G4Media.ro

Ministrul Transporturilor: Metrorex nu și-a plătit dările la stat, însă a mărit…

Sursa foto: Inquam Photos / George Călin

Ministrul Transporturilor: Metrorex nu și-a plătit dările la stat, însă a mărit salariile/ Există angajați doar pe hârtie, oameni care nu au trecut pe acolo niciodată sau aproape niciodată

Metrorex nu şi-a plătit dările la stat, între martie şi decembrie anul trecut, însă a mărit salariile, a declarat marţi ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, menţionând că în societate există personal angajat doar pe hârtie, „oameni care nu au trecut pe acolo niciodată sau aproape niciodată”.

  • „Nu creşterea de tarife rezolvă dezechilibrul acestei companii, şi vă dau câteva cifre. Ei încasează 50 de milioane din subvenţie lunar, din bugetul naţional, 11 milioane din încasări de bilete şi au cheltuieli de 100. Înseamnă că lipsesc în fiecare lună 39 de milioane, care sunt pierderi. De altfel un lucru care este puţin ştiut este că anul trecut Metrorex, între martie şi decembrie, nu şi-a plătit dările la stat. S-au strâns 213 milioane de lei, deci nu au plătit contribuţiile obligatorii, pensii, sănătate şomaj, cinci milioane sunt penalităţi şi în aceste condiţii li s-au mărit salariile. Avem şi informaţii că există personal angajat doar pe hârtie, oameni care nu au trecut pe acolo niciodată sau aproape niciodată. Sunt controale, verificări pentru a-i identifica pe aceşti indivizi”, a explicat ministrul Transporturilor, la Radio România Actualităţi.

Reacţia ministrului vine după ce preşedintele „Unitatea” – Sindicatul Liber din Metrou (USLM), Ion Rădoi, a declarat marţi, într-o conferinţă de presă, că preţul unei călătorii cu metroul ar trebui majorat până la 50 de lei pentru ca Metrorex să devină rentabilă, aşa cum îşi propun noua conducere a companiei şi ministrul Transporturilor.

  • „Cel mai important punct de azi este cel referitor la insolvenţa acestei activităţi a metroului pentru că (atât conducerea Metrorex cât şi cea a Ministerului Transporturilor consideră că metroul, n.r.) nu este rentabil. Vă rog să verificaţi: în toată lumea metrourile sunt subvenţionate, nu există nicio insolvenţă niciunde. Peste tot, tariful, pentru că este vorba de transport public comun, este subvenţionat. S-au trezit acum câţiva, cei care sunt acum la conducerea Metrorex şi a ministerului, s-au trezit să facă metroul rentabil. Aşteptăm şi noi această minune. În aceste condiţii, când noi avem deficit de personal, ce vor dumnealor? Să elimine nici mai mult, nici mai puţin decât 1.700 de oameni şi să majoreze tariful la metrou. Păi dacă metroul din Londra, care este dezvoltat pe 6 inele, şi care are 25 de lei tariful la un bilet, nu 2,5 lei, deci de 10 ori mai mare, şi tot n-au reuşit să facă metroul rentabil. Şi a venit domnul Drulă (ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, n.r.) şi vor să facă metroul din Bucureşti rentabil. Păi la ce nivel trebuie să ridici tariful unui bilet ca să-l faci tu rentabil? Îţi trebuie să-l duci la 50 de lei sau ceva de genul ăsta. În aceste condiţii noi n-avem cum să supravieţuim, dacă ei o ţin pe a lor – să face metroul rentabil”, a afirmat Ion Rădoi.

sursa: Agerpres.ro, sursa foto: Inquam Photos/ George Călin

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

22 comentarii

  1. Aici Drulă are dreptate și e bine că a luat taurul de coarne ! Țara se impute de la cap dar tot de acolo trebuie începută curățenia !

  2. Domnule ministru , aveti toata puterea , asa ca cel mai bine ar fi sa defiintati (demolati )aceasta ctitorie a lui Ceausecu , este o reminiscenta a regimului de dinainte de 1989 .
    Cu ranga cred ca este cel mai bine .

  3. Ia problema în mână ce te plângi atâta, fătălăilor

  4. Trebuie destructurate toate sindicatele!
    Miscarea sindicala trebuie interzisa!

  5. Unde a fost, unde este statul român?!
    Alo, Parchetul, poate va sesizați și voi pentru ilegalitățile de la METROREX tip DJASPC Teleorman!
    Cam toate firmele de stat sunt falimentare dar huzuresc prin subvențiile primite de la Buget!
    Primesc subvenții, își măresc salariile, își dau sporuri și prime, dar nu mai achită dările la stat, pentru că nu mai au din ce!
    Apoi se uită Cîțu la veniturile bugetare și vede că nu sunt bani pentru indexarea pensiilor!
    De aceea nu sunt bani, pentru că firmele mari de stat nu își plătesc contribuțiile, pentru că ANAF nu-și face treaba nici măcar pe evaziunea cu TVA și pentru că de fapt nu interesează pe nimeni!

