Donează aici. Susține o presă liberă.
Funcționăm ca organizație non-profit, iar banii rezultați din contribuțiile cititorilor sunt destinați integral finanțării proiectului G4Media.
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
Ministerul Transporturilor va asigura o finanțare de peste 13 miliarde lei pentru întreg proiectul magistralei de metrou M1 de la Cluj-Napoca, contractul scos la licitație în martie fiind suplimentat până la valoarea de 9 miliarde lei. Termenul limită pentru asigurarea finanțării era 31 decembrie, în caz contrar, licitația trebuia anulată, conform legii. Magistrala M1 Cluj-Napoca, prima linie de metrou din afara Bucureștiului, are o lungime de 21 kilometri și 19 stații, iar termenul de proiectare și execuție este de 8 ani, însă pentru lucrări de structură la 9 stații de pe tronsonul Sfânta Maria – Europa Unită prin PNRR se asigură 1,5 miliarde lei. Primăria Cluj-Napoca urmează să anunțe pe 27 ianuarie 2023 câștigătorul contractului, în cursă fiind doi constructori din Turcia (detalii aici).
Este cel mai mare contract de finanțare de până acum, a transmis joi ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu. „Cel mai mare contract de finanțare din ultimii 30 de ani a fost semnat astăzi de Ministerul Transporturilor! Banii vor asigura construcția metroului din Cluj-Napoca! Prin acest contract de finanțare se asigură 13,69 miliarde de lei (din care 1,48 miliarde de lei din PNRR) pentru cele două etape necesare construcției Magistralei 1 a metroului clujean. Fondurile vor fi folosite pentru proiectarea, construcția, echiparea și punerea în funcțiune a liniei de metrou ușor în zona metropolitană Cluj-Napoca (21,03 km), a celor 19 stații și a depoului. În prima etapă vor fi finalizate lucrările pe 9,16 km care includ secțiunea Sfânta Maria – Europa Unită (9 stații) și depoul. Lucrările din această etapă, finanțată prin PNRR, trebuie finalizate până la sfârșitul lunii august 2026. În cea de a doua etapă, finanțarea va asigura construcția secțiunilor Țara Moților – Sfânta Maria (7 stații) și Piața Mărăști – Muncii (3 stații) care totalizează 11,87 km”, a afirmat Sorin Grindeanu.
Contractul este finanțat din fonduri de la bugetul de stat, din PNRR, POIM și POT, dar și de la bugetele primăriilor Cluj-Napoca și Florești. Nu se precizează cine va asigura subvenția pentru funcționarea metroului.
Citește integral pe economedia.ro