Donează aici. Susține o presă liberă.
Funcționăm ca organizație non-profit, iar banii rezultați din contribuțiile cititorilor sunt destinați integral finanțării proiectului G4Media.
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
Ministerul Transporturilor va reduce de la 3,5 metri la 3 metri lățimea benzilor de pe Drumuri Naționale, măsura urmând să permită creșterea siguranței rutiere prin reconfigurarea circulației după modelul proiectului pilot 2+1 de pe DN 2 (Ialomița), amenajarea unor benzi suplimentare fără exproprieri în zona intersecțiilor sau amenajarea unor insule în zona trecerilor de pietoni. Pentru modificarea legislației, Ministerul Transporturilor a prezentat Proiectul unui Ordin de ministru, normele tehnice fiind aprobate în Consiliul Tehnic și Economic al Companiei de Drumuri încă din 2020. Totodată, ministerul de resort susține că, prin îngustarea benzilor de circulație, „se reduce viteza” și scade riscul de accidente.
Cum funcționează sistemul pilot 2+1 de pe DN 2 București – Suceava (Drumul Morții)
Cel mai mare avantaj al proiectului pentru reducerea lățimii benzii de circulație este că permite continuarea proiectului de resistematizare rutieră 2+1 început în 2019 pe DN 2 în Ialomița. Practic, pe 10 kilometri, carosabilul prevăzut inițial cu o bandă pe sens și acostament lărgit a fost reconfigurat alternativ la sistemul 2+1, adică o bandă pe un sens și două benzi pe sensul opus, fiind 4 tronsoane de aproximativ 2,5 kilometri care alternează.
Citește integral pe economedia.ro
…inaptul și libricul de grindeanu, un comunist ratat de al ciumei roșii, o să facă șosele viitoare cât o uliță, să poată fura banet….țările serioase, mai mici decât România, fac autostrăzi nu trotuare….cu psd-isti la guvernare ajungem în 1990 toamna..
Pentru progresistul taliban nimic nu-i bun, daca expropriau de ce o faceau? daca fac treceri de pietoni de ce le fac? … pamantul mintii.
George, trol penibil,
Dacă mută liniile pe asfalt nu se numește că face ceva. Ăsta e stilul ciumei roșii, mai dă cu vopsea peste rahat.
E clar , s-a pus puturosul de Grajdeanu pe treaba. Sa vezi de acum accidente !!!1
Ai voie sa critici dar sa nu zici nimic de PSD ca s-ar ca arși toate lipitorile natiei care su.g seva POPORULUI.
@George, cel mai probabil un pensionar special, nu are treaba cu drumurile din tara asta ca el oricum zboara cu avionul prin alte țări.
Pai bai psd-ist parazit, de ce nu deseneaza Grindeanu o autostrada pe ulitele Patriei, ca tot realizare , la mintea ta?!? Comunistule, desenam știuleți pe porumb sa ne mandrim cu realizari?!?
Eu unul primesc si carpeala, asta e nația, prea multi hoți de îmbuibat, 1% din PIB pensii speciale, sustinute vehement de PSD si toate gastile si hotii din toate partidele inlusiv AUR, DAR dupa carpeala care e planul?!?
Aici PSD e maestru, carpim, ne mandrim ca ce carpaci suntem, dar dupa care e solutia?!? Noi catre ce mergem, catre drumuri ulițe?!?
Aceleasi desene le face PSD si pe bani, scrie pe ei ca sunt de 100lei, dar mai valoreaza 70 lei, asta stie sa facă PSD, partidul comunist, sa deseneze si sa raporteze frumos, producții la hectar.
Prin reducere lățimii benzilor de circulație vor scădea numărul de accidente ?
Cu cine s-au consultat când au debitat prostia asta ?
Ok. Dacă se ajunge la implementarea acestei idioțenii ar trebui urmărit și efectul pe care Ministerul transporturilor îl preconizează, adică reducere numărului de accidente. Dacă acest lucru nu se întâmplă, sau mai rău, numărul accidentelor va creste, atunci inițiatorii acestei aberații ar trebui trași la răspundere pentru faptul că această reglementare a periclitat viața și sănătatea oamenilor.
Cred că cei din asociația transportatorilor ar trebui sa aibe un cuvânt de spus.
Tâmpenia asta este chiar cauza prea multor accidente!
E clar: cat mai multe blocaje la trecerea de pe două benzi la o singură bandă. O nouă Vale a Prahovei.
