G4Media.ro

Nicușor Dan vrea să colaboreze cu Guvernul și cu autoritățile limitrofe Bucureștiului,…

sursa foto: Facebook/ Nicușor Dan

Nicușor Dan vrea să colaboreze cu Guvernul și cu autoritățile limitrofe Bucureștiului, pentru realizarea trenului metropolitan

Primarul general al Capitalei, Nicuşor Dan, pledează pentru construirea trenului metropolitan pe infrastructura CFR şi afirmă că are toată deschiderea pentru a colabora cu Guvernul şi cu autorităţile locale ale localităţilor limitrofe Bucureștiului în vederea acestui proiect.

Mesajul a fost transmis în contextul sosirii în Bucureşti a trenului-simbol al Uniunii Europene, „Connecting Europe Express”.

Primarul general a fost prezent la Gara de Nord din Capitală, alături de comisarul european pentru Transporturi, Adina Vălean, şi de ministrul interimar al Transporturilor şi Infrastructurii, Dan Vîlceanu.

„2021 e anul european al căilor ferate, iar Uniunea Europeană promovează din ce în ce mai mult acest mijloc de transport sigur şi ecologic. În mesajul meu către cei prezenţi, am vorbit despre şansa pe care o are Bucureştiul de a-şi dezvolta transportul de cale ferată prin construirea trenului metropolitan pe infrastructura CFR. Am reafirmat că acest proiect poate fi finanţat din fonduri europene (inclusiv din PNRR) şi că e vorba despre o soluţie absolut necesară pentru sporirea mobilităţii urbane şi reducerea aglomeraţiei de pe şoselele Capitalei. Am toată deschiderea pentru colaborarea cu Guvernul României şi cu autorităţile locale ale localităţilor limitrofe Capitalei pentru a pune pe picioare acest proiect. Bucureştiul are nevoie de el”, a scris Nicușor Dan pe Facebook.

Trenul Connecting Europe Express opreşte în peste 100 de localităţi din 26 de ţări în cursul călătoriei sale de cinci săptămâni, înainte de a ajunge la Paris la 7 octombrie. În total, traseul are o lungime de 20.000 km, iar trenul va traversa 33 de puncte de trecere a frontierei. Plecând de la Lisabona şi încheindu-şi călătoria la Paris, trenul va face o oprire la Ljubljana, conectând preşedinţiile portugheză, slovenă şi franceză ale Consiliului UE.

Sursa foto: Facebook/ Nicușor Dan

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

17 comentarii

  1. Nea Nicusoare – fara guvern! Nu vreau ca bugetul national unde platim toti sa-ti cumpere tie tren metropolitan. Jupoaie bugetul Bucalelui – dar labele jos de pe bugetul national! Hai, fa o ecuatie! Extrage pe x sa iasa banii! Hai, olimpicule! FA-TI TREABA!

    • Toate metropolele au trenuri metropolitane, dar veştile nasoale alungă voturile şi se ştie. Studiu de caz: pensionarii din Ilfov aveau gratuitate pe STB, iar chioşcurile de abonamente le spun că nu mai au după creşterea din 1 august a tarifelor. Dacă încearcă să se dumirească pe net, dau doar peste ostilitatea faţă de vârstnici. Nimeni n-are curaj să le spună adevărul!

    • @ Lae
      „labele jos de pe bugetul national!”

      Daca n-ar fi Capitala, PIB-ul per capita in Romania ar fi egal cu cel din Republica Moldova…
      „Bugetul national” ESTE produs de Bucuresti, patriotule. E cel mai bun loc de investire a banilor publici din Romania.
      Ati manca o lae, daca bugetul national nu ar fi alimentat de Bucuresti…

