
Miu Miu impulsionează creșterea Grupului Prada, în timp ce vânzările retail urcă cu 49%
Grupul Prada a înregistrat o creștere de 8% a veniturilor în prima jumătate a anului 2025, ajungând la 2,74 miliarde de euro, potrivit CEO-ului Andrea Guerra, care a evidențiat reziliența și strategia pe termen lung a companiei. Deși contextul economic rămâne volatil, compania mizează pe relația directă cu consumatorii și pe investiții constante în produse și experiențe de brand, relatează WWD.
Urmărește cele mai noi producții video G4Media
- articolul continuă mai jos -
Profitul net al grupului a fost de 386 milioane euro, stabil față de anul trecut, iar profitul operațional ajustat a crescut cu 8%, atingând 619 milioane euro. Prada a reușit să mențină o marjă operațională de 22,6%, în ciuda investițiilor în branduri și produse.
Pe fondul unei scăderi de 1,9% a vânzărilor retail pentru brandul Prada, Miu Miu a devenit principalul motor de creștere al grupului. Vânzările retail ale Miu Miu au crescut spectaculos cu 49% în primul semestru, atingând 780 milioane euro și reprezentând 32% din totalul veniturilor grupului. Proiectele speciale precum Miu Miu Upcycled, Miu Miu Custom Studio și evenimentele literare au consolidat conexiunea cu publicul tânăr și rafinat, în timp ce brandul s-a menținut pe primul loc în clasamentul Lyst al celor mai populare mărci.
La nivel regional, Asia-Pacific a contribuit cu 34% din vânzări (838 milioane euro, +8%), Europa cu 728 milioane euro (+7%), iar America cu 424 milioane euro (+10%). În Japonia, veniturile au crescut cu 6%, iar în Orientul Mijlociu cu 24%. Totuși, scăderea turismului american în Europa și încetinirea pieței japoneze ar putea influența trimestrul următor.
Guerra a subliniat importanța mixului de produse și a relației personalizate cu clientul: „Avem o oportunitate mare de a vinde la prețuri mai ridicate, dar trebuie să rămânem credibili și în zona de entry-level.” Grupul a implementat o ușoară creștere de prețuri la finalul lunii iunie.
În paralel, achiziția casei Versace de la Capri Holdings (evaluată la 1,25 miliarde euro) este așteptată să se finalizeze între septembrie și noiembrie 2025. Guerra a refuzat să ofere detalii despre planurile pentru brand, menționând doar că orice schimbare va fi făcută cu prudență: „Este important să nu omori copilul în timp ce îl tratezi.”
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen BankCitește și...
Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.