George, trol p.e.nibil,
Dacă mută liniile pe asfalt nu se n.umește că face ceva. Ăsta e stilul ciumei roșii, mai dă cu vopsea peste r.a.h.at.
Din păcate nu Ciuma Rosie este de vina, ci noi că acceptam așa ceva . Jigodiile astea fura pe spatele nostru și al copiilor noștri. Pentru Retarzi : Votați Ciuma Rosie.
Pe ăștia nu ii duce prea mult capul. Banda standard e de 3.5 m pentru o mașină nu e tramvai să meargă doar pe unde sunt sinele. Că exemplu un tir are 2.55 m lățime adică îi rămâne 22.5 cm ( cat lungimea unui caiet) pe fiecare parte daca merge perfect pe mijlocul benzii, când se întâlnesc două tiruri le trebuie precizie de pilot de F1 sa nu se atingă. In stilul asta ar putea să facă banda de 1 mblatime și transforma DN2 in autostrada cu patru benzi pe sens.
„Totodată, ministerul de resort susține că, prin îngustarea benzilor de circulație, „se reduce viteza” și scade riscul de accidente.”
Asta se poate intampla doar in mintea incetosata si cu intreruperi a lui Grindeanu. In realitate va creste numarul de accidente.
Stan, corect! Pe autostrada soarelui sunt accidente cel mai des cand e aglomerat, lumea se grabeste si conduce imprudent. O sa se aglomereze si mai tare E85 si o sa apara „Grabitii” care produc accidente.
Dacă prinzi un camion în față care merge cu 50 la oră ai încurcat – o vreo 2 – 3 km.
Și alternează 2-3 km pe o bandă după care 2 – 3 pe 2 benzi.
Și o ia de la capăt de vreo câteva ori.
Îți macină nervii, să nu mai spunem că mai sunt unii care, atunci când scapă, accelerează, dau flashuri și claxoane, fac depășiri riscante, într – un cuvânt comportament agresiv.
Știu din experienta pe DN 2.
Din birou e ușor să dai soluții…
În loc să se preocupe de mărirea vitezei în condiții de siguranță…
Bai ce tampenie! Bucata aia de la Ialomita incurca rau de tot. Practic nimeni nu mai merge bine de pe nici o banda, strica treaba pentru toata lumea. E o tampenie!
Încurcă toți idioții care cred că au dreptul ca ceilalți să se dea de pe drum din fața lor. Altfel, pentru șoferii normali și care respectă regulile de circulație nu încurcă deloc, ba chiar ajută. Plus că scade numărul de accidente.
„Ministerul Transporturilor va reduce de la 3,5 metri la 3 metri lățimea benzilor de pe Drumuri Naționale”
pai cum e ma sigur la 3m decat la 3.5m?💩
1) O semiremorca de TIR are 2,6 m iar autotractorul are 2.95m ( inclusiv oglinzi). Asta inseamna ca toleranta fata de conducerea camionului centrat pe banda este de 2.5 cm stanga-dreapta.
Un autocar/autbuz are latimea de 2.55m, 2.95m inclusiv oglinzi.
2) Pe un drum cu 3 benzi se va intampla, relativ des, ca pe aceeasi transversala dusa pe axul drumului sa se intalneasca trei tiruri, fiecare avand o toleranta de 2.5 cm fata de celalalt. Si asta la o viteza de circa 80 km/h
–––––––––––––––––-
Din (1) + (2) decurge ca scolile de soferi pot asigura cursuri in vederea obtinerii categoriei C si D, care sa faca fata conditiilor de trafic asigurat de catre autoritati doar numitilor {Hakkinen, Alonso, Hamilton, Auriol, Sainz} iar instructor va trebui sa fie unul dintre {Vestpen, Raikkonen, Loeb}
Ne-am pierdut mintile!?!
+10
@sanitarul mineni nu spune ca trebuie sa mergi in paralel cu tractorul, depasesti cand se poate … dar daca nu poti din cauza oglinzilor … solutia asta e ca sa nu intre cel de pe banda cealalta pe contra sens
Răspuns sigur: „cu siguranță”!
sanitare, la obiect comentariul, respect…o spune cineva din domeniu.
O sa mi se spuna ca depasirea autovehiculelor destinate transportului va fi interzisa pe acele sosele (desi e cam exagerat sa fie interzisa pe zeci de km!).
Bun.
