G4Media.ro

Ministrul Bode despre situația Tarom: Nu vom ajunge în categoria țărilor care…

Ministrul Bode despre situația Tarom: Nu vom ajunge în categoria țărilor care nu au companii naționale. Aplicăm planul de restructurare iar din 2024, Tarom va fi pe profit

Planul de restructurare este obligatoriu de aplicat în cazul TAROM, iar dacă nu este dus la îndeplinire acum, este ultimul drum, este ultima şansă de a folosi această oportunitate generată de criza de coronavirus pentru ”a curăţa această companie”, a declarat, marţi seara, ministrul Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor, Lucian Bode.

Şeful de la Transporturi a precizat că în luna iulie, cel mai târziu săptămâna viitoare, vor fi declanşate procedurile legale pentru accesarea ajutoarelor destinate TAROM şi Blue Air, urmând să fie asigurate fondurile necesare pentru cele două companii pentru a depăşi această perioadă de criză provocată de pandemia de coronavirus.

„Situaţia este foarte gravă în tot ce înseamnă industrie de transport aerian din Europa. Traficul a scăzut cu peste 90-95%, la fel şi pentru companiile româneşti şi, practic, acestea nu au încasări. Nu au zburat, nu au zburat nu din vina lor. Nu din vina TAROM nu pot zbura la Roma sau la Viena. Avem interdicţie să zburăm în aceste state. Am dat două exemple. Vorbim despre două companii – TAROM şi Blue Air – două companii în care la una statul este acţionar cu 97%, la cealaltă este acţionariat privat, companie românească 99,99%. Vorbim de o companie cu o cifră de afaceri pe anul trecut – TAROM, 1,5 miliarde de lei, Blue Air, 2,1 miliarde de lei. De ce spun aceste cifre? Au plătit taxe şi impozite la zi la stat. Vorbim de o companie – TAROM, 1.776 de angajaţi, cu 29 de aeronave, Blue Air, 926 de angajaţi, cu 20 de aeronave, deci companii importante. De exemplu, Blue Air asigura 25% din piaţa de low-cost din România. Cel mai greu lucru de recuperat în industria de transport aerian este piaţa. Odată ce ai pierdut piaţa, este aproape imposibil să poţi să recuperezi această piaţă. De aceea, eu cred că noi, Guvernul României, am făcut şi vom face tot ceea ce ne stă în putinţă pentru a salva aceste companii”, a afirmat Bode, la Digi 24.

El a reamintit că statul român a acordat în februarie un ajutor de salvare companiei TAROM în valoare de 37 de milioane de euro.

„Acest ajutor de salvare se va transforma în ajutor de restructurare odată ce planul de restructurare va fi depus şi aprobat de către Comisia Europeană. Vom permite accesarea unui credit cu garanţii de stat pentru compania TAROM, vorbim de aproximativ 64 de milioane de euro, pentru a traversa această perioadă”, a menţionat ministrul.

Întrebat care ar fi pericolul dacă TAROM nu va respecta planul de restructurare, Bode a răspuns: „Ar fi o ruşine pentru România să intre în galeria celor trei ţări – din câte îmi amintesc sunt trei ţări în Europa, Slovenia, Slovacia şi Lituania, care nu au companii naţionale. Nu vom ajunge aici, pentru că, aplicând măsurile din planul de restructurare pe cei patru piloni pe care i-am indicat aici, noi estimăm că din 2024 compania TAROM va fi pe profit”.

În ceea ce priveşte Blue Air, statul român i-a facilitat un împrumut în valoare de 30 de milioane de lei pentru a-şi plăti certificatele verzi, fără de care aeronavele sale nu mai puteau zbura.

Lucian Bode a dat asigurări că cei doi operatori aerieni au luat măsuri în această perioadă pentru a reduce costurile şi, în consecinţă, presiunea pe buget.

„Atât Blue Air, cât şi TAROM au luat măsuri în această perioadă. De exemplu, din cei 926 de angajaţi, Blue Air a trimis peste 80% în şomaj tehnic, a redus programul de lucru de la 5 la 4 zile. TAROM, în acest moment, are peste 600 de angajaţi în şomaj tehnic, a redus programul de lucru de la 5 la 4 zile, asta înseamnă că a scăzut presiunea cu 20% pe buget. Planul de restructurare este obligatoriu şi acest plan de restructurare, din punctul meu de vedere, pentru compania TAROM, dacă nu este dus la îndeplinire acum, este ultimul drum. Şi vă spun: este ultima şansă să folosim această fereastră de oportunitate generată de criză pentru a curăţa această companie”, a avertizat oficialul MTIC.

Sursa foto: CNAB

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

11 comentarii

  1. Ei lasa ca si Ungaria a ramas fara Malev si n-a murit nimeni…

  2. Pai nu ar imparti si PNL niste sinecuri

  3. Tarom iesea in pierdere si atunci cand aveau numar record de calatori in 2018-2019.
    E clar ca e o gaura neagra pentru buget, mentinuta pentru sinecuri si numiri politice.
    Macar daca nu ar avea o flota atat de uzata, trebuie sa-ti faci cruce de fiecare data cand mergi cu ei.
    Pilotii par sa fie cei mai apti, lucru firesc pentru ca trebuie sa se descurce cu cele mai uzate avioane, cumparate de la turci de guvernele pesediste.

  4. Aha, cu elice, si cu praf in cusete!!?

  5. Ministrul Bode: „din 2024 compania TAROM va fi pe profit”

    Minciună cu gura până la urechi: de 30 de ani, atât PSD cât şi PNL au folosit compania TAROM ca sursă de bani negri pentru partid.

  6. Sa moar@ mata!

    De ce in 2024 si nu anul asta, incepand cu august? Pt ca romanii sunt prosti (0 scoala, 0 valori, 0 leadership si 0 corectitudine) si uita repede. Din cauza asta 2024.

    Sa nu uitam…firea a a fost votata in buc si dupa 89 avem doar kkt adica psd si pnl

  7. Mai au șefii de la Tarom rude de angajat ? Tarom va deveni firmă de familie cu bani de la stat.

  8. Nu mai bine privatizaţi Tarom ca să nu mai fie toate gunoaiele PSD/PNL angajate acolo? Tarom merge în pierdere pentru că e administrată de hoţi.

  9. „Nu vom ajunge în categoria țărilor care nu au companii naționale.”

    Nu pe dracu! In afara de firma aia lui Firea cu doua roabe, 3 lopeti si 5 ciumeti, adunati de prin vreun club la ce adidasi aveau in picioare, sa vina la o sedinta foto la santierul Spitalului Metropolitan din Pipera, ce mai avem?