolul complet: „Este o situaţie complicată pentru că ar însemna ca unul dintre cele mai dificile proiecte de infrastructură rutieră din România să fie atribuit unui constructor care nu a mai lucrat pe şantierele din ţară”. DE CE? Ce avantaje/dezavantaje aduce faptul ca a lucrat /n-a lucrat anterior în România? E vorba de obisnuinta cu cota de parandarat?
Virginitatea dă bine, întotdeauna.
Altfel, e turc, are ciubucul în sînge, parandăratul politic chiar va fi ultima problemă.
Pai si cine mai face contestatii ca sa intarzie semnarea contractului ?