Atunci sa ne gandim la un sofer incepator (ca sa nu dam exemple discriminatorii cu privire la sexe) trecand cu 90 km/h printre doua tiruri in deplasare, pe soseaua respectiva. Fotografiile, in direct, la stirile de seara!
Sanitarul este unul dintre puținii indivizi inteligenți și deștepți care mai comentează pe aici!
@Andrei: circulatia pe drumurile publice trebuie reglementata astfel incat, facand ORICE manevra care nu incalca prevederile legale, sa se desfasoare in siguranta. (Altfel, legea interzice respectivele manevre, considerate periculoase, ca asta-i ideea!)
Deci ceea ce sustii tu, nu functioneaza. Gandeste-te si la problema legala: trei tiruri in paralel, se produce accident, cineva trebuie sa fie vinovat iar societatile de asigurari trebuie sa plateasca (conform contractului) despagubiri. Crezi ca se poate stabili vinovatul? Si, mai ales, crezi ca este rezonabil sa declari pe cineva vinovat pentru o eroare de estimare a latimii autovehiculului pe care-l conduce de (2.5 cm / 295 cm) * 100 = 0.84%?!
Sunt situatii, rare, in care nu poti sa prevezi in ce situatie ajungi in trafic si niciunul dintre noi nu suntem in stare de asa o precizie, nu crezi? Si, totusi, legea ne cere aceasta precizie! Ti se pare rezonabil?!
Eu nu am fost ironic de data asta!
Ați uitat de Titi Aur?
singurul lucru care se va intampla prin scaderea latimii benzilor de circulatie nu este „reducerea vitezei” ci restrangerea spatiului „de joaca” al cimpanzeilor cu permis de conducere si limitarea posibilitatilor de a-i evita pentru soferii cu tiglele pe mansarda.
in rest, numai de bine, genial ca intotdeauna guvernantii nostri.
ah, da, bine ca au evitat sa construiasca autostrazi. cine stie ce nenorociri mai aduceau si alea. ca doar vedem bine ce se intampla la nemti, carnagii, dom’le, carnagii pe autostrazile alea.
Mda, vor să spună că fac și ei ceva, dar defapt nu fac nimic. La valorile de trafic care se înregistrează pe mai toate drumurile din țară, rezultă foarte clar că este nevoie urgentă de noi drumuri, mai pe românește, avem nevoie de autostrăzi în toată țara.
3m cam mult..io zic sa reduca banda la 1.5m si sa oblige soferii sa mearga pe 2 roti..asa o sa avem 4 benzi..si nu o sa mai fie nici un accident..ce naiba..putem ridica drumul direct la rang de autostrada..si asa o sa mai avem 100km
Buuuna ironia!
Corect!
Daca prin reducerea latimii benzii de la 3,5m la 3m creste siguranta circulatiei, inseamna ca prin reducerea suplimentara pana la o lățime de 1,5m soseaua va deveni absolut sigura pentru ciculatie. Bravo Grindene! Si poti desena si cate doua benzi pe sens, daca te mai gandesti putin observi ca practic ai facut o autostrada doar cu niste cutii de vopsea.
Bașca ca in felul acesta cresc si pensiile
PSD la transporturi…la ce sa te astepti.
Mai Ioane, dar usereii ce au făcut când erau la guvernare, inclusiv dl. Drula? Nimic, doar arogante
O să se dovedească o tâmpenie îngustarea benzilor. Dragnea nu făcuse kilometrul de 800 de metri? Escrocul!
G4
Grindeanu mai bine ar fi folosit cu fasolea aia ranjita de redus ce e la reclame cu proteze pentru caini, ca au mai fost pe la TV.
Asa va place?
Decat sa reduci la 3m si sa faci drum national, mai bine reduci la 1m si faci autostrada cu 4 benzi pe sens. O sa moara nemtii de ciuda cand o sa auda cum ne-am facut noi peste noapte zeci de mii de km de autostrada.
Foarte bine să facă poteci, să lase gropiile în asfalt și e numai bine pentru drumeție. O să se potrivească numai bine cu Loganuriile astea electrice ,că și lor li s-au redus dimensiuniile.
Și cu 3.5 metri sau produs accidente pe E 85 dar sa faci banda de 3 metri atunci sa vezi catastrofe! !! Ce tâmpenie, omul ăsta judecă cu capul sau cu picioarele ????
pe E85 se produc accidente pentru că sunt o grămadă de idioți care consideră că drumul ar avea două benzi pe sens, nu una. Nu spun că e bine să fie benzile de 3 m lățime, dar nu lățimea insuficientă a benzilor e cauza accidentelor acum
Andrei,
Când îți spun vreo 10 că ești beat, te duci să te culci.
