G4Media.ro

Ministerul Transporturilor cere creşterea limitei de viteză de la 100 km/h la…

Ministerul Transporturilor cere creşterea limitei de viteză de la 100 km/h la 120 km/h pe Drumurile Expres, respectiv de la 130 la 140 km/h pe autostradă. Legătura între limita maximă de viteză şi finanţarea europeană/Drulă a depus un proiect de lege pentru şosele mai rapide

Primii kilometri de Drum Expres din România ar putea fi deschişi circulaţiei până la sfârşitul anului sau cel mai târziu la primăvară, lotul doi al Drumului Expres Craiova- Piteşti fiind la peste 90 % stadiu fizic de execuţie. Tronsonul dintre Balş şi Slatina unde lucrează constructorul român UMB are o lungime de 40 de kilometri cu profil de Drum Expres, foarte aproape de cel al unei autostrăzi. Practic, ce deosebeşte un Drum Expres de o Autostradă este lăţimea benzii de circulaţie, mai îngustă cu 25 cm. şi lăţimea benzii de urgenţă, 1,5 metri faţă de 3 metri la autostradă (banda de încadrare 0,5 metri la DEx).

Pentru că Drumul Expres este totuşi, mai apropiat de profilul unui autostrăzi decât de cel al unui Drum Naţional şi pentru a diferenţia noua categorie, Ministerul Transporturilor a solicitat ,,Internelor” încă din vară ca, limita de viteză pe drumurile expres să crească de la doar 100 de km/h. la 120 km/h. respectiv de la 130 la 140 km/h. pentru autostrăzi, arată un document pe care l-a consultat Economedia. Articolul 49 din Codul Rutier (OUG 109/2002) stabileşte următoarele limite de viteză în afara localităţilor : 130 km/h pe autostrăzi, 100 km/h pe Drumurile expres şi Drumurile Naţionale Europene (E) şi 90 km/h pe celelalte categorii de şosele. În paralel cu demersul început în timpul mandatului, fostul ministru Cătălin Drulă (în calitate de co-iniţiator) a depus săptămâna aceasta la Senat un Proiect de Lege pentru creşterea limitei de viteză la 120 km/h. pe drumurile expres dar fără a mai include şi creşterea vitezei la 140 km/h pe autostradă.

Citește integral pe economedia.ro

Donează prin PayPal paypal icon
Donație recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Abonează-te la newsletter

14 comentarii

  1. ce ne mai incurcam cu limite? d-alea ca in germanica nu avem si noi, fara limita de viteza!?

    • Pai cine se încurcă? Oricum se circulă peste vitezele astea tot timpul…doar că vor fi mai puține amenzi și mai mult tupeu, mai agloremat și mai mulți morți.

    • Ce e bombardierule ? Nu îți place că nu poți să ne arăți ce viteza mare prinzi tu cu cazanul tau de BMW luat sh de prin Germania ,? Ți-ai dracu că din cauza voastră se fac accidentele

    • Răzi tu răzi, dar porțiunile delimitate se află în discuții de desființare de ceva ani in DE.
      A crescut mortalitatea recent cu mașinile moderne puternice, semi autonome.

      E un lucru să mergi cu viteză riscând buzunarul si permisul, alta e sa fie permis prin lege. Orice mașină decentă de după 2016 poate merge cu 200 pe autostrada, dar clar nu se opresc în aceleași distanțe.
      E mult prea multă varietate chiar si pentru disciplinații Europei să justifice

  2. Fara limita, sa mai murim si noi de ceva.

  3. O super masura, consider că am mai invatat si noi sa conducem pe autostradă.
    Apreciez această inițiativă 👍

  4. Da super masura, in tara cu cei mai multi morti pe sosele din EU la milionulul de locuitori.
    As aplauda si as propune chiar limite de 250kmh daca nu ar muri si nevinovati prinsi la mijloc de bombardieri

  5. Se merge in mod regulat cu 180, 200, iar pe Expres cu 150. Accidentele sunt spectaluoase si avem 2000 de morti pe an plus alte 10.000 de infirmi pe viata…

    Cres ca masurile astea vin sa raspunda la problema, iar Bode nu va mai circula pe contrasens…

  6. pai astea sint limitele in ue De ce sa le bulversam ? nu stralucim ca soferi – statisticile o spun

  7. interesant. toate astea in timp ce in UE se propune o lege de limitare la 30km/h a vitezei in orase.

  8. 140 intr-un sens? daca vreau sa o iau inapoi pe banda de urgenta, cu cat as avea voie?

  9. In prezent avem :
    DX Romania 100 km/h -Franta 110 km/h
    A Romania 120 km/h – Franta 130 km/h
    Pe deasupra francezii merg un pic peste limita, la 135 in loc de 130 pentru ca exista o marja de eroare. In schimb sunt radare din 20 in 20 de km in toata Franta, n-ai cum sa scap daca esti vitezoman.

    • Vorbesti serios? De unde 120 pe A in Romania?
      Poate ca unii ar trebui sa mai citeasca Codul Rutier din cand in cand.
      Sau te numeri printre cei care conduc peste viteza legala constant, dar atunci cand vad o politie pe drum incetinesc cu mult sub viteza maxima legala, probabil pentru ca in realitate habar n-au care e viteza legala pe diferite tipuri de drumuri ?

  10. Care drumuri, mai PANARAMELOR???