Donează aici. Susține o presă liberă.
Funcționăm ca organizație non-profit, iar banii rezultați din contribuțiile cititorilor sunt destinați integral finanțării proiectului G4Media.
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
Contractul pentru proiectarea și execuția primelor șase stații ale Magistralei de metrou spre Aeroportul Otopeni a fost semnat marți cu turcii de la Alsim Alarko, constructorul care lucrează și pe primele două loturi ale Autostrăzii de Centură București Sud.
Prima secțiune a magistralei M6 Gara de Nord – Băneasa are o lungime de 6,6 kilometri și un costă 1,2 miliarde lei, contractul de proiectare și execuție fiind pentru lucrări de bază, structuri la tuneluri și stații. Pentru această secțiune România are finanțare europeană de peste 500 de milioane de euro cu termen -limită decembrie 2023 în timp ce, pentru a doua secțiune Băneasa – Otopeni, licitația a fost lansată cu bani de la buget, din împrumutul de peste 300 de milioane de euro de la Banca Japoniei. La licitația pentru proiectarea și execuția celei de-a doua secțiuni au depus oferte trei firme, toate din Turcia, unul dintre constructori fiind chiar Alsim Alarko.
Termenul contractual este de 48 de luni, din care 12 pentru proiectare și 36 pentru execuție, a anunțat ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu.
Citește integral pe economedia.ro
Nu pot sa inteleg de ce nu prelungesc Pipera – Otopeni
Magistrala 2 este deja suprasolicitata. Nu ar face fata. O linie directă între Otopeni și Gara Progresul (29,8 km și 29 de stații) chiar ar fi o realizare. Tronsonul Gara de Nord 2 – Filaret este prins în PNNR.
„prins in PNRR” doar de forma. Vor semna contractul prin februarie-martie 2023 si vor avea 3 ani si 6 luni pentru proiectare + executie faza 1 ( 6 statii).
Daca in cei 3 ani si jumatatate sunt probleme cu finantarea celor aprox. 400 milioane de euro pe care nu ii da UE, proiectul va intarzia si vor fi pierdute inclusiv cele 300 mil de la bruxelezii samariteni. Ei „vor” sa ne ajute dar cu siguranta noi vom fi „incompetenti”.
Ce-ar fi daca UE ar pune termene doar pe proiectele pentru care asigura mai mult de 85% din finantare?
Traficul potențial spre Otopeni nu justifică investiția.
Ai băut petrol rusesc.
Cred ca tu ai baut multa visinata. Ai idee cate aeroporturi din Europa au metrou subteran ? Sau poate marele oras Otopeni justifica o linie de 1 mld euro ??
UE ne da 500 mil eur daca proiectam si executam 5 statii de metrou in nordul Bucurestiului in 21 luni, pana in decembrie 2023.
Pai in 21 de luni abia se face proiectul si se muta utilitatile din calea viitoarelor statii.
Inca un „proiect” in care noi picam ca incompetenti si UE generoasa dar cu „standarde” stricte.
Sa se spuna din start ca se face 100% pe banii nostri. Nu e posibil sa faci 5 statii de metrou in 21 de luni in nicio metropola din lume, poti doar daca suplimentezi bugetul cu 200%.