Îți spun toți că e o soluție p.r.oas.tă, tu Batman, Batman !
Experimentul de la Sinesti de pe E85 este bun doar noaptea dupa orele 24,00 pana pe la 5,00 dimineata. In restul timpului drumul este extrem de aglomerat si pe tronsoanele respective mai mult se sta pentru ca la intrarea de pe bucata de o banda pe bucata de 2 benzi apare efectul de palnie. De multe ori iti ia si peste o jumatate de ora sa parcurgi cei circa 7-8 kilometri de „experiment”. Ar trebui desfiintat. Asemenea tronsoane de o banda – doua benzi alternative ar trebuie facute doar dupa studii serioase de trafic astfel incat sa nu se petreaca situatii ca la Sinesti-Movilita. Aici, dupa ce trec, cu chiu cu vai si cu nervii intinsi la maxim, de transonul respectiv, soferii mai abitir apasa pe pedala de acceleratie sa „recupereze”.
Poate da un decret si reduce si latimea masinilor noastre – ca tot se pricepe la matematica. Asa progresiv putem face autostrazi din drumurile comunale: ce mai realizare ar fi pentru ministru!
Să facă mașinile ca vagoanele de tren, fiecare loc să fie în spatele șoferului. Ce idioți.
Da… Cică a scris și o carte
Nu ministrul e de vina, ci cei care fac asemenea propuneri si care nu cunosc niciun pic de reglementare, nu le pasa de legi si nu conduc masini, sunt directori cu soferi. Astia ar trebui dati afara sau macar schimbati din functie si trecuti in executie.
Exista Acordul AGR care spune clar despre drumurile europene „III.1.1. Părţi carosabile, III.1.1.1. Latime
Benzile de circulaţie ale părţii carosabile au, în aliniament drept, o latime de minimum 3,50 m.” E suficient de clar? Cel putin 3,50 metri. Ce fac ei inseamna atentat la siguranta circulatiei si la vietile noastre. Noi ce facem? Comentam, dar nu-i contestam sau sa-i dam in judecata
Tot, îi dați cu ciuma roșie, comuniști, etc., … Vă rog să faceți distincție clară între comunismul care a fost cu conducători comuniști și capitalismul sălbatic de acum , cu conducători trădători de neam, care au vândut pe cât nu face activele acestui stat!
De autostrazi avem nevoie – nu de jumatati de masura si tot felul de inventii idioate in aceiasi gama a neputintei !
Decât să îngusteze mai bine să desființeze. Sa pară că avem mai multe autostrăzi 🥰🥰🥰
O idee mai eficientă ,, nu se esistă”!!!….. pentru a ajunge in fruntea clasamentului mondial la numărul de accidente și morți pe drumurile țării. Limba română este săracă în epitete pentru a califica o asemenea ,,idee”(?!), iar entitatea ( că nu poți ai zice om ) care a debitat-o merită legat cu capu-n jos, la stâlpul infamiei.
În atentia domnului ministru al transporturilor.în legătura cu îngustarea drumurilor cu 50 cm după cât am înteles.Este cu mult mai economic ca îngustati lăimea autovehiculelor cu 25 cm.
Până nu se va introduce raspunderea ministerială, nu se va face nimic bun în țara asta.
Când numești un informatician la drumuri, asta se întâmplă. Vor îngustă benzile, dar cheltuielile pe hârtie vor fi ca pentru benzile de 3,5 m.
Unde se duce diferența? La partiiid.
Bani gheață.
In timp ce alții repara autostrăzile existente noi ne întoarcem în timp din cauza incompetenței, a se înțelege clar ca acest lucru nu este o soluție nici macar pe termen scurt, nu știu ce studii au făcut dar nu este soluția, pe când un drum expres cu regim de autostradă în sudul Olteniei, au în Moldova?, Dau această știre că și cum ar fi marea realizare, e nefiind nici macar un compromis ci o aberați e, se va face coada in spatele tururilor și când se lățește la2 benzi atunci sa te tii cu accidentele…..