  6. In vremea PSD-ului mentalitatea maidaneza a patruns si prin subsoluri.Dragnea trebuie sa fie mandru de „inrurirea”pe care a avut-o asupra acolitilor sai.Vorba aceea,a fost el condamnat Presedintele Frantei pentru asa ceva,dapai niste cocalari de Bucuresti.
    Aveti grija sa nu scape prin gaura mare facuta in bugetul statului.Astupati mai repede gaurile justitiei,ca ies ca sobolanii pe acolo.

  7. Oriunde în lumea asta exista reprezentanți ai angajaților.. De obicei sindicate, sa se bata pentru drepturile tale.
    Problema e ce ‘învârteli’ au cei din sindicate în afara intereselor declarate..

  8. Dacă nu era Drulă, nu aflam ce mizerie e la Metrorex/USLM, mizerie tolerată inclusiv de Bode de la PNL.

  9. Cine se crede acest domn Durla sa vina sa strice ordinea fireasca a lucrurilor din ultimii 30 de ani?

    Lasand gluma la deoparte este clar ca ne flam fix unde meritam sa fim si am indoieli mari ca acest ministru va fi lasat de mafia din PNL sa faca curatenie, cel mai probabil cu prima ocazie va fi rastingnit la televiziunile prietene si basculat dupa modelul binecunoscut

  10. Pentru redacție: Jurnalismul adevărat presupune și un pic de cercetare atunci când includeți afirmațiile unui domn certat cu adevarul (Dl. Radoi).
    La o simpla căutare pe Google afli adevarul în ceea ce privește metroul din Londa (the TUBE), respectiv veniturile depășesc cheltuielile, dar toți banii sunt reinvestiți în modernizare și extindere:

    Does the tube make money?
    Mark Evers, director of customer strategy at TfL, clears up matters. ‘Transport for London, which includes London Underground, doesn’t make a profit,’ he says. ‘We reinvest all our income in running and improving transport in London. … So, yes, the tube makes money – but not a profit.

    • Pretul biletelor de pentru metrou in Londra sunt intre 4.90 si 6 GPB .
      Sa faca si in Bucuresti pretul de cel putin 10 RON biletul .

  11. D-le ministru, in subordinea cui se afla acest Metrorex? A mea in niciun caz ! De aproape doi ani ati venit la putere si veniti acum ca anul trecut Metrorex nu si-a platit datoriile la stat. In afara de astfel de plangeri (zilele trecute ati bagat-o si pe aia cu falimentarea Metrorex) mai veniti cu ceva? De treaba cand va apucati? Ca de vaicareli suntem deja satui !

  12. Drula zice ca din bilete incaseaza 11 mil lei la pretul de 2,5 lei calatoria . Cheltuiala pe luna este de 100 mil lei cu toata destrabalarea si salarii ultraumflate pe spatele fraierilor. Mafiotul Radoi spune ca nici cu 50 calatoria ( ca la Londra ) nu se face metroul rentabil , adica cu venituri in crestere cu de 20 de ori ( teoretic ) , incasari de 220 mil lei (tot teoretic) . Deci profitul ar fi pe luna 110 mil si fara a se mai da subventia de la stat. Oare nu exista nimeni sa calculeze si sa-i arate acestui mafiot fanfaron ?
    Cred ca cu un pret de 7,5 lei per calatorie plus masuri drastice de adevarata reforma in acest viespar de mafioti si ceva subventie rezonabila , metroul poate functiona fara probleme.

    • CORRRECT! Mr. Radoi, ca sa ne lamureasca ar trebui sa ne spuna cate bilete de calatorie cu metroul se cumapara cu un salariu minim pe economie respectiv cu mediul din companiile metrourilor din Londra, respectiv Bucuresti. Dar cred ca nu-l duce deloc capul; nici nu sufere comparatie pretul pe calatorie fara o raportare la costul vietii sau al orei de munca. Si art trebui sa stie daca este cu adevarat sindicalist.

    • Ești foarte deștept. Ai prins esență, dar aici nu se aplica regula de 3 simpla. Dacă prețul la metrou creste, mai putina lume îl va folosi. Mulți din ei vor folosi mașini. Sa vezi atunci aglomerație în trafic. Ca idee, va fi ca atunci când au făcut greva. Mai multe mașini în trafic, mai multa poluare. Eu zic sa desființeze metroul la fel cum vrea bulai sa desființeze TVR. Facem economie lunara la buget, iar tu vei respira un aer de calitate.

  13. Oameni (de ordinul sutelor) care iau salariul lunar de ani de zile sunt și nu merg la serviciu sunt și la STB SA nu numai la Metrorex. Este o modă în ultimii 30 ani la marile companii de stat. Pe Dragnea l-au luat pentru o secretara ținută la partid, băgați vă în Metrorex și STB SA și vedeți cum ies lighioanele la suprafață 🤫.