    • @hm
      Continua sa crezi asta. Daca n-ar fi dar lege ca orice multinationala sa aiba sediul fiscal la Bukakale (deci Conti Iasi cu 1000 ingineri in Iasi plateste impozit local la Bukakale) ati fi primit ajutoare de la Rosiori de Vede. Oras de rapandule efectiv. Mai, dar nu mai scapam odata ! Ia-l pe Nicusor si spala-te pe cap cu el. PIB-ul Cluj, Arad, Iasi, Timisoara e mult mai mare ca PIB-ul Bukakale considerand doar companiile cu punct de lucru acolo nu doar sediu fiscal. Asa ca mai pune mana pe carte. Praduitori ca Bukakalezii mai rar. Orice flatulatie in capitala trebuie sustinuta de la bugetul national! Nu zau!?!?! Dar puneti mana si platiti-va facturile la intretinere luna de luna, in loc sa mergeti pe Valea Prahovei sau pe litoral! Va vreau jinduing la mare si la munte in timp ce va platiti facturile prima data! Si cand vine iarna si aud ca iara n-aveti apa calda, n-aveti caldura, imi vine sa vin sa bag si eu niste surubelnite in tevile alea asa ca sa ma asigur ca dardaiti, praduitorilor!

    • @ Lae

      Incearca sa treci pe la un psiholog, printeaza ceea ce ai scris aici, da-i sa citeasca si vezi ce iti spune… Poate te ajuta „sa scapi odata”

    • Impozitele firmelor mari merg la Guvernul din Bucuresti nu la primaria Bucuresti. PIB-ul Bucurestiului este destul de mare peste alte capitale europene si cu toate astea capitala este praf, vaca de muls pentru guvern si alte zone. Solutia revenirii bucurestiului ar fi stat in stat, un fel de Luxemburg si se va trai bine, sa mai aibe si Clujul si alte orase soarta bucurestiului, sa mai fie si ei mulsi de guvern si alte zone.

  2. Nicusoare dragă, tu de fonduri UE nu ai auzit? De ce sa plătească mamaia de la țară pt trenul capitalei cu care nu o sa circule nimeni? Vezi trenul de la gara la aeroport

    • Alo, ba prietene tu nu ai dat un marcaj pe străzile Bucureștiului și îți trebuie tren metropolitan

    • Pai trenul metropolitan pe centura are nevoie de suportul primarilor din Otopeni, Mogosoaia, Voluntari etc.

      Nu poti sa iei fonduri europene sa faci statii de tren care sa le deserveasca daca ele nu se implica. Asta e si mesajul lui Nicusor Dan. Dar comentacii stiu tot mai putin declaratiile .

  3. „Partidul te vrea tuns, roackere!”

    • Ba nenorocitule mai bine realizezi traseul la apa calda. Un gunoi infect este acest breloc de Primar.

  4. Mie mi a devenit foarte simpatic…..chit ca nu l am votat niciodata dar la cate înjurături mi am luat ca este foarte bun ca primar cand eu spuneam ca o sa fie un dezastru, eu unul il votez ca in următorii ani tot nimic sa nu facă……hai sa trăiți bine

  5. Ne dam cu trenul pe centura cand mergem la fetite, iuhu! Asta da proiect ieuropean 😂

  6. Plicușor Ban a dat apă caldă imediat ce a preluat funcția , a rezolvat pasajul de la Doamna Ghica și multe altele ,acum le servește bucureștenilor un tren .

    • Desi este un mod de adresare jignitor si asta fara vreun motiv, e adevarat ca pentru locuitorii Bucureștiului caldura in iarna care se apropie este prioritară.

      …Dar asta nu inseamna ca pe termen mediu si lung un tren metropolitan nu este util, cu beneficiu general.

  7. toate marile metropolei asa ceva. in caz de finalizare si fluența din oraș are de cîștigat
    desigur
    firea de gică contra va încerca incurcarea vitelor vezi in chișinău circulă 611 era bine 30 minute la liberului practic aproape dela c asa ca.
    acuma sfert de oră pe jos apoi cu 178 ce interese se -rezolva? sper sa se inviinga greutățile atît obiectiv
    si mai ales c ele subiective.