G4Media.ro

Nicuşor Dan: Taxa auto nu este o soluţie pentru Bucureşti / Vom…

Nicuşor Dan: Taxa auto nu este o soluţie pentru Bucureşti / Vom extinde reţelele de parcări plătite

Primarul Capitalei, Nicuşor Dan, a declarat, luni seară, că introducerea unei taxe auto de la 1 ianuarie 2023 nu este o soluţie pentru Bucureşti, dar că vor fi extinse reţelele de parcări pentru care se va percepe taxă. În prezent, o oră de parcare în zona centrală sau a marilor bulevarde costă 5 lei, transmite News.ro.

Întrebat la Digi 24, luni seară, de ce nu susţine introducerea unei taxe auto de la 1 ianuarie, Nicuşor Dan a explicat că aceasta nu este o soluţie pentru Bucureşti.

”Taxa auto este o propunere, a fost o propunere a administraţiei anterioare. Acum este o propunere formată de nişte consilieri generali, foarte bine, am tot respectul pentru orice fel de propunere de dezbatere. În opinia mea, nu este soluţia pentru Bucureşti. Soluţia pentru Bucureşti, în opinia mea şi există un acord politic pe asta, este o taxare a parcării proporţională cu importanţa locului public pe care se se parchează şi strategia noastră merge în direcţia asta. Adică nu e normal să ai o parcare subterană sau cum avem la Străuleşti o parcare care e goală şi după aceea pe toate străduţele pe care vii către centru să ai o parcare gratuită. Atunci evident că nimeni nu o să-şi lase maşina la marginea oraşului”, a declarat Nicuşor Dan.

Edilul nu a dorit să dezvăluie taxa pe care o are în vedere pentru parcarea proporţională în funcţie de importanţa locului.

”Asta se întâmplă peste tot, în oraşele occidentale. M-am gândit la o sumă, dar nu o să o public înainte să am un acord cu Consiliul General, pentru că e decizia Consiliul General”, a declarat Nicuşor Dan.

Nicuşor Dan a explicat că urmează să fie luată o decizie în privinţa preţului parcării.

”Noi în momentul de faţă avem avem 2 tipuri de taxe de parcare. Avem, pe de o parte, parcările de reşedinţă, care sunt în zonele rezidenţiale, sunt administrate de primăriile de sector şi avem parcările din zona centrală sau a marilor bulevarde, care sunt administrate de Primăria Municipiului Bucureşti şi în care ştiţi că o oră de parcare costă în esenţă 5 lei. Ceea ce se ce se va întâmpla în viitorul apropiat este extinderea acestei reţele de parcări plătite. Nu spun că preţul va rămâne acelaşi, asta e o decizie pe care o s-o luăm”, a declarat Dan.

Edilul a explicat că decizia va fi luată în curând, numărul locurilor de parcare fiind suplimentat constant. (Foto: G4Media)

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

10 comentarii

  1. Plicusor Ban dupa ce a facut 💩 praf la primarie acum vrea noi taxe.

  2. In Londra taxa are efect, aici deranjeaza probabil. In privinta parcarilor cu taxa, mai putin de jumatate de soferi platesc, iar jumatate din suma se duce la angajatii primariei care incaseaza…In capitalele civilizate, toti banii merg la primarie, iar cei care nu platesc sunt amendati! Nu e cazul aici….

  3. Sa ne aspuna ce consilieri se gandesc la taxa euro ca sa-i scoatem pe handicapati din primarie. Nu cred ca a votat nimeni asemenea boi , ei in loc sa faca bine bucurestenilor le mai baga o taxa. Pune-i o taxa lui mata pe prostie nu la oamenii care vin in bucuresti sa munceasca.

  4. La ei taxele nu au efect, în schimb pomenile de la bugetul de stat da. În alte state bugetele locale sunt constituite inclusiv pe baza taxelor auto.

    • Da ma te stim contra usr si pro usl ..

  5. Băi nenorocitule de Nicușor Dan, taxa de parcare în centru este de 10 RON/oră , iar în zona la Piața Victoriei este 10 RON/15minute.

    • Pentru cei ca tine deplasarea cu metroul sau cu taxiul constituie o catastrofă, e inadmisibil având în vedere ca măta te-a nascut în autoturism, pe bancheta din spate (nu se făcea să nască la maternitate, ca toate sărăcanele).

    • Faorte rau! Ar trebui sa fie 20 RON/ora. Orice suma care sa te incurajeze sa folosesti transport public.

  6. Strazile din Bucuresti s-au umplut de panouri cu “Am parcat”.
    Practic, nu mai ai unde sa parchezi in centru, fara sa platesti o taxa de parcare.
    De ce trebuie sa plateasca un bucurestean (acelasi lucru pentru toate orasele)
    pentru a-si parca masina in fata casei ?
    Bucuresteanul (la fel ca si locuitorii altor orase) plateste impozit pentru autoturism, plateste rovinieta, pateste acciza din benzina.
    Primaria sa cumpere terenuri, sa amenajeze locuri de parcare, iar pentru aceste locuri, nu are decat sa ceara plata unei taxe.
    Primarii nu au promis inainte de alegeri ca vor introduce taxe.
    Putem intelege ca, pentru un autoturism din alta localitate, proprietarul
    sa fie obligat sa plateasca taxa de parcare. El plateste impozitul in alta localitate.
    Putem intelege chiar ca un locuitor dintr-o zona a orasului sa plateasca
    o taxa de parcare, daca parcheaza in alta zona, de exemplu in centru, pentru a descuraja aglomerarea si poluarea unor zone ale orasului.
    Aplicatia „Am parcat” trebuie sa fie completata cu un registru care sa contina o legatura intre numarul zonei de parcare si numarul autovehicolului, care are dreptul sa parcheze in acea zona fara sa plateasca, pentru ca proprietarul locuieste in apropiere.
    In alte tari, este un alt tarif pentru cei care parcheaza in apropierea domiciliului.
    Pentru a parca in apropierea casei trebuie sa nu existe nicio taxa sau cel mult un leu sau doi lei pe zi.