Sa-i trimita careva poza asta din articol lui grindeanu,poate nu stie cat de lat e un autobuz,ca de pe bancheta din spate nu se vede asa bine. Nu inteleg care era problema sa lase bezile de domensiunile care erau,la ce imi trebuie 1,5 m acostament. Ori asa ori 70cm tot stai cu masina in drum daca faci pana. Sa vedem cat de frumos va fi noaptea sa deosebesti cand intri pe partea cu o banda avand faruri prin ochi si vopsea care abia se vede. In loc sa schimbe configuratia benzilor,mai degraba ar baga mai multa politie,ca accodentele se intampla din smechereala mai mult.
Sa vedem ce părere are domnul Drula despre această inepție. Am înțeles ca este noul președinte alComisiei pentru transporturi și infrastructura din Camera deputaților
Corect!
Eu propun ca cei care vin cu asemenea propuneri sa fie încolonati pe drumul E-85 Bucuresti-Suceava în conditii de trafic intens si să vada căt fac pe acest drum si cred că le piera pofta de a face o asemenea prostie. Din birou,pe hărtie merge numai că practica nu se prea potriveste.STUDIUL DE FEZABILITATE SE PLATESTE CU BANI BUNI….
De când s-au făcut tâmpeniile alea se creează niște blocaje pe DN2 mai ales vinerea și duminica sau vara la ore de vârf. Efectiv se stă pe loc so câte 1 oră.
Se va bloca tot drumul spre Moldova
În loc să mărească cu 1 – 1,5 metri lățimea carosabilului pentru a se circula pe 2 benzi, Grindeanu de la Timișoara ne îngustează lățimea benzii de circulație??! 😱🙈🙉… La PSD dezvoltarea e în sens invers, ca de obicei… Numai la ei găsești „inteligenți” care afirmă cu nonșalanță că „pentru ce ne trebuie nouă autostrăzi”! Rolul PSD e să ne țină în subdezvoltare și să inventeze ministere pentru Firea.
Am fost de cateva ori pe tronsonul mai sus numit si mi se pare o tragedie momentul in care se ingusteaza de la 2 benzi la una singura. Daca esti mai slab de inger, trebuie sa lasi cel putin 5-6 masini in fata ta care isi prelungesc banda peste zona hașurată cu o viteza iesita din normal. Ca sa nu mai discutam despre ce se întâmplă daca se intalnesc in aceeasi portiune de drum (fiecare pe banda lui, ca sunt 2+1) 3 masini de tonaj mare.
În loc să le lărgească ce naiba le face?!
„este” foarte bine se va ajunge să avem drumuri cu sens unic și astfel vor să reducă numărul de accidente.
🤣”prin îngustarea benzilor de circulație, „se reduce viteza” și scade riscul de accidente.”. Cum poți SĂ AFIRMI AȘA CEVA???? Să ajungi să „iei un șpan din celălalt”???. ADEVĂRATA PROBLEMĂ este că-i plătim pe „specialiștii” ăștia 🤣
Precum in caricaturile vechi. Caricatura iar sub scria „fără cuvinte”.
Va fi o greseala imensa ingustarea drumurilor nationale! Domnule ministru, nu faceti o asemenea greseala! Cand conduc pe drumurile din Romania mereu imi spun cat de inguste sunt benzile de circulatie in comparatie cu cele din Franta, de exemplu. Nu-i posibil asa ceva! In ce tara traim? Nu vom mai avea curaj sa iesim din orase! NU INGUSTATI BENZILE DE CIRCULATIE! Din contra, benzile de circulatie trebuie largite pentru reducerea accidentelor rutiere. Ganditi solutii pentru modernizarea infrastructurii rutiere, faceti investitii, autostrazi! Daca unul depaseste inconstient, cel de pe contrasens unde se fereste? Rigolele de pe marginea drumului sunt foarte adanci si benzile inguste.
Va rugam d_le ministru lăsați 4benzi ,expropiați si faceti un drum european rapid.Propunerea cu 3benzi este valabilă in localități in țările cu autostrăzi ,nu in România.Reducerea vitezei este cea mai proasta solutie in Ialomița.Va multumim .
Ce de adulți plingaciosi . Startul l-am ratat in ’90 din cauza a cel puțin 80% din părinții și bunicii vostrii. Din 4 in 4 ani pe 50% dintre cei 80 % i-a durut In cot , erau deja aranjați din ce furaseră imediat după ’90, restul de 50% au mers zombii și au votat toți hoții și toate jigodiile, indiferent de partid, cu scopul de a fura în continuare. Aveți grijă să nu ajungă și copii vostrii la fel de prosti ca voi- la ce înaintași au avut- e puțin greut dar nu